Permalänk

Macbook 13" skoldator

Hejsan! Nu är det så jag kommer få en macbook 13" från skolan och jag undrar om jag kan få kryssen på "rätt" sida (fel för mig,kanske rätt för er,,för jag får damp varje gång jag lånar min kompis dator i skolan.... Vi får inte installera windows på dom (tror jag) men annars orkar jag inte lägga ut 1000spenn på en dator man ska lämna tillbaks senare,.,.,.,..,.,.,., En annan sak också är om det finns nåt windows 7 tema till dom.. söker jag på google på windows 7 tema på en mac,,, så får jag bara mac osx tema på windows???

Permalänk
Medlem

Låt det gå 1 vecka så kommer du inte bry dig om att det inte ser ut som i windows. Varvar W7 och OSX ganska flitigt och man hittar direkt, inget att oroa sig för.

Permalänk
Medlem

Håller med turbi. Jag tyckte också det var lite konstigt med OSX när jag skaffade min Macbook Pro i våras, men det tog bara några dagar så var det mesta invant.

Permalänk
Medlem

Du kan alltid lägga in en bildbakgrund med något lämpligt Windowstema / Bill Gates eller nåt för att visa ditt ställningstagande för öppna system med fria hårdvarutillverkare.

Permalänk

jarå man kan ju alltid ge den en chans!! Det är att jag har använt windows datorer sen jag var 3 år gammal !! är 14 nu....

Permalänk
Avstängd

oj 14 år, du börjar bli gammal nu ju!. Kör med en macbook pro + imac samt tre andra windows burkar man vänjer sig vid OS X ibland kan det vara sjukt gött o sätta igång macbooken när man bara ska slö surfa lite, går så mycket snabbare o smidigare oavsett SSD/HDD

Permalänk
Medlem

Bootcamp kan vara värt att kolla upp, tror inte de märker något om du har kvar OSX med.

Permalänk

men måste lägga pengar på os då!!!! Tycker det är lite segt då jag bara ska ha den 2år

Permalänk
Medlem

Eftersom man i det här forumet inte får promota piratnedladdning av t.ex. Windows så tänker inte jag göra det.
Istället tänkte jag tipsa om att det går att stoppa in Linux på en Mac, så slipper man MacOs. Jag skall själv göra det på den "tvångsmacen" jag får av jobbet om ett par veckor (inga alternativ suger).

Permalänk
Hedersmedlem

Jag använde Windows från 1991 (?) tills 2007. Tog mig någon dag att komma in i OS X tänket. Nu är problemet motsatt, använder Windows väldigt sällan så jag är pinsamt lost i Windows 7 t.ex. Så jag vill inte jämföra Win 7 mot Lion, men att komma från XP (till Tiger) var en befrielse av sällan skådat slag.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Skrivet av potatis mos:

skulle ni tillåta era barn att spela tex CS är de är Ca 3 år gamla..Då jag började använda windows! Och Cs ..spelade cs långt innan steam kom till!!!

Random!!

Om du hyser ett agg mot osx så är du inte tvingad att använda det. Men om du är öppen på att testa ett nytt OS så kommer det inte vara några problem att lära dig det väldigt snabbt speciellt eftersom du är så ung. Det är lite annorlunda men så mycket skillnad är det inte mot windows.

Permalänk

Strunta i att klicka med musen, använd kortkommando istället cmd + w för att stänga ett fönster och cmd + q för att avsluta ett program.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"