helt okej grafikkort+ssd disk eller köra allt på ett bättre grafikkort?

Permalänk
Medlem

helt okej grafikkort+ssd disk eller köra allt på ett bättre grafikkort?

Tjena!
Jag sitter och har lite ångest över min beställning.
För nurvarande ser min hårdvara ut såhär:
Silent power 500w
Intel i5 750
4gb ddr3 1333Mhz minne
caviar black 500gb
caviar green 1000gb
Radeon hd3870.

Nu har mitt grafikkort gett upp så det är dags för ett nytt.
Jag har kollat på asus gtx 560ti som verkar täcka mina behöv.
Samtidigt tänkte jag ev. beställa en ssd disk (crucial m4) då jag lirar en del spel som läser från hårddisken mycket (wow, fsx) och dessutom stör mig på laddtider. Men samtidigt spelar jag mycket bf bc2 och blir nog även bc3 när det kommer. Så frågan är om pengarna gör mer skillnad i en bättre grafikkort? Känns dock som det kommer behövas nytt nätagg då också.
Kan tillägga att jag tänker beställta 4gb mer minne samt en Noctua NH-U9B för att överklocka processorn. Fungerar den kylarn bra?

Tacksam för svar!

EDIT: kan tillägga att ni inte behöver komma med tips på ati-grejer, dom har fått tillräckligt med chanser av mig.

Permalänk
Medlem

560ti + SSD =Win

SSD disk gör ofantligt mycket för laddtider.
Noctua gör bra kylare, ja.

Och ett till 560ti lite senare!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

560ti + SSD =Win

SSD disk gör ofantligt mycket för laddtider.
Noctua gör bra kylare, ja.

Och ett till 560ti lite senare!

Tack så mycket för svaret!
Tycker också setupen blir ganska balanserad om jag kör på det.
Tyckte mitt hd3870 räckte gott och väl åt bad company 2 i 1900x1080, medium/high med stadiga fps så tycker att 560ti borde gör mig nöjd i bad company 3. Gör det inte det så kan jag precis som du säger köpa ett till då jag har mobo med stöd för sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av jar913:

Tack så mycket för svaret!
Tycker också setupen blir ganska balanserad om jag kör på det.
Tyckte mitt hd3870 räckte gott och väl åt bad company 2 i 1900x1080, medium/high med stadiga fps så tycker att 560ti borde gör mig nöjd i bad company 3. Gör det inte det så kan jag precis som du säger köpa ett till då jag har mobo med stöd för sli

Skönaste med SSD är att det är knäpptyst när den laddar också. Det kommer kännas mycket skönare att använda datorn överhuvudtaget. Du slipper den där spinup tiden som mekaniska hårddiskar har, innan något börjar hända. MMO's är extra trevligt att ha på SSD och WoW laddar väldigt fort.
Jag tror du menar Battlefield 3 förresten?

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Skönaste med SSD är att det är knäpptyst när den laddar också. Det kommer kännas mycket skönare att använda datorn överhuvudtaget. Du slipper den där spinup tiden som mekaniska hårddiskar har, innan något börjar hända. MMO's är extra trevligt att ha på SSD och WoW laddar väldigt fort.
Jag tror du menar Battlefield 3 förresten?

Tack för svar!
ja det menade jag

Kom dock på att det nog inte går så bra att köra sli vid senare tillfälle.
Vad jag har förstått så räcker inte bandbredden till för att köra sli och sata3 till ssd'n.
Har ett gigabyte p55 usb3

Men blir nog ett 560ti och en crucial ssd helt enkelt.