AMD FX-8150 och FX-8120 "Bulldozer"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Hade varit extremt intressant att se hur 2500k och 2600k överklockade hade presterat jämfört med FX-8150 överklockad.

2600k verkar väl ofta prestera ~30% bättre vid 4,9 GHz än vid standardfrekvensen: http://www.sweclockers.com/recension/13224-intel-sandy-bridge...

Permalänk
Avstängd

Men enligt AMDs reklam så var den ju snabbare en 980x i spel och 9av10 av dom andra testerna.

Permalänk

Känns inte som AMD har så mycket att komma med längre när den inte ens klarar av att piska nästan året äldre "likvärdiga" sandy bridge...och dessutom en ivy påväg...tråkigt.

Känns som mitt val att införskaffa en 2500K istället för att vänta på bulldozer var helt rätt!

Visa signatur

| Fractal Define R3 | Fractal Newton R2 1000 Watt | MSI Z97-GD65 Gaming|Intel 4690K |
| Phanteks PH-TC14PE med 3*GT 1850 | 2*4DDR3 Dominator GT | Asus GTX570DCII SLI | Verbatim 240GB |
| Corsair Force 60GB | 6* Zalman ZM-F3RL |

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra när det blir färdigt
För det kan väl inte vara riktigt färdigt än?
Det skulle dröja en vecka tills butikshyllorna fylls på, då får jag se vilken modell det blir.
Konstigt att de använder vätskekylare med specialfäste, när Corsair använder AMDs egen sockel. (H100, H80, H60)

Ska bli spännande att läsa alla ''snälla'' kommentarer i forumet när jag kommer hem efter jobbet, Hoppas att det inte spårar ur.
intel användarna kan ju avstå från kommentarer tycker jag, för dom har ju inget att frukta....än.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

"Vänta bara tills bulldozer kommer!"

Lite tråkiga resultat, att den inte tog någon prestandakrona var väl ganska väntat, men hade hopppats på att den skulle hamna lite närmare ändå för att röra om i grytan så att säga.
Att den inte ens presterade bra i flertrådade applikationer med åtta kärnor var också en besvikelse, hade annars kunnat vara ett bra budget alternativ för rendering etc.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Oj.. det här var sämre än jag trodde. Mycket tråkigt. Håller mig till grafikkort när det gäller AMD, där har de mer koll iaf. Tycker synd om alla de som väntade på Bulldozer alla dessa månaderna.

Permalänk
Medlem

Ojojoj, inte de resultat jag hoppades på :/ Hoppas bara verkligen att den säljer :S

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Det blir nog bra när det blir färdigt
För det kan väl inte vara riktigt färdigt än?
Det skulle dröja en vecka tills butikshyllorna fylls på, då får jag se vilken modell det blir.
Konstigt att de använder vätskekylare med specialfäste, när Corsair använder AMDs egen sockel. (H100, H80, H60)

Tyvärr men... det blir inte bättre än vad som visas i testen.

Permalänk
Medlem

Riktigt besviken och ledsen, född AMD människa men detta kan jag inte ens försvara... Asus Crosshair V Formula säljes :'(

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Anandtechs slutsats på deras resension är ju inte upplyftande den heller...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Hohoho.....Pinsamt var bara förnamnet.

Hade på känn att de inte skulle bli såå bra resultat men detta + all ström den drar är ju inte annat än FLOPP.
Ingen kan ju köpa AMD nu.

Trist.Hade hoppats på AMD i min nya dator men inte en chans i hel*piiip*

Permalänk
Medlem

Vad besviken jag blev.

Synd. Är detta slutet för AMD på desktopnivå?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Hoppas på optimering .. Blev faktiskt lite besviken

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, vad skall man säga? Jävligt illa. Nu blir det att spara till USA-resan istället och hoppas på någon magisk mjukvarufix eller att nästkommande generationer presterar bättre. Som det ser ut nu finns det ingen anledning att uppgradera för min del.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Fyfan vilket träsk AMD har hamnat i, bara att kasta skiten i papperskorgen på en gång tyvärr :(. Alltså, även om dom drar ner priset asmycket så kan ju inte deras CPU:er vara intressanta nog för någon? Slöa och med hög strömförbrukning? Katastrof! Hoppas dom fortsätter med toppklass GPU:er iaf, det är det enda dom har kvar i prestandaväg just nu. Undra hur dom ska bära sig åt för att någonsin kunna passera Intel, dom ligger så jäkla långt efter nu.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Vad besviken jag blev.

Synd. Är detta slutet för AMD på desktopnivå?

Kan ju alltid hoppas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Kan ju alltid hoppas

Varför?

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Haha... jag som vart AMD fanboy sedan min första data... fy vad jag skäms. Känner mig nästan äcklad av resultaten.
Hoppas verkligen den patchen nån skrev om på sweclockers att microsoft skulle göra till Win7 för bulldozer att det verkligen fixar prestandan till det bättre. Handlar den patchen om schedulern kanske?

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

blir svårt att sänka priset gentemot sandy bridge med tanke på den oerhörda mängden transistorer och area. Det är helt enkelt för många transistorer som bara ligger och skräpar, drar el och är allmänt onödiga jämfört med sandy bridge, som dessutom har grafik på kretsen.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk

En jävla tur att man inte köpt ett AM3+ mobo... med dessa resultat ligger ju det nya ivy bridge på listan istället, tänker ju inte sitta med en OC processor som tuggar energi som ett byggfläkt... Besviken på AMD.. blir Intel nästa!

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Kan ju alltid hoppas

Känns som ett ganska dumt svar?
Desto mer konkurrens desto billigare intel processesorer?

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Fan va synd... well well, blir ju inte mindre nöjd med min 2600K.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ChaosClocker:

Haha... jag som vart AMD fanboy sedan min första data... fy vad jag skäms. Känner mig nästan äcklad av resultaten.
Hoppas verkligen den patchen nån skrev om på sweclockers att microsoft skulle göra till Win7 för bulldozer att det verkligen fixar prestandan till det bättre. Handlar den patchen om schedulern kanske?

Anandtech har testat lite även med windows8-testversionen, som skall ha infört förändringarna:

Om det sedan är dessa som påverkar resultaten är kanske oklart.

Permalänk
Medlem

Tråkigt, räkna med högre priser framöver.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Alltså, jag förstår inte riktigt vad AMD sysslar med! Hur kan de släppa en processor med SÄMRE IPC, när det är IPC som är deras svaga sida mot intel? Snacka om affärsmässigt självmord....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Inte jättebra.
965:an får hänga med ett tag till då.

Säger exakt detsamma, besvikelse men de kanske hinner rätta upp på nån ny sorts revision eller någe. :/

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Mycket tråkiga resultat. Nu är det bara att hoppas att Intel inte gör som Apple och överprisar sina produkter något sjukt. Min PII955 får hänga kvar till Ivy Bridge ändå.

Permalänk
Medlem

Vad i... skickar tillbaka mitt asus crosshair då...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Ouch! Det var väll ändå inte den här brutala bitch slapen jag förvänta mig men en bitch slap.
Gör om gör rätt.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Inaktiv

Kul med människor som skriver i sina specs att dom har intel sen säger.... "Intel nästa". Synd att nya serien vart lite sämre än intel, men jag ska nog köpa en billig modell sen ändå