Permalänk
Melding Plague

Corsair Carbide 400R

Datorlådor av det mer påkostade slaget har länge varit Corsairs melodi. Med nya Carbide 400R siktar dock det välkända företaget på de breda massorna och lockar bland annat med en lägre prislapp. Jonas Thörnqvist synar nykomlingen i sömmarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Verkar ändå helt okej, utseendet tilltalar inte just mig dock

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara helt okej om man ser till prislappen!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk

Med tanke på hur mycket mer man kan få får inte alls mycket mer pengar passar jag på det här. Snyggt var det inte heller.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THEBADGUY:

Verkar ju vara helt okej om man ser till prislappen!

Mjo det verkar onekligen så.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

När kommer 500R?

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem

Ja, det ser för taskigt ut.

Permalänk
Medlem

Jonas du måste vara tyst när vi visar hur chassit ser ut in action, så man kan höra fläktarna

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte får ihop 10st fläktar? Jag får det till 8

2 fram, 2 i sidan, 2 i toppen 1 back och 1 botten. vart är de sista 2?

Visa signatur

Intel 10700K | ASUS ROG STRIX Z590-F GAMING WIFI | 32GB Corsair Vengeance | ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech MX Master 3 | ASUS ROG Strix Scope TKL| Sennheiser Game Zero

Server Intel 7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 64GB Corsiar Vengeance | 2x Samsung 970 EVO 500GB | NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Har större förväntningar på 500R.

Permalänk
Medlem

Bra recension som vanligt.
Men jag är väldigt sugen på att se en Recension på BitFenix OutLaw. Med prislappen på 500kr och vridet moderkort så blir den väldigt intressant, skulle absolut vilja se den med delar i

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeTonic:

Är det bara jag som inte får ihop 10st fläktar? Jag får det till 8

2 fram, 2 i sidan, 2 i toppen 1 back och 1 botten. vart är de sista 2?

OnTopic:
Bra budget chassi men usch så fult

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamakika:

När kommer 500R?

Detta.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nandai:

Ja, det ser för taskigt ut.

Inte kul någonstans detta chassi: utbuktningarna ser ju för jä***ga ut.:S Ful färg, veka vaggor för HDD:ar och sist men inte minst dåligt att man inte kan sätta på CPU kylare på moderkortet när det är monterat på chassiet.:/

Fractal Design R3 tycker jag är den solklara vinnaren och det är skönt att Jonas inte gav "Rekommenderat" stämpeln till detta chassi (annars hade jag ifrågasatt Sweclockers omdöme:)).

Btw...vart tog fredagspanelen vägen? Eller har dom bara den varannan vecka?:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

märktes tydligt att Jonas inte gillade chassiet, han såg rätt besvärad ut av att behöva göra videon över huvud taget

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Du låter lite krasslig Jonas

OnT: Jag verkar vara en av få som tycker chassit ser helt ok ut. Inget jag skulle köpa dock.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

sidorna är som många nog vet HAF "kloning" med buckla

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

Fult och nja - varför? Finns bättre lådor på marknaden redan så tveksam produkt..

Permalänk
Medlem

Haha såg lite fel på nyhetsbilden. Trodde det var fronten på chassit som han drog bort. Ganska brett isf. Men hur som helst, såg lite trångt ut. Beställde ett Fractal Design Define XL efter jag hade tittat på swec review, fick det i måndags och är väldigt nöjd. Bra luftflöde, håller låg ljudnivå och bra med utrymme till mitt GTX 590 och stora CPu kylare. Så för er som är ute efter ett nytt chassi och inte sett den tidigare review på fractal defines XL chassi så tycker ja ni ska ta en titt på det innan ni bestämmer er för att köpa detta.

Permalänk
Medlem

Framförallt tänker jag mig att FD Arc är riktigt snyggt och det här ser ut som plastigt stryk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Du låter lite krasslig Jonas

OnT: Jag verkar vara en av få som tycker chassit ser helt ok ut. Inget jag skulle köpa dock.

Jag finner å flera fördelar med denna låda, design är klart -.
Men funktioner som ställs så lever denna låda upp till mer än FD arc.

Att rekommendera denna låda för nån kompis är nog helt omöjligt pga design, men den som vet vad han/hon söker/vill ha men skiter i design tar nog denna låda i fördel mot många andra.

Jag skulle dock gärna sett större perforerad yta i toppen för utökad kompabilitet, vänbar/borttagbara hdd vaggor.
Att knapp för stänga av led-fläktar även dimmar pwr on/hdd led

Har monterat reflexer på serverns led´s som annars blinkar på tok för starkt.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Sanslöst ful låda..
Skulle behöva få betalt för att ta den

Permalänk
Medlem

Usch, den skulle man skämmas över...

Permalänk
Medlem

Det verkar trångt för H100 med Push/Pull.
Samt att det var fult som en HAF.
Jag tycker att Corsair borde fortsätta med Obsidian stilen i stället.
Burspråken på sidorna är ju onödiga, dom kunde ha bräddat hela datorn istället.
Fractal Design är ju helt rätt ute med ARC serien med massor med plats för alla prylar ink. H100 p/p.
Vad händer om man vill ha andra fläktar? (mycket vanligt att man byter ut Orginal fläktar till andra) då blir ju lampknappen överflödig

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd

tyckte den ser helt okej ut skulle nog ändå bara köpa den för insidans skull ^^

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Denna skulle jag aldrig köpa själv och kommer inte rekommendra till vänner heller.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Jag tycker den ser OK ut
dels med ganska fin lösningar till atx kabeln och andra invändningar till usb..
Inget sådär som jag köper men va fan de finns folk som behöver sådana chassin för under tusen lappen och det är ett plus..
Bra gjort Jonas!

Visa signatur

-----------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Satan vad alla gnäller, tänker ni bara på utsidan eller? Kommer antagligen att köpa ett 500R vit.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Det största problemet IMO är inte utseendet, utan systemet för att hålla hårddiskarna på plats, 2,5"-enheten satt ju riktigt löst såg det ut som (rel. sett då).

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Vad fan är det här? Vill ha fredagspanel inte någon jävla datorlåderecension

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401