Permalänk

Jobb utomlands

Tjena alla!

Jag har precis avslutat en utbildning och är nu på jakt efter ett arbete, men är nedrans trött på Sverige. Jag tänkte höra om det finns någon här i forumet som arbetar eller har arbetat i Storbritannien och som kan ge lite tips hur man ska gå till väga. Då arbetsförmedlingen verkligen inte har en aning och inte hjälper en för fem öre så får jag ta tag i det själv. Arbetet det gäller är IT-tekniker eller liknande.

Det blir ju lite knepigt med anställningsintervjuer osv med man kanske får samla ihop ett par stycken och åka dit. Men som sagt nån som kan skänka lite tips? Nån kanske vet något företag som har en del svenskar osv? Spelar ingen roll geografiskt sätt inom landet. Men det är just Storbritannien som har fångat mitt intresse!

Har jobbat två somrar som Linuxstekniker på heltid och har fått ihop lite erfarenhet i alla fall

Tack på förhand!

Fixade till rubriken lite :)
Permalänk
Medlem

Har en polare som jobbar i London som programmerare just nu... Ska se ifall jag får tag på honom under dagen och fråga ifall han har några tips till dig.

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Har en polare som jobbar i London som programmerare just nu... Ska se ifall jag får tag på honom under dagen och fråga ifall han har några tips till dig.

Har du kanske fått tag i honom mån tro ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majtin:

Har du kanske fått tag i honom mån tro ?

Dessvärre inte.. har inte sett honom online på några dagar..

Permalänk
Medlem

Bara att söka vilt som för alla andra jobb, spelar ingen större roll om det är inom Sverige eller ej. Antingen är de ok med att anställa internationellt folk eller inte. Intervjuer är inget större problem då de ofta nöjer sig med telefon/Skype till att börja med, och därefter kan de ofta ta dig dit du behöver vara mot slutfasen av anställningsprocessen. Har du ingen högre utbildning så skulle jag nog inte ha höga hopp om att få jobb utanför EU (vet inte hu det ser ut med UK där med alla undantag etc), visum-lagar och annat skit sätter stopp för sånt.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell