Permalänk
Hedersmedlem

Grattis!

Permalänk
Inaktiv

Grattis! ni är kung!

Jag tycker att det bästa med er är att ni svarar med en positiv ton i både mail och telefon. Många i support hos andra företag och liknande låter alltid så jäkla neutrala och det suger hårt.

Väntar på de härliga erbjudanden ni prata om.

Permalänk
Avstängd

Hej.

Jag sitter och plockar ihop delar till en dator hos er. Jag hade även tänkt betala 799:- för att ni skulle montera den. Men jag undrar om jag måste köpa ett chassi av er också. Eller om jag kan komma in till er och så kan ni montera delarna jag valt ut i mitt egna medhavda chassi?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Grattis
Köper alla dator relaterade produkter f rån er, bra saker till bra pris

Inte alltid bra kvalité men det får man väl tåla

Ledsen över några Hörlurar (Corsair Gaming Analog Headset HS1A) gick sönder efter bara 2månader,
Pank också sen jag nyss gjorde ett datorpaket att bygga ihop, när då nån del var trasig och var tvungen att lämmna in det för montering och fick du lägga till pengar så har inte råd med nytt headset...

Sparar aldrig kvitton och beställde inte online, men skulle det funka att ta ut nåt headset för samma pengar som den gamla produkten kostade när jag ändå tar ut min dator?

Tack på förhand

Edit: Hahah pro 13:37

Visa signatur

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1115104

Citera när det är något :)

Permalänk
Medlem

Hej Inet har en fråga. Som trogen Inet kund och sweclock medlem tror ni man kan sänka monteringen till 500kr? Hade nämligen tänkt sätta ihop en dator.

Permalänk
Medlem

Har en Samsung HD 103SJ (1Tb) som är paj , hur lång tid tar det nu att byta ut den?
Den bara dog, som pojkens system disk. Den var ju bara från Januari 2011.
Kvitton finns.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanarya:

Hej Inet har en fråga. Som trogen Inet kund och sweclock medlem tror ni man kan sänka monteringen till 500kr? Hade nämligen tänkt sätta ihop en dator.

Det tror jag inte!
Jag tror dom går back på det redan.
Testa att skruva ihop en burk på 1-2 Timmar.
Med en kostnad på 300-500 kr timmen, med alla sociala avgifter.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linxz:

Det tror jag inte!
Jag tror dom går back på det redan.
Testa att skruva ihop en burk på 1-2 Timmar.
Med en kostnad på 300-500 kr timmen, med alla sociala avgifter.

Klart att dem inte går back.
Det är skillnad på att skruva hemma och i produktion.

Permalänk
Medlem

Nu har man lagt en order på en uppgradering till datorn! Hämtar allt i butik för jag tycker ni förtjänar lite extra $

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Om jag går till affären en fre och sätter ihop en dator, hur lång tid tar det tills bygget är klar och redo för avhämtning? Går det att hämta den själv, eller måste den gå via posten?

Läste att ni inte byggde datorer med stora kylare för att datorn inte ska skadas under leveransen. Men om man hämtar datorn själv från butiken går det bra då? Kylaren heter Noctua NH-D14..

Permalänk
Inet

Vi på Inet vill tacka er alla som röstat på oss och för alla dom värmande orden och responsen vi fått den senaste tiden! Och glöm inte att hålla utkik här i tråden för lite trevliga överraskningar!

Och missa inte att spela BF3 med oss och vår personal 20:00 ikväll - sök på Inet.se på battlelog och joina så får vi se vad ni går för!

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/e4b12703-43...

https://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/255c5b22-8...

Skrivet av Joachim1:

När får ni in Asus P8P67 PRO REV B3 korten på lager?

Bör dyka upp i nästa vecka!

Skrivet av Päronfestis:

Har haft problem med två stycken(2!!!) moderkort på raken nu, första jag fick var där problem med både 3,5mm uttaget där bak(lime grön) och atx kontakten. Det nya jag fick är där samma problem med det bakre 3,5mm uttaget där bak, ett identiskt fel alltså.

Finns där chans att ni kan testa moderkorten innan ni skickar ut dem? Låter kanske löjligt men läst att många har problem med 3,5mm uttagen och det känns som Inet har fått en dålig "batch".

Moderkortet jag talar om är: Asus P8Z68-V PRO GEN3

Det kan vi säkert hjälpa till med! Skriv med det i din felbeskrivning så kollar vi på det!

Skrivet av dlr9989:

När får ni in Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm ?

Tyvärr fortfarande obekräftad.

Skrivet av Sammyc51:

Har Inet en bra anledning av att inte sälja Crucial M4 64/128GB SSDs?

Vi jobbar på att få in det i sortimentet och haft möte med Crucial, men tyvärr finns det i dagsläget ingen bra distribution av deras produkter i Sverige.

Skrivet av mr_svahn:

Hej.

Jag sitter och plockar ihop delar till en dator hos er. Jag hade även tänkt betala 799:- för att ni skulle montera den. Men jag undrar om jag måste köpa ett chassi av er också. Eller om jag kan komma in till er och så kan ni montera delarna jag valt ut i mitt egna medhavda chassi?

Ja, vår monteringstjänst där vi monterar, installerar och ge 2års garanti så behöver vi att ordern hos oss är komplett, dvs med chassi. I vissa fall kan vi bygga utan någon enstaka komponent t ex hårddisk eller grafikkort.

Skrivet av Kanarya:

Nej, tyvärr är det inget som vi har planer på att sänka i dagsläget.

Skrivet av linxz:

Har en Samsung HD 103SJ (1Tb) som är paj , hur lång tid tar det nu att byta ut den?
Den bara dog, som pojkens system disk. Den var ju bara från Januari 2011.
Kvitton finns.

Om du har möjlighet att komma in till någon av våra butiker och det är ett enkelt fel att verifiera kan vi byta ut den på plats! Annars är det 3-5arbetsdagar servicetid på enskilda komponenter på webben idag.

Det är dock stor brist på hårddiskar och speciellt 7200rpm-varianterna så det kan dröja innan vi får in en ersättningsdisk till dig. Det går dock bra att välja en annan hårddisk som vi har på lager eller få pengarna tillbaka för disken!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Kanarya:

Hej Inet!

Om jag går till affären en fre och sätter ihop en dator, hur lång tid tar det tills bygget är klar och redo för avhämtning? Går det att hämta den själv, eller måste den gå via posten?

Läste att ni inte byggde datorer med stora kylare för att datorn inte ska skadas under leveransen. Men om man hämtar datorn själv från butiken går det bra då? Kylaren heter Noctua NH-D14..

Alla beställningar till butik fraktas på pall och då kan vi bygga med vilken kylare som helst!

Byggnationstiden ligger idag på ca 8-10arbetsdagar från det att en order är komplett! Observera att det fortfarande är lagersaldot på centrallagret som gäller!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Vad har ni för deadline på ordrarna nu? Ser att ni plockat bort bannern.

Permalänk

När får ni in MSI GeForce GTX 590 / Gigabyte GeForce GTX 590 ?

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

"Finns varorna i lager och beställningen görs innan kl. 17:00 så skickas Dina varor samma dag och finns normalt för uthämtning en eller två dagar senare. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi på Inet vill tacka er alla som röstat på oss och för alla dom värmande orden och responsen vi fått den senaste tiden! Och glöm inte att hålla utkik här i tråden för lite trevliga överraskningar!

Och missa inte att spela BF3 med oss och vår personal 20:00 ikväll - sök på Inet.se på battlelog och joina så får vi se vad ni går för!

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/e4b12703-43...

https://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/255c5b22-8...

Bör dyka upp i nästa vecka!

Det kan vi säkert hjälpa till med! Skriv med det i din felbeskrivning så kollar vi på det!

Tyvärr fortfarande obekräftad.

Vi jobbar på att få in det i sortimentet och haft möte med Crucial, men tyvärr finns det i dagsläget ingen bra distribution av deras produkter i Sverige.

Ja, vår monteringstjänst där vi monterar, installerar och ge 2års garanti så behöver vi att ordern hos oss är komplett, dvs med chassi. I vissa fall kan vi bygga utan någon enstaka komponent t ex hårddisk eller grafikkort.

Nej, tyvärr är det inget som vi har planer på att sänka i dagsläget.

Om du har möjlighet att komma in till någon av våra butiker och det är ett enkelt fel att verifiera kan vi byta ut den på plats! Annars är det 3-5arbetsdagar servicetid på enskilda komponenter på webben idag.

Det är dock stor brist på hårddiskar och speciellt 7200rpm-varianterna så det kan dröja innan vi får in en ersättningsdisk till dig. Det går dock bra att välja en annan hårddisk som vi har på lager eller få pengarna tillbaka för disken!

Kanske glömde min kommentar? :/

Grattis

Ledsen över några Hörlurar (Corsair Gaming Analog Headset HS1A) gick sönder efter bara 2månader,
Pank också sen jag nyss gjorde ett datorpaket att bygga ihop, när då nån del var trasig och var tvungen att lämmna in det för montering och fick du lägga till pengar så har inte råd med nytt headset...

Sparar aldrig kvitton och beställde inte online, men skulle det funka att ta ut nåt headset för samma pengar som den gamla produkten kostade när jag ändå tar ut min dator?

Visa signatur

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1115104

Citera när det är något :)

Permalänk
Inet
Skrivet av jocke92:

Senaste tiden har nya lagret flytit på riktigt bra och vi har klarat av deadline på 17:00 under en längre period med endast några enstaka undantag!

Skrivet av Monsterspelaren:

När får ni in MSI GeForce GTX 590 / Gigabyte GeForce GTX 590 ?

Det är tyvärr helt obekräftat i dagsläget.

Skrivet av Ploxcake:

Kanske glömde min kommentar? :/

Grattis

Ber om ursäkt för det!

Om du inte har kvitto på produkten så kan vi tyvärr inte ta in den för felsökning eller erbjuda någon ersättningsprodukt.

Men om du betalade med kort och kan visa ett kontoutdrag så brukar vi kunna matcha draget belopp med ett kvitto om vi vet vilken butik du köpte det i och vilket datum!

Kontakta oss direkt på info@inet.se eller 031 65 27 00 så kan vi se om vi kan hitta kvittot åt dig!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Måste jag köpa alla komponenter från Inet för att ni ska bygga den? Går det att komplettera från annanstans?

Jag får nämligen med bf3 när jag köper ett asus gtx. kan ni matcha erbjudantet från webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanarya:

Måste jag köpa alla komponenter från Inet för att ni ska bygga den? Går det att komplettera från annanstans?

Jag får nämligen med bf3 när jag köper ett asus gtx. kan ni matcha erbjudantet från webhallen?

Fanns ett liknande paket hos inet innan. Vet dock inte om det finns kvar.

Permalänk
Medlem

Grattis!
Tänkte titta förbi imorgon och köpa ett nytt grafikkort, MSI GTX560TI, köpte samma kort från annan tillverkare som ej funkade och mitt BF3 ger mig numera ledsna blickar...

Permalänk

För att fira att ni vann "årets datorbutik" så tycker jag ni ska passa på o kanske pressa bort 999 kr på denna HP Pavilion DV6

Visa signatur

Asus Z87-A - Gigabyte GTX 760 OC 2 GB - I5-4670K - Kingston 8GB RAM - Seagate 1TB 7200rpm - Fractal design Tesla 650W 80 plus - Cooler Master Elite K350

Permalänk
Medlem

Hej Inet. Kan ni leva upp till ert goda rykte och ta hem dessa skärmar:
http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=MO-013-H...

Här finns en tråd om dessa också: http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Det känns löjligt att vi svenskar ska behöva vända oss till butiker i andra länder för att svenskt näringsliv står och stampar precis som för 10-20 år sedan, när vi lever i en globaliserad värld. Se till att matcha priserna också om det ska finnas någon vits med att ta hem dom

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Vilka sorters finansiering finns det o välja på hos Inet? Kan man handla räntefritt?

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Inet
Skrivet av Kanarya:

Vi kan bygga din dator utan grafikkort och du själv monterar in det i efterhand - det är inga problem och du bryter inga garantier för att du monterar in det själv!

Skrivet av thedude93:

För att fira att ni vann "årets datorbutik" så tycker jag ni ska passa på o kanske pressa bort 999 kr på denna HP Pavilion DV6

Vi får se!

Skrivet av Catch:

Vilka sorters finansiering finns det o välja på hos Inet? Kan man handla räntefritt?

http://www.inet.se/ominet/betalsatt-fraktpriser

Skrivet av Chris_Kadaver:

Hej Inet. Kan ni leva upp till ert goda rykte och ta hem dessa skärmar:
http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=MO-013-H...

Här finns en tråd om dessa också: http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Det känns löjligt att vi svenskar ska behöva vända oss till butiker i andra länder för att svenskt näringsliv står och stampar precis som för 10-20 år sedan, när vi lever i en globaliserad värld. Se till att matcha priserna också om det ska finnas någon vits med att ta hem dom

Inköpsavdelningen kollar på möjligheten att importera dessa skärmar!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Avstängd

Jag undrar samma sak, om ni skulle kunna ta hem detta chassit? Ni har ju ändå andra modeller av samma märke
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3010
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2810

Recensioner

Jag skulle gärna ha ett sånt men eftersom att jag kommer köpa alla andra delar hos er då ni verkar ha bäst support och bemötande. + att ni kommer få montera ihop datorn så måste jag välja ett chassi som ni har.

MVH

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Inet
Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Gillas! Hoppas de är på något man behöver dock Skulle va kul med 6990, gtx 590 kraftigt reducerat Dock är de mycke pengar för en svensson som mig

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

de vart en ssd

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inet.se:

Det gillar vi.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

En SSD här också!

Ni är fan onda när ni kör så här bra erbjudanden på lönedagen, HUR SKA MAN KUNNA SÄGA NEJ?!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]