Hårddiskpriser upp 40 procent

Permalänk
Melding Plague

Hårddiskpriser upp 40 procent

Översvämningarna i Thailand orsakar explosionsartade prishöjningar på hårddiskar. Återförsäljare vittnar om uppemot 40 procent högre priser på de populäraste modellerna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tur att man redan har en massa onödiga hårddiskar liggandes ifall det inte räcker till ^^

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

JEEHEEESUUUUS!
Produktionsfall på 1/3 är sinnessjukt ju!

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Bäst att passa på nu då alltså! Ska köpa 2 2TB nu nästa vecka men får väl ta på faktura ._.

Permalänk
Medlem

Får lösa lite utrymme på mina 1,5or! Börjar bli ont om plats men vägrar betala såna priser..

Permalänk
Medlem

Mja ni kan ju ta det lilla lugna, det är ju inte så att det kmr vara 40% dyrare i all evighet...

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Avstängd

kommer nog aldrig behöva mer än 500-1000 GB, skönt

Permalänk
Medlem

300GB räcker gott (har ju haft 250GB ledigt nu i 3 år)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Har utrymme kvar för att hålla mig ett tag till...

Permalänk
Geeks
SweClockers

Detta är bara början, jag skulle inte bli förvånad om priserna fördubblas inom någon vecka.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Entusiast

Fy 17, blir väll att beställa under dagen.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Så det kommer inte drabba Samsung?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Detta är bara början, jag skulle inte bli förvånad om priserna fördubblas inom någon vecka.

gråter

Permalänk
Medlem

urk... ser ut som jag får vänta ett tag med inköp av en extra 2tb disk då...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Hennnkee:

Så det kommer inte drabba Samsung?

Nej, inte lika direkt som resten åtminstone. Däremot går Samsung på full fart nu och tar inte emot några nya beställningar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt... tur att man köpte ett par nyss då!

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Sånna här saker får mig direkt att relatera till att var det nu Facebook eller Google som skulle göra server hallar på antarktis eller något så när all is smälter eller isbjörnarna äter upp kablarna till fibern ska dom ta betalt för att få använda tjänsten på halva bandbredden.

Edit: Min poäng var givetvis att "Billigast är inte alltid bäst"

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Nej, inte lika direkt som resten åtminstone. Däremot går Samsung på full fart nu och tar inte emot några nya beställningar.

Okej, annars skulle ju Samsung kunna konkurera ut de överiga HDD tillverkarna en tid framöver gällande priser

Permalänk
Medlem

Nu satte jag teét i halsen! VA?! 40%?!

Herrejösses vilken tur att man köpte hårddisk förra veckan!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tur man inte är i behov av någon ny disk, hoppas det fixar sig till efter nyår iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Då dyker de väl upp "uthyres" i markanden snart då

"Uthyres hårdiskplats: Fräsch Western disk med söderläge. 50GB boyta nedre plan. Sval å skön plats med egen AC om så önskas. Stabil förening med god ekonomi. El ingår"

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

Permalänk
Medlem

Blev att beställa en Western Digital Caviar Green 2TB från netonnet direkt! Har funderat ett tag, men nu fick de bli lite på impuls innan priserna höjs.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem

Lugnt fixade 3st 2TB för någon månad sedan, klarar mig nog 1 år eller så till

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Tur man har några TB kvar innan det börjar dra ihop sig... Extremt tråkigt när sådant som detta händer.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Då dyker de väl upp "uthyres" i markanden snart då

"Uthyres hårdiskplats: Fräsch Western disk med söderläge. 50GB boyta nedre plan. Sval å skön plats med egen AC om så önskas. Stabil förening med god ekonomi. El ingår"

El ingår kan vara lite farligt nu i Bulldozer och BF3-tider...

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

El ingår kan vara lite farligt nu i Bulldozer och BF3-tider...

...enligt överenskommande nättariff

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oh herregud... Tur man inte behöver fruktansvärt mycket lagring då

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Helskotta! Då blir det att köpa en 2tb snarast!

Permalänk
Medlem

Så fort jag läste detta härom dan så beställde jag 3st 2tb diskar och en 500gig disk :), så hoppas det räcker tills de är back on track

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Heh galet, lika bra att skicka iväg en beställning direkt då.