Har du Telia samt Thomson TG789vn och har laddningsproblem?

Permalänk
Medlem

jag blir seriöst sur när varken Thomson, Telia eller Blizzard vet eller gör något åt detta problem.. Jag ringde Telias Premium Service.. han sa att jag skulle klicka bort Peer-to-peer i Launchern.. Funkade kan i.. 10 minuter sen kom det tillbaka. Jag tror att telia får öppna upp så att folket kan öppna portar i routrarna själva o inte behöva ringa till ngt som kostar 19kr min för att få hjälp med ett problem som är enkelt om dom bara skulle våga prata med varandra.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Telia kommer fixa det "under hösten", så tyvärr kan det bli hösten 2011 eller 2021^^.
Varför envisas ni med Telia? De bryr sig väl inte direkt om kunderna (och inte för att jag tror några andra leverantörer gör det heller ), men detta exempel visar väl hur intresserade de är av annat än tjäna pengar då det finns en fungerande lösning för ADSL (tripple play) och fiber (switch) som de inte längre ger ut då det inte ger någon extra vinst för dem.

Permalänk
Medlem

Tidigare så funkade min router helt ok efter lite pill.
Men nu så har jag märkt att om jag har Utorrent påslaget så går det inte att starta wow.
Och har jag wow påslaget och därefter startar utorrent så går det bra fram tills jag ska joina en bg eller dungeon då hänger sig wow i laddningsskärmen.
Har även fått samma problem när jag har Google Crome öppnat..
Hur går det för er?

Permalänk
Medlem

Vad fan är det för skit helt allvarligt, förlorade min titel i båda de två senaste seasonsen. När i helvete ska de fixa detta, det är ju inget komplicerat?
Hjälper det om man ringer deras betal-support? Fixar de buggen permanent?
I'm running out of options!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siah:

Vad fan är det för skit helt allvarligt, förlorade min titel i båda de två senaste seasonsen. När i helvete ska de fixa detta, det är ju inget komplicerat?
Hjälper det om man ringer deras betal-support? Fixar de buggen permanent?
I'm running out of options!

Ingen ide att ringa betal support.. Jag gjorde de.. fick svaret att jag skulle stänga av Peer-to-peer i launchern han sa att det kunde hjälpa lite.. Mer finns det inte att göra.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jaja, då blir det väl till att byta till någon kompetent leverantör som inte skickar ut varor med buggar i sig och sen helt avskriver sig problemet.

Permalänk
Medlem

Portar kan man öppna själv i alla dessa så kallade "smart" modem.
För mig funkade det att klicka ur peer och öppna portar, även funkat för alla mina polare.
Varför dem har vissa portar stängda från fabrik kan man ju fråga thomson om...

Permalänk
Medlem

Jag skapa en sådan port öppning på min Thomsson och la till spelet med wow.exe filen i min brandvägg och idag onsdag så var där visst någon fix i wow så nu funkar de iallafall att lämna och joina bgs. Instance zoning är fortfarande ett problem men bättre än inget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Skrivet av Greed:

Hade samma problem med mitt TG789VN tills jag ringde 90200 och sa "Telia smart" . De la sedan in en "Port mapping patch" som den heter så funkade sedan WoW prima igen.

Hade kört med TG787, fick problem för 4 veckor sen med loading screen och steam osv... bytte till TG789VN, öppnade alla jävla portar. Fortfarande samma skit. Men vad menar du med att de la in en ''port mapping patch''? Och funkar det verkligen utan minsta problem i loading screens etc.. ? Uppskattar svar

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns någon lösning än?

Permalänk
Medlem

Jag har telias thomson gateway sen några dar, men inte haft några problem alls med wow eller nåt annat. Och inte gjort några ändringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Jag har telias thomson gateway sen några dar, men inte haft några problem alls med wow eller nåt annat. Och inte gjort några ändringar.

Kan du säga oss vilken Firmware version din router kör på? Det står som "Programvaruversion" på första sidan när du öppnar dess hemsida.

Tydligen så ska det finnas nyare firmware versioner ute nu ( http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2123515705?page=11 ), versioner 8.8.B.A och 8.8.B.9 är 2 exempel. Själv sitter jag fortfarande på 8.8.B.6 och det verkar inte som om jag kan få den att uppdatera på egen hand, så vill man testa de nyare versionerna så måste man nog ta kontakt med kundtjänst manuellt.

Permalänk
Medlem

Kör med Programvaruversion: 8.8.B.9 nu ja och jag har inga problem. Vet ej när jag fick denna version..

Permalänk
Medlem

Jag kör också 8.8.B.9 på denna trevliga gateway jag fick igår och det funkar inte alls optimalt, if you catch my drift.

Permalänk
Medlem

om du fick uppgraderingen igår så kanse det blir bättre om du gör den strömlös en kvart - 15 minuter (som pizza bagaren sa)..
Kanske den behöver en ny uppstart efter att du fått ny mjukvara?....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ransalad:

Kan du säga oss vilken Firmware version din router kör på? Det står som "Programvaruversion" på första sidan när du öppnar dess hemsida.

Tydligen så ska det finnas nyare firmware versioner ute nu ( http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2123515705?page=11 ), versioner 8.8.B.A och 8.8.B.9 är 2 exempel. Själv sitter jag fortfarande på 8.8.B.6 och det verkar inte som om jag kan få den att uppdatera på egen hand, så vill man testa de nyare versionerna så måste man nog ta kontakt med kundtjänst manuellt.

Programvaruversion:
8.8.B.9

Jag har inte gjort några ändringar alls. Steam funkar bra, wow funkar bra, sen genom steam spelat CS source och testa HoI 3. Har telias 100 mbit fiber. Med TV och telefon genom bredbandet.

Permalänk

vad är detta för jävla skitmodem??????
jag får 4.33Mbit i anslutning nu på min upp till 24Mbit anslutning, tidigare har jag haft 16Mbit med ett annat modem (nu brickat) och med lite trixande där 18Mbit
på senaste året så har Felia bara kunnat leverera 12Mbit i våran 12-24Mbit uppkoppling.
men Zyxeln började balla ur, fick 0.34Mbit ner omstart av utrustningen osv... några dagar senare så gav mätningen 0.1Mbit och 56ms i ping Felias kundtjänst skulle skicka detta modem istället då dom såg att det var fel och misstänkte att det var modemet, nu med TG789vn 4.33Mbit (i modemet står: Bandbredd (upp/ned) [kbps/kbps]: 1.072 / 4.772) och vafan, vi hade 2Mbit upp tidigare

eller ligger problemet hos Felia eller detta modem?
(Programvaruversion: 8.8.B.9)

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Medlem

hos "felia" troligen...
Om jag inte är helt åt helsike fel underrättad så delar 3g och adsl uppkopplingspunkter med varandera och vad jag läst så är 3g överbelastat tack vare alla smartfones.. så då är risken stor att adsl går segt om det är många som segar på 3g´n.

Permalänk
Medlem

Det finns en lösning på detta problem (så länge du inte använder IP telefoni från telia samtidigt).
Jag ringde telia preminu support, kostade 90 spänn men de skickade ett nytt Zyxel modem till mig, kopplade bort routern och kör med modemet nu samt en egen router efter. Fungerar som det ska nu, de på premiumsupporten är ju lite klyftigare än de andra om man säger så.

Summa sumarum så är det bara och vänta på uppdatering från thomson, det här problemet ligger INTE på telia som bredbandsleverantörs bord, utan på en routertillverkares kompatibelhet med WoW. Hur som surt för de drabbade, men finns lösningar om man är desperat.

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cordinator:

vad är detta för jävla skitmodem??????
jag får 4.33Mbit i anslutning nu på min upp till 24Mbit anslutning, tidigare har jag haft 16Mbit med ett annat modem (nu brickat) och med lite trixande där 18Mbit
på senaste året så har Felia bara kunnat leverera 12Mbit i våran 12-24Mbit uppkoppling.
men Zyxeln började balla ur, fick 0.34Mbit ner omstart av utrustningen osv... några dagar senare så gav mätningen 0.1Mbit och 56ms i ping Felias kundtjänst skulle skicka detta modem istället då dom såg att det var fel och misstänkte att det var modemet, nu med TG789vn 4.33Mbit (i modemet står: Bandbredd (upp/ned) [kbps/kbps]: 1.072 / 4.772) och vafan, vi hade 2Mbit upp tidigare

eller ligger problemet hos Felia eller detta modem?
(Programvaruversion: 8.8.B.9)

Notera att om DSL är populärt i din ort kan detta ligga till grund för begränsade hastigheter. Finns bara så mycket bandbredd tillgänglig över koppar trådarna, och finns det många "tunga" användare i området betyder det att man måste dela på bandbredden... Det är därför telias reklam för 24mbit hastigheten oftast säger hastigheter "12-24mbit" eller "upp till 24mbit" istället för bara "24mbit". Koppar trådarna var aldrig gjorda eller lämpade för att skicka så här mkt bandbredd.

Problemet är fortfarande Telias fel, fiber borde ha varit utdraget sedan länge.

Sen det där med 3g grejen har jag ingen kunskap om, men jag vet att DSL linorna på egen hand kan bli överbelastade med dagens hastigheter- att smartphones skulle dra ner hastigheterna ännu mer är bara krydda på moset.

I övrigt så ligger jag *fortfarande* på gamla 8.8.B.6 - Har inte den blekaste varför gateway-helvetet vägrar uppgradera sig självt.

Permalänk
Medlem

Fan vad man är sur på telia!
Kan fan inte spela några spel......

Har Programvaruversion: 8.8.B.A men den skiten verkar inte hjälpa

Har någon kunnat spela spel på sin skit router från det jävla skitföretaget TELIA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simson17:

Fan vad man är sur på telia!
Kan fan inte spela några spel......

Har Programvaruversion: 8.8.B.A men den skiten verkar inte hjälpa

Har någon kunnat spela spel på sin skit router från det jävla skitföretaget TELIA?

Vet inte vad problem ni har. Men jag har inte gjord ett dugg med min router, och så här långt funkar allt hur bra som helst. Alla spel jag har provat. Wow, CS, F1, HoI, Steam.
Torrent funkar utmärkt också med bra hastighet. Dock vet jag inte om problemet finns bara för dom med adsl. Jag har fiber kopplat till thomson, och från thomson har jag både tv och telefon. Enda problem så här lång jag upplever är att telefonen kan sluta fungera då och då, och då måste jag starta om routern.

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem på min router.... Thomson från telia också. Oerhört seg och kraschar ofta.

Permalänk
Medlem

Säger som tidigare inlägg, vänta och se efter en uppdatering till Modemet. Det är fortfarande inte Telias fel, det är Thomsons fel.
Att ungefär hälften av Thomson ägarna spelar wow är ett stort problem, gillar inte riktigt att de gör så här och att dom inte lanserar ett nytt modem.

Kan väl att ha att göra med pengar. Men "8.8.B.9" patchen tror jag det var, ska ju lösa problemet verkar det som.
Mitt tips är att kolla ifall ni har den patchen, kontrollera all annan utrustning i lägenheten/huset. Sedan ska det fungera. Jag menar varför fungerar det för vissa och inte JUST dig med denna patch? Göra en Factory Reset och se vad som sker. Om det inte blir bättre, då finns inget annat än att vänta & se.

Acceptera det faktum att det bara inte går. Annars kan ni göra en .BAT fil som en kille/tjej gjorde i denna tråd.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

Alla som har problem med Thompson, är det dom som använder det även som modem? Alltså som har adsl.
Undrar bara eftersom jag har inget problem, men jag använder den inte som modem, eftersom jag har fiber kopplat till den.

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med mitt Thomson 789, kör ADSL 8 MBit + IP-telefoni.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Har en Thomson tg789vn och jag är riktigt trött på den! Har slutat spela wow pga den till och med. Spelade 2v2 med syrrans pojkvän som satt uppkopplad mot samma router och det skapade en hel del problem, när han kom förbi loadingscreen in till arena gjorde jag inte det, och tvärt om. 20 matcher spelade varav 2st när båda deltog i arenan är inget vidare kul... Jag har lyckats att öppna portarna men efter att jag har rebootat datorn är dom stängda igen... Har någon stött på samma problem?

Permalänk
Medlem

Har precis provat byta Thomsonmodemet mot ett ZYXEL P-870M-I1 v2. Det fungerar faktiskt!
Observera att detta endast är ett modem och du behöver en router innanför.
Ett stort OBS!
Denna router måste kunna avtagga VLAN, alternativt får du placera en managerbar switch mellan routern och modemet.
Ett ännu större OBS!!!!!!
Uppströms reduceras trafiken i detta gamla modem till 4Mbit!!!!!

Jag tittar just nu på att införskaffa ett ZYXEL P-2812HNU-F3 för att brygga det.

// Assar

Visa signatur

/ Assar

Permalänk
Medlem

Har detta problemet och har varit i kontakt med Telia två gånger. Första gången sa hon att hon lade på patchen som sägs hjälpa till med problemet men jag tror hon ljög för att bli klar med mig snabbt, för hon sa även att hon skulle starta om routern vilket aldrig hände, och problemet har inte minskat heller.

Andra gången fick jag bara "vi är medvetna om problemet och jobbar på att fixa det, vi vet inte när det är klart, tack för din förståelse".

Har även varit i kontakt med väldigt kunnig support hos Blizzard och alla test jag gjorde visade på att problemet låg mellan datorn och routern. Så antingen får man ta och byta router eller så får man vänta på Telia, vilket vi alla vet kan ta ett halvår...

Permalänk
Medlem

Min hematelefon har börjat fräsa och låta illa.
Problemet försvinner när modem / routern är bortkopplad så nu ska Felia skicka mig en ny modem/router.

Hoppas det inte är en ny Thomsson router..
I och för sig så har min funkat bra men eftera att läst alla andras erfarenheter så..