Permalänk
Inaktiv

Strulat med Compiz

Ajdå, nu har jag gjort saker jag inte borde. Jag har ju haft problem med Compiz flera gånger förr genom åren, men denna gången vet jag verkligen inte hur jag ska lösa det.
Sitter på Ubuntu 11.04 och kör med Gnome 2. Compiz fungerade som det skulle, men sen ville jag installera ett emerald-tema jag haft förut. Nämligen detta http://www.webupd8.org/2010/11/divergence-iv-new-hope-updated.... Fick det att fungera, och aktiverade emerald och allt. Sedan ändrade jag lite i compiz, och helt plötsligt hade jag inte några borders eller shadows längre. Har fått det problemet förut, men lyckas inte få tillbaka det.
Problemet uppstod när jag aktiverade och avaktiverade lite saker i CCSM. Ett felmeddelande jag började få var att "Error: plugin not loaded.".
Jag tänkte jag skulle avinstallera och testa igen, så körde apt-get remove på compiz-gnome och compiz-core och fusion-icon. Startade om datorn och installerade det igen, men det verkar inte ha hjälpt så mycket, för nu får jag inte upp compiz alls.

Är det någon som kanske kan hjälpa mig att ställa allt till rätta igen, och så lovar jag att jag inte ska försöka mig på sånt här igen!

/andreas

Löst
Permalänk
Medlem

Du kan ju prova att ta bort ".compiz"-mappen i din hemmapp. Där hålls alla inställningar till Compiz för din användare.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schrimp:

Du kan ju prova att ta bort ".compiz"-mappen i din hemmapp. Där hålls alla inställningar till Compiz för din användare.

Smart! Nu fungerar det. Hade avinstallerat allt igen, och tog bort mappen, bootade om datorn och installerade allt på nytt.

Det enda som inte fungerar är att flytta fönster. Jag kan alltså inte ta tag i titelraden och dra fönstret. Någon idé?

Permalänk
Inaktiv

Löst! Tydligen så var jag tvungen att gå in i CCSM under Fönsterhantering och kryssa för Skala fönster och Flytta fönster för att få det att fungera. Lustigt, men nu fungerar det i alla fall!