Fredagspanelen 25: Intel Sandy Bridge-E, grafikkortsnytt och veckans pryl

Permalänk

Nån som har länk till första fredagspanelen?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

det enda jag kan tänka mig en "gamer" kan ha för nytta av sandy bridge-e är om man ska streama i 1080p och 30 fps och fortfarande köra allt på max men frågan är om inte bara 2600k bara klarar av det också

håller fan med om kvinnan har sagt att sin son inte får spela BF3 etc, det kallas uppforstran. nog för att bara säga att du får inte spela är det bästa untan att hellre spela spel med dina ungar är bättre

först och främst med steam hacken så tror jag inte någon info vart tagen och hela forum hacket var en promotion av fukingowned som är en steamguard anti cheat site (skulle inte lita att gå på den sidan alls) och även om dom fick nån info så hashade och salted lösen och kyrpterade credit info, och eftersom valve blev hackade under HL2 dev time så tror jag valve har stramat upp security till max på steam

folk som köper CoD:MW3 spelar endast cod spel det är samma typ som köper madden i usa dom spelar bara madden. och jag vill också visa att under förra helgen så spelade 380k personer skyrim samtidigt medans CoD:MW 3 endast hade ca 100k på både single och multiplayer. det visar ganska starkt att CoD säljer bara på consoler

skyrim time to mode it so much you don't know where mods start and end

usa = bigger is better

huazzah ett år med fredagspanelen!

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen har verkligen utvecklats på 1 år. Bra jobbat.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Ett år och jubilerande. För att vara en sen fredagsidé så har den gjort sweclockers till en ännu bättre site. Skål och grattis!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

gratulera fredagspanelen 1år idag, skål å hej!

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av harith:

det enda jag kan tänka mig en "gamer" kan ha för nytta av sandy bridge-e är om man ska streama i 1080p och 30 fps och fortfarande köra allt på max men frågan är om inte bara 2600k bara klarar av det också

pff 30fps, det är 60 som gäller med den rätta hårdvaran

Permalänk
Medlem

Grattis grattis till ett år! och vad det gäller längden på dessa så har jag inga problem med det! kör hårt!

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Skål!

Visa signatur

*-'

Permalänk

Grattis till ett år! jonas körde lite gangster mode idag;D hörde yo rätt många gånger;D roligt!! älskar långa fredagspaneler btw!!:D

Permalänk
Benchmaskin 🍞

fredagspanelen-plus kan ni ju döpa läsarbrevsdelen till! Det verkar ju vara populärt inom Datorkomponent branchen

Permalänk
Medlem

Fantastisk fredagspanel! Det heter GCN - "Graphics Core Next (gen)" om jag inte minns fel.
Passar på att klippa in nuvarande ställning i omröstningen:

Edit: Första avsnittet
http://youtu.be/q1hZdYbZ-QE

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Kärlek till fredagspanelen. Alltid lika underhållande att kika på när ni diskuterar, mycket bra komplement till artiklarna. Även bra sammanfattning av veckan, speciellt för oss som inte har tid att läsa igenom alla artiklar då man har Skyrim att spela.

Inte att förglömmas, grattis på fredagspanelens ett årsdag.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk

nyårskrönikan måste vara 3 timmar!

och förresten så kollade jag på er första fredagspanel på youtube och det var sedan dess jag började läsa på sweclockers fast det tog mig ca. 5 månader att göra ett acc

Permalänk
Medlem

Lyckan är fan nära total när man sitter här med kaffe och baconmacka i högsta hugg, har helgen framför sig och sitter och tar del av en utmärkt fredagspanel.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Mimematis:

Gött
Ser dock att ljudsyncen inte är 100% denna gången

EDIT: Ser ut att bättre sig längre in i klippet dock <3

Syncen är bra vad jag kan se här hos mig. Buggar ibland i Flash-spelaren på sidan, testa direkt på Youtube istället!

Skrivet av Arginj:

Nice! De börjar bli lite väl långa nu dock...

Jo, vi är medvetna om detta, och ska försöka bryta ut lite delar till egna produktioner som sagt. Får se vad som händer, är dock övertygad om att det blir bra.

Skrivet av Osterberg1985:

Tjena, tack för en grym fredagspanel. Var inne och kollade plattan på Amazon precis, men dom vill inte skeppa den till min hemadress, vad göra?

Jag körde genom Borderlinx, en tjänst där man får en "låtsasadress" i USA. Fungerar bra, leveransen Amazon -> dörr tar cirka en vecka.

Skrivet av smacked:

Fantastisk fredagspanel! Det heter GCN - "Graphics Core Next (gen)" om jag inte minns fel.
Passar på att klippa in nuvarande ställning i omröstningen:
http://img855.imageshack.us/img855/5792/omrstningswec.jpg

Edit: Första avsnittet
http://youtu.be/q1hZdYbZ-QE

Visst är det GCN som är rätt, hehe. Lade även in det som annotation på Youtube, syns dock inte i den inbäddade spelaren här på sidan.
I vilket fall, svårt att komma ihåg alla förkortningar och liknande när vi pratar om så många olika saker. Vi har "bara" ett kort papper med rubriker för att inte missa saker, ska man trycka in mer text blir det svårt att läsa. Får skaffa en sådan teleprompter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Najs fredagspanel i vanlig ordning! Riktigt fin fredags kväll efter jobbet. Sedan självfallet, skål för ett år för fredagspanelen kul att det kom så långt och hoppas på en ännu längre fortsättning av detta.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

Sweclockers är fan ta mig Internets guldklump!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Läsk och glass åker nu fram.... "It`s friday, friday...."

Noooooooooooo, make it stop!

Skrivet av Lindgren92:

Sweclockers är fan ta mig Internets guldklump!

Kan man lungt säga.

----------------------
Ja, vad säger man, grattis Fredagspanelen. 1år och jag hoppas det blir många mer år. Studiebesök hos Sweclockers hade fan varit något.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Jag var osäker på när fredagspanelen skulle komma upp. Väntade in matlagningen för att kunna se samtidigt som jag åt. Har ju avundats er alla med erat godis, öl, whiskey och annat under tidigare veckor så jag slog på storstilat den här gången.

Mediumrarestekt oxfile, klyftpotatis med skal, grillade tomater, färska tomater, lite sallad, bearnaisesås och coca cola

Detta samt fredagspanelen gjorde min kväll perfekt

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

Jag gjorde som ovanstående, lyckad fredagskväll :).

Grattis till 1år, ni gör ett bra jobb!

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Grattis till Fredagspanelen på ett års dagen! Skål!!

Permalänk

Snälla, släpp alla / skitmånga bloopers! Plocka ut de bästa själva, men släpp alla ni vågar släppa, och några till! Grattis för övrigt!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Hahahaha, ni är bara för sköna! Fredagspanelen äger!

Grattis på ettårsdagen, hoppas ni fortsätter med detta koncept i flera år framöver!

Permalänk
Medlem

Släpp alla bloopers för f*n Btw, vart hittar man förra årskrönikan?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ni vet att ni når ut till ert grannland Norge också va? Datorsidorna här i landet är ett skämt!

Det finns inget bättre att få serverat fredagspanelen varannan fredag. Längden är helt okej i mitt tycke men gå inte längre än 1h 30min!

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Visst är det GCN som är rätt, hehe. Lade även in det som annotation på Youtube, syns dock inte i den inbäddade spelaren här på sidan.
I vilket fall, svårt att komma ihåg alla förkortningar och liknande när vi pratar om så många olika saker. Vi har "bara" ett kort papper med rubriker för att inte missa saker, ska man trycka in mer text blir det svårt att läsa. Får skaffa en sådan teleprompter.

Hehe, annars kan man ju... Röksignal

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Hoppas det inlägget med att censurera svordomarna i era bloopers inte var på allvar. Lite roligt måste man ju få ha.
Dessutom är jag emot all form av censurering...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

hej

håll i hatten för här kommer en fråga: till han i videon (jonas?) som sitter till vänster om bordet: var har du köpt skjortan och tröjan?

tack på förhand.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk

Fredagspanelen TI är passande för läsarbrev

Permalänk
Medlem

jag slutade lyssna när plattan åkte fram och man ser lite i kontoret i spegelbilden i själva plattan. det man tänker på vinkla den bättre så man får se mera hur ni jobbar. men man fick se taket, lampan osv