Permalänk
Medlem

Varning för Inet dom är snabba på ordar
beställde torsdag, 17 november 2011 16:01 fick SMS samma dag kl 16,25 orden kan inte ändras dom håller på och packar ner den. Snack om snabba ryck det gilla jag
5 stjärnor av 5 möjliga för den delen
support kan jag inte göra nån bedömning av än men andra har gett fin bedömning där

kan tillägga godiset är på väg frågan hur snabb är Posten ?

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Inet
Skrivet av Tyver:

Hej inet ! Jag har haft stora problem med att datorn stängde av sig när man spelade typ bf2 med mm. byte då nätaggregat och hårdisk men hjälpte inte bytte då moderkort allt blev då bra. då kan man ju tro att det är moderkortet som va fel. men skickade in det till er och fick nu veta att ni inte hittar nåt fel på det. om jag stoppar in det i datorn och felet börjar igen hur gör man då???

Då kontaktar du oss direkt på service@inet.se eller 031 65 27 00 och så får vi kolla på en lösning!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Går det bra att lämna in garantiåtgärder i era butiker, trots att de är köpta på nätet? Och likaså, går det bra att lämna in i Stockholm om varan är köpt i Göteborg?
Jag utgår nästan från att svaret är ja, men vill inte gärna släpa min knasiga skärm till er butik och sedan bli nekad.
Tar ni in prylarna för en "översyn" och sedan meddelar ni vad som händer, eller beror det på vad det gäller för produkt/fel kanske?

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

När kommer denna vara "Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II" in i lager igen ??? Är de lätt att byta ut originalkylaren mot denna och såg att kylpasta var förapplicerad på denna på era bilder.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Inet
Skrivet av anden12:

Går det bra att lämna in garantiåtgärder i era butiker, trots att de är köpta på nätet? Och likaså, går det bra att lämna in i Stockholm om varan är köpt i Göteborg?
Jag utgår nästan från att svaret är ja, men vill inte gärna släpa min knasiga skärm till er butik och sedan bli nekad.
Tar ni in prylarna för en "översyn" och sedan meddelar ni vad som händer, eller beror det på vad det gäller för produkt/fel kanske?

Självklart kan du komma in till valfri butik oavsett om du köpt varan på nätet eller i en annan butik!

Ja, det beror på vad det är för produkt och vad det är för fel - ta dialogen med säljaren i butiken!

Skrivet av Jonas79:

När kommer denna vara "Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II" in i lager igen ??? Är de lätt att byta ut originalkylaren mot denna och såg att kylpasta var förapplicerad på denna på era bilder.

Dom är beställda, men har tyvärr inget datum i dagsläget. Hemsidan uppdateras så fort vi vet mer!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Går man in på hårddiskar och ska filtrera via RPM.
Så står det 1000 istället för 10000.
Så sänker man, så tickar den ner på 9999, så ni har missat en 0a i max RPM

EDIT: efter jag filtrerat på RPM och kan jag inte klicka på att den ska sortera på pris.

Kör senaste Firefox

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Tänkte kolla om ni kommer ta in Bitfenix Spectre Pro fläktarna i 200 mm med LED och när ni får in dessa i erat lager?

Samt Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1850rpm/1450 rpm? Något datum på dem?

Samt den nya sleevade ljus slingan 2m red från NZXT?

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet att hämta upp i butik? Dvs, bygga en dator och komma och hämta i butik? Ska nämligen upp till Stockholm nu i december och köpa julklappar och tänkte det vore häftigt att se er nya butik (har för övrigt aldrig varit i en Inet-butik innan) och samtidigt hämta min dator. Går det att lösa?

Tack för all hjälp genom åren! Hoppas ni vinner tävlingen!!

Hej från söder

Permalänk
Medlem

HEJ! vill bara tacka för att ni tog mitt förslag på allvar och satte in en text på grafikkorten om det är referensPCB eller ej! uppskattas att ni tar alla förslag på allvar synd bara att ni inte har det på alla men antar att det kommer snart

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Bra förslag Bobn, collect @ store som elgiganten har.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobn:

Finns det möjlighet att hämta upp i butik? Dvs, bygga en dator och komma och hämta i butik? Ska nämligen upp till Stockholm nu i december och köpa julklappar och tänkte det vore häftigt att se er nya butik (har för övrigt aldrig varit i en Inet-butik innan) och samtidigt hämta min dator. Går det att lösa?

Tack för all hjälp genom åren! Hoppas ni vinner tävlingen!!

Hej från söder

Skrivet av Toivo83:

Bra förslag Bobn, collect @ store som elgiganten har.

Yes, det är bara att beställa delar och byggnation med butikspriser. Men då får du räkna med att det blir några hundralappar dyrare totalt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Yes, det är bara att beställa delar och byggnation med butikspriser. Men då får du räkna med att det blir några hundralappar dyrare totalt.

Ja, är det knappt någon skillnad så.. jag ska kika på det när det börjar bli dags att bygga ihop en.

Permalänk
Medlem

Jag hittade ett fel på er sida.
https://www.inet.se/artikel/6903522/lian-li-pc-v354b-svart
Det står 320mm maxhöjd på CPU-kylare. På Lian-Li.com står det max 125mm.
http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=5...

Permalänk
Skrivet av PyzzeN:

Jag hittade ett fel på er sida.
https://www.inet.se/artikel/6903522/lian-li-pc-v354b-svart
Det står 320mm maxhöjd på CPU-kylare. På Lian-Li.com står det max 125mm.
http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=5...

Samma fel på flera Lian Li-modeller tycks det:

https://www.inet.se/artikel/6904262/lian-li-pc-q25b-svart

28cm i höjd på en CPU-kylare ett chassi som inte ens är 20cm brett?

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/2203173/samsung-tft-27-s27a950d-le...

Följer med Samsung 3D-glasögon.

Fungerar EJ med Nvidia 3D Vision

Hur fick ni ihop det där ?

Edit: Aha en 3d skärm som inte stöder 3d :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

http://www.inet.se/artikel/2203173/samsung-tft-27-s27a950d-le...

Följer med Samsung 3D-glasögon.

Fungerar EJ med Nvidia 3D Vision

Hur fick ni ihop det där ?

Edit: Aha en 3d skärm som inte stöder 3d :P.

det är samsungs egna 3d. inte Nvidias.

Permalänk

Jag har en liten önskan om att det beskrivs bättre vad som följer med olika varor. Detta är oerhört bra då man kanske behöver köpa till ev. kablar, adaptrar eller annat. Det behöver inte vara jätte specifikt vad som följer med, det räcker med vad delarna är och heter.

Tänker främst på grafikkort. Man kan ta reda på vad som följer med om man rotar lite(går in på tillverkarens hemsida och letar fram produkten), men det är inte alla som orkar eller har tid till det.

Hoppas ni tar till er och eventuellt genomför denna förbättring.

Visa signatur

//Broman

"Mitt liv fick en dålig start, som Göran Persson i en Go-Cart"

Permalänk
Medlem

Tjena Inet!

Tänkte kolla hur man går tillväga om man vill söka anställning hos er?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Varför är ni så jävla sega på att svara på servicemail?... Tidigare fick jag åtminstone 1 svar/dygn men nu har det snart gått 2 dygn utan svar.

Ska man verkligen behöva vänta 1 vecka för att få en produkt bytt på grund av att ni varit klantarslen och skrivit fel på hemsidan? Förstår fan inte hur folk kan uppleva eran support som något bra...

Permalänk
Inet
Skrivet av Toivo83:

Går man in på hårddiskar och ska filtrera via RPM.
Så står det 1000 istället för 10000.
Så sänker man, så tickar den ner på 9999, så ni har missat en 0a i max RPM

EDIT: efter jag filtrerat på RPM och kan jag inte klicka på att den ska sortera på pris.

Kör senaste Firefox

Har vidarebefordrat detta till ansvarig!

Skrivet av ericsundell2:

Tänkte kolla om ni kommer ta in Bitfenix Spectre Pro fläktarna i 200 mm med LED och när ni får in dessa i erat lager?

Samt Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1850rpm/1450 rpm? Något datum på dem?

Samt den nya sleevade ljus slingan 2m red från NZXT?

Bitfenix-fläktarna kommer vi tyvärr inte att ta in.

Scythe är fortfarande helt obekräftade tyvärr.

NZXT ska komma in om ca 1 vecka!

Skrivet av Bobn:

Finns det möjlighet att hämta upp i butik? Dvs, bygga en dator och komma och hämta i butik? Ska nämligen upp till Stockholm nu i december och köpa julklappar och tänkte det vore häftigt att se er nya butik (har för övrigt aldrig varit i en Inet-butik innan) och samtidigt hämta min dator. Går det att lösa?

Tack för all hjälp genom åren! Hoppas ni vinner tävlingen!!

Hej från söder

Skrivet av Piece of Cake:

Yes, det är bara att beställa delar och byggnation med butikspriser. Men då får du räkna med att det blir några hundralappar dyrare totalt.

Precis som Piece of Cake skriver så väljer du butikspriser och att du bokar upp beställningen i Stockholmsbutiken!

Skrivet av Mr.Azum:

HEJ! vill bara tacka för att ni tog mitt förslag på allvar och satte in en text på grafikkorten om det är referensPCB eller ej! uppskattas att ni tar alla förslag på allvar synd bara att ni inte har det på alla men antar att det kommer snart

Inga problem! Vi jobbar löpande med att hålla hemsidan uppdaterad med korrekt och aktuell information och hittar du eller någon annan mer information som vi saknar på hemsidan så maila gärna till order@inet.se så uppdaterar vi!

Skrivet av PyzzeN:

Jag hittade ett fel på er sida.
https://www.inet.se/artikel/6903522/lian-li-pc-v354b-svart
Det står 320mm maxhöjd på CPU-kylare. På Lian-Li.com står det max 125mm.
http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=5...

Skrivet av PirateKensai:

Samma fel på flera Lian Li-modeller tycks det:

https://www.inet.se/artikel/6904262/lian-li-pc-q25b-svart

28cm i höjd på en CPU-kylare ett chassi som inte ens är 20cm brett?

Blev lite fel när vi ändrade om på hemsidan - men det ska vara fixat nu!

Skrivet av kenix:

http://www.inet.se/artikel/2203173/samsung-tft-27-s27a950d-le...

Följer med Samsung 3D-glasögon.

Fungerar EJ med Nvidia 3D Vision

Hur fick ni ihop det där ?

Edit: Aha en 3d skärm som inte stöder 3d :P.

Skrivet av Burks:

det är samsungs egna 3d. inte Nvidias.

Precis, Samsung använder sig av en annan 3D-teknik som inte är kompatibel med Nvidia 3D Vision!

Skrivet av blinn_ulof:

Jag har en liten önskan om att det beskrivs bättre vad som följer med olika varor. Detta är oerhört bra då man kanske behöver köpa till ev. kablar, adaptrar eller annat. Det behöver inte vara jätte specifikt vad som följer med, det räcker med vad delarna är och heter.

Tänker främst på grafikkort. Man kan ta reda på vad som följer med om man rotar lite(går in på tillverkarens hemsida och letar fram produkten), men det är inte alla som orkar eller har tid till det.

Hoppas ni tar till er och eventuellt genomför denna förbättring.

Vi är medvetna om detta men tyvärr så skriver tillverkarna inte alltid vad det är som är inkluderat till produkterna. Det betyder att vi då måste vi öppna upp varje enskild produkt och verifiera vad det är som kommer med och inte - och detta gjorde vi under en tid och la upp informationen på hemsidan. Men problemet var att vid nästa leverans av samma grafikkort så kunde innehållet ha ändrats!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Zcorc:

Tjena Inet!

Tänkte kolla hur man går tillväga om man vill söka anställning hos er?

Skicka ett mail med CV till info@inet.se så ser vi till att hamnar hos rätt person!

Skrivet av Myzigt:

Varför är ni så jävla sega på att svara på servicemail?... Tidigare fick jag åtminstone 1 svar/dygn men nu har det snart gått 2 dygn utan svar.

Ska man verkligen behöva vänta 1 vecka för att få en produkt bytt på grund av att ni varit klantarslen och skrivit fel på hemsidan? Förstår fan inte hur folk kan uppleva eran support som något bra...

Vi har just nu inga servicemail som är äldre än 12h så har du fortfarande inte fått svar så kan det vara att det kommit bort på vägen eller hamnat i något spamfilter etc.. Maila igen eller skicka oss ett PM här med din mailadress så ser vi till att serviceavdelningen får det och kan återkomma till dig!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

När får ni in Asus P8P67 PRO REV B3 korten på lager?

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.

Permalänk

Har haft problem med två stycken(2!!!) moderkort på raken nu, första jag fick var där problem med både 3,5mm uttaget där bak(lime grön) och atx kontakten. Det nya jag fick är där samma problem med det bakre 3,5mm uttaget där bak, ett identiskt fel alltså.

Finns där chans att ni kan testa moderkorten innan ni skickar ut dem? Låter kanske löjligt men läst att många har problem med 3,5mm uttagen och det känns som Inet har fått en dålig "batch".

Moderkortet jag talar om är: Asus P8Z68-V PRO GEN3

Permalänk
Medlem

När får ni in Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm ?

Visa signatur

Chassi: HAF 912 + | M-kort: ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | CPU: i5 2500K @ 4,3 ghz | CPU kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Minne: Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | GPU: Crossfire XFX Radeon HD6950 2GB @ 880/1325 | OS : Intel SSD 320 80GB | Lagring: 500GB WD CB | PSU: Fractal Design Newton R2, 800W | Skärm: BenQ XL2420T 120hz |

Permalänk
Medlem

Grattis till årets datorbutik, väl förtjänat!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har Inet en bra anledning av att inte sälja Crucial M4 64/128GB SSDs?

Permalänk
Medlem

Grattis!

Kan inte vänta på vad ni har i tanken för oss SweClockers medlemmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Har Inet en bra anledning av att inte sälja Crucial M4 64/128GB SSDs?

Undrar detsamma faktiskt!

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Undrar detsamma faktiskt!

Även jag. M4 är grymt bra.

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1