Permalänk

HP Touchpad Go

Lite bilder från surfplattan som kanske aldrig kommer att släppas. Jag hoppas att HP tar nya tag med webOS denna surfplattan är enligt mitt tycke riktigt läcker.

Vad tycker ni om den?

Källa: http://www.palmjoy.com/articles/2011/11/touchpad-go-firstuse-...

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Relik 📜

Jag tycker den är läcker, även om 16:9 i mina ögon är att föredra med så små storlekar. Tycker den mer fyrkantiga designen dödar lite av (i mina ögon) syftet med en liten platta, den blir fortfarande svår att få ned i fickan till exempel. Dömer jag av erfarenheter från stora Touchpad lär den vara snabb med en bra skärm, om än något plastig.

Sedan är det ju webOS.. Det är extremt kompenent på missa sätt (multitaskinge, flytet), och ganska skrot på andra. Framför allt app-utbudet och kvaliteten på apparna är rätt risigt, och för att ändra på det (alltså locka utveckalre) behöver HP tar rätt mycket marknadsandelar eller ösa in massvis pengar i potten. Svårt att se det hända, därför tror jag tyvärr operativsystemet kommer att följa den inslagna vägen och dö.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Jag tycker den är läcker, även om 16:9 i mina ögon är att föredra med så små storlekar. Tycker den mer fyrkantiga designen dödar lite av (i mina ögon) syftet med en liten platta, den blir fortfarande svår att få ned i fickan till exempel. Dömer jag av erfarenheter från stora Touchpad lär den vara snabb med en bra skärm, om än något plastig.

Sedan är det ju webOS.. Det är extremt kompenent på missa sätt (multitaskinge, flytet), och ganska skrot på andra. Framför allt app-utbudet och kvaliteten på apparna är rätt risigt, och för att ändra på det (alltså locka utveckalre) behöver HP tar rätt mycket marknadsandelar eller ösa in massvis pengar i potten. Svårt att se det hända, därför tror jag tyvärr operativsystemet kommer att följa den inslagna vägen och dö.

Hej kul att du svarar Emil! Japp den är riktigt läcker men som du säger kan den avrundade designen vara ett problem. Angående operativet är det väldigt bra på en del saker men det saknas som sagt appar. Efter firesalen på Touchpad så har i alla fall användarbasen ökat ganska markant. Och som läget är nu går där två olika rykten. Det ena är att Amazon ska köpa upp webOS för framtida enheter. Och annars är det om HP väljer att ta upp tillverkningen igen och satsa fullt ut vilket kanske känns mindre troligt?

Eller så blir det som du säger att de helt enkelt lägger ner det vilket skulle vara riktigt synd.

Här är två sidor som jag följer:
http://www.precentral.net/
http://www.webosroundup.com/

Du känner kanske till dessa sidorna redan? De är intressanta att följa om man vill ha koll på hur det går för webOS.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Det tragiska är att TouchpadGO förmodligen var allt annat än plastig, den ser ut att vara byggd i samma material som smartphonen Pre3 och så i fall är den riktigt skön (har en själv), inte alls så "tacky" som tidigare webOS telefoner.

Kanske inte så konstig att det gick segt för webOS när man valde att lansera en pytteliten smarthphone (Veer) och sedan lade ned webOS innan betydligt bättre produkter som Touchpaddorna och Pre3 fick chansen. Lanseringsbeslutet går kanske till historien hur man inte ska göra?

Editerade posten då jag nu testade den större Touchpaden själv och den känns inte alls plastig, spelar Vinterstudion i SvtPlay där den står i sin kombinerade hållare och induktiva laddare. Känns som att de förtjänade ett bättre öde än nedläggning.