Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Nej det är en 2,6 GHz faktiskt. Har sökt på phenom II-processorer och det är kanske inte den vanligaste modellen. 1035t heter den tror jag. Men jo, alltid kan jag ju överklocka den till 2,8 hehe

Jaha, visste inte att den modellen fanns
1055T är iaf väldigt lättklockad, du borde överväga att klocka din till typ 3,8GHz iaf.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Alltå ursäka mig men är det bara jag som inte får upp battleloggen (webbläsaren) då man kör igång spelet via Origin? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av kermit4:

Alltå ursäka mig men är det bara jag som inte får upp battleloggen (webbläsaren) då man kör igång spelet via Origin? :S

Ta en titt på klockan och datumet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razzay:

En beta tre veckor innan release som de gör TV-reklam för? Vad var det de betatestade igentligen förutom battlelog och stresstesta servrarna?

Det var ett demo lika mycket som en beta.

Betan är en mycket äldre än tre veckor............ så nej det är inte lika mycket ett demo.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Sådärja, nu har jag avbokat min pre-order, de ska f*n inte få mina pengar för att de har vanärat Battlefield namnet.
Kommer nog köpa BF2 istället (har redan BF2 men CD skivan har gått sönder.)

men grina då
kör BF2 med en grafik som är helt outdated
en annan kommer ju springa om kring i det här och skjuta sönder hus.
det ska bli intressant att se hur mycket av husen som är kvar efter en match

(tryck höger musknapp/visa bild för att få rätt storlek)

är det bekräftat att Sharqi kommer vara nattbana?
eller är det kanske att den börjar i skymning för att på slutet spelas i mörker?
grymt isåfall
finns det nåt häftigare än artillerield under mörker

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ta en titt på klockan och datumet

Jag antar att det ska stå på våran svenska tid och datum.

PS. Set är i sin ordning, funkar fortfarande inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av kermit4:

Jag antar att det ska stå på våran svenska tid och datum.

PS. Set är i sin ordning, funkar fortfarande inte

Betan slutade 12.00 idag.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av kermit4:

Jag antar att det ska stå på våran svenska tid och datum.

PS. Set är i sin ordning, funkar fortfarande inte

Betan är slut...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Haha xP Kan förklara saken ;P bara vänta tills man får hem det då

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

men grina då
kör BF2 med en grafik som är helt outdated
en annan kommer ju springa om kring i det här och skjuta sönder hus.
det ska bli intressant att se hur mycket av husen som är kvar efter en match

(tryck höger musknapp/visa bild för att få rätt storlek)
http://privat.bahnhof.se/wb192876/BF3_B2K_Gulf_of_Oman_Concep...

http://privat.bahnhof.se/wb192876/BF3_B2K_Sharqi_Peninsula_Co...

är det bekräftat att Sharqi kommer vara nattbana?
eller är det kanske att den börjar i skymning för att på slutet spelas i mörker?
grymt isåfall
finns det nåt häftigare än artillerield under mörker

Ingen aning, men det vore sjukt coolt!

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

fan va tråkigt att den e stängd inge mer spel fram till Release? antar att det är för att folk inte ska tröttna

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Är det möjligtvis nån här som spelat BF3 betan med denna processor: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=437749 som skulle vilja berätta för mig hur väl det gick? Även vilket grafikkort som användes vore intressant att veta!

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

men grina då
kör BF2 med en grafik som är helt outdated
en annan kommer ju springa om kring i det här och skjuta sönder hus.
det ska bli intressant att se hur mycket av husen som är kvar efter en match

(tryck höger musknapp/visa bild för att få rätt storlek)
http://privat.bahnhof.se/wb192876/BF3_B2K_Gulf_of_Oman_Concep...

http://privat.bahnhof.se/wb192876/BF3_B2K_Sharqi_Peninsula_Co...

är det bekräftat att Sharqi kommer vara nattbana?
eller är det kanske att den börjar i skymning för att på slutet spelas i mörker?
grymt isåfall
finns det nåt häftigare än artillerield under mörker

ser grymt snygg ut

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

Kommer alla att få tillgång till Back to Karkand-prylarna i ett senare skede?

Permalänk
Medlem
Skrivet av noak:

Betan är en mycket äldre än tre veckor............ så nej det är inte lika mycket ett demo.

Själva builden, den har de sedan dess jobbat vidare på vilket gör att de buggar vi upplevde redan var upptäckta. Så det var inte speciellt mycket betatestande vi gjorde. De enda de hinnar fixa fortfarande är på serversidan och med Battlelog, vilket var det ända vi igentligen betatestade.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av pg_ice:

men grina då
kör BF2 med en grafik som är helt outdated
en annan kommer ju springa om kring i det här och skjuta sönder hus.
det ska bli intressant att se hur mycket av husen som är kvar efter en match

(tryck höger musknapp/visa bild för att få rätt storlek)
http://privat.bahnhof.se/wb192876/BF3_B2K_Gulf_of_Oman_Concep...

http://privat.bahnhof.se/wb192876/BF3_B2K_Sharqi_Peninsula_Co...

är det bekräftat att Sharqi kommer vara nattbana?
eller är det kanske att den börjar i skymning för att på slutet spelas i mörker?
grymt isåfall
finns det nåt häftigare än artillerield under mörker

Skrivet av xitele810:

ser grymt snygg ut

Det där är dock bara concept-art, om någon nu missat det.

Skrivet av vivalaboeg:

Kommer alla att få tillgång till Back to Karkand-prylarna i ett senare skede?

För pengar, ja.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Hoppas nu att dom optimerar spelet så vi med medelklass datorer får oxå lite ögon godis för pengarna

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xitele810:

ser grymt snygg ut

bra då är det fler än jag som inte sett dom bilderna föräns nu

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Är det möjligtvis nån här som spelat BF3 betan med denna processor: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=437749 som skulle vilja berätta för mig hur väl det gick? Även vilket grafikkort som användes vore intressant att veta!

Har inte gjort det, men kan säga att det kommer hacka även om du kör lägsta möjliga settings.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Razzay:

De enda de hinnar fixa

Är det första gången du köper ett pc-spel?
http://bf3blog.com/2011/10/battlefield-3-day-one-patch/

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

banor?

Någon som har en lista på vilka banor som släpps?
Kommer det släppas en editor etc?

Har hört rykten om att en "Gamla Stan" bana ska släppas.
Någon som hört liknande?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77N-WIFI :: Intel Core i5 2500K @ 3.3 Ghz :: Corsair Vengeance 2x4GB :: MSI GTX 570 Twin Frozr II :: SSD 128+128 GB :: HDD 500 GB :: Fractal Design NODE 304
Amneboeg :: ARMA 3!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDaemon:

Det där är dock bara concept-art, om någon nu missat det.

tvivlar inte på att det kan se ut så där in game nu när man sett vilka effekter nya motorn kan fixa fram.
möjligen att det blir lite mindre polygoner i spelet men röken och ljuseffekterna finns ju redan.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jaha, visste inte att den modellen fanns
1055T är iaf väldigt lättklockad, du borde överväga att klocka din till typ 3,8GHz iaf.

Njaee joo får se Klockade min gamla athlon x2 men den blev konstig mot slutet innan jag köpte ny dator haha.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1438468-what...

Tråd om färgtonen i BF3, editerade bilder utan den turkosa färgen de lagt över allt(ser mycket bättre ut).

Annars var det en kul beta. Det jag gillade mest var helikopterflygningen. Inte för att man kunde göra något vettigt direkt utan för känslan av att undvika stingers/jets/anti air/folk som tittade snett på en genom att flyga ett par meter över marken mellan trädtopparna var riktigt trevlig.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av KKay:

Du kan byta nick på Origin via EA's live chatt. Jag har gjort det själv

Har redan citerat två konversationer med live-supporten där dem säger att dem inte kan och att man inte bör byta, då man då kan förlora tillgången till sitt konto.

Sen att vissa snubbar där borta på EA gör det ändå, det är en annan femma....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Har redan citerat två konversationer med live-supporten där dem säger att dem inte kan och att man inte bör byta, då man då kan förlora tillgången till sitt konto.

Sen att vissa snubbar där borta på EA gör det ändå, det är en annan femma....

"Choose a Master ID* :

This will become the web address of your EA profile.
Love it because you can't change it.
This is how you will be known on EA sites... forever."

Står så när man ska regga sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Har inte gjort det, men kan säga att det kommer hacka även om du kör lägsta möjliga settings.

Det jag är rädd för. Illa tvungen att köra på Ps3:an då antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockans:

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1438468-what...

Tråd om färgtonen i BF3, editerade bilder utan den turkosa färgen de lagt över allt(ser mycket bättre ut).

Annars var det en kul beta. Det jag gillade mest var helikopterflygningen. Inte för att man kunde göra något vettigt direkt utan för känslan av att undvika stingers/jets/anti air/folk som tittade snett på en genom att flyga ett par meter över marken mellan trädtopparna var riktigt trevlig.

Bra tråd där! Jag ogillar kontrasten skarpt, men har inte tänkt så mycket på det där med färgen. Eller ja, jag har märkt att de verkar besatta av blått för tillfället. Men det ser mycket bättre ut med den redigeringen. Hoppas de ändrar den, men annars får jag väl ta till inställningarna på skärmen i värsta fall. Borde kunna få en lite varmare skönare look.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Monkeyapa:

"Choose a Master ID* :

This will become the web address of your EA profile.
Love it because you can't change it.
This is how you will be known on EA sites... forever."

Står så när man ska regga sig

Jo, jag har också sett det...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Du får ju tänka på att på skärmen hos den som skjuter har du inte hunnit runt hörnet än, och får han ingen träff är det han som klagar över hit detection istället (a la BC2). Problemet är alltså inte hit detection i sig utan att klienterna är osynkade (lagg). Vad skall annars hända i den situationen som gör alla nöjda?

Att den som laggar laggar runt (Som i cs) så man iaf förstår varför hitboxen laggar. Dock så tror jag knappast att jag laggar och jag råkar ut för det ofta.