Permalänk
Medlem

Early acces dag 2

Här diskuterar vi om wavses dag 2.
Tänkte försöka uppdatera så fort jag vet något!

Wave 1: - 8 agusti har kommit in!
Väldigt mycket högre tempo idag än igår pga de färre bokningar aug-sep!
Wave 2: 23 agusti verkar det som, går bra just nu!

Permalänk

hmm bokade 8 augusti inte fått mail än iaf :/

Permalänk
Medlem

jag la in min Reddem Code den 12 december när kommer jag in ? TYP 19de eller

Visa signatur

I7 2600K @4450 16gb @1666 ,Gainward Good 2* Gtx 580 Sli , Corsair AX850w , Nzxt H2, Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av elvis82:

jag la in min Reddem Code den 12 december när kommer jag in ? TYP 19de eller

Samma som jag då Hoppas själv på att det var en sjukt massa bokningar de första dagarna så att vi kommer in inom 2-3 dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tottmeister:

hmm bokade 8 augusti inte fått mail än iaf :/

Det verkar vara ett extremt fåtal av de som reggade den 8e som kommit in, även ett fåtal av 7e som INTE kommit in, vet inte vad det kan bero på.
Hur som borde du va säker att komma in nu på wave 2

Permalänk
Medlem

Ni som är reggade väldigt sent i december så tror jag tyvärr att de blir den 19e, kanske 18 om ni har tur :/ Men det är bara vad jag antar, dom verkar sprida ut alla över 13-19 så gott dom kan.

Permalänk
Medlem

Bah...reggade min kod idag. Hoppas jag får några minuter speltid till helgen även om det ser mörkt ut

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Andra vågen ute nu

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

21 aug är det folk som säger nu!

Permalänk
Medlem

24 tillomed verkar gå mycket fortare idag. en månad på 2 vågor (nästan) kanon

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxz0r:

Ni som är reggade väldigt sent i december så tror jag tyvärr att de blir den 19e, kanske 18 om ni har tur :/ Men det är bara vad jag antar, dom verkar sprida ut alla över 13-19 så gott dom kan.

Misstänker det med. Har inte världens största erfarenhet av mmo spel men det känns som att de inte vill ha 200 pers i lvl 1 som är ute efter att döda samma ko typ.

Sen verkar det ju även som att de lägger lägre gränser på sina servers för att få en jämn spridning över alla(vilket jag visserligen tycker är smart).

Sjukt trist att vänta bara. Skadar nästan mitt tentapluggande mer än vad det hade gjort att ha spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

24 tillomed verkar gå mycket fortare idag. en månad på 2 vågor (nästan) kanon

Inte sätt nån från 24e hittils, men kan va ett fåtal, 23e verkar säkra iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Misstänker det med. Har inte världens största erfarenhet av mmo spel men det känns som att de inte vill ha 200 pers i lvl 1 som är ute efter att döda samma ko typ.

Sen verkar det ju även som att de lägger lägre gränser på sina servers för att få en jämn spridning över alla(vilket jag visserligen tycker är smart).

Sjukt trist att vänta bara. Skadar nästan mitt tentapluggande mer än vad det hade gjort att ha spelet

Dom sköter det väldigt snyggt tycker jag, lite tråkigt att folk blir sura för att de flesta antog att dom skulle få max antal dagar i early acces.

Zonerna består även av instancer, var uppe i 55 st på ett område i betan ungefär, så alla startområden borde klara sig enormt bra, hela vägen fram till den 20e. Dom låser inte eller upp alla servrar på all gång, dom låser upp dom allt eftersom för att inte få en massa halvtomma!

Permalänk

Där fick jag 8/8-2011 reg

Permalänk
Medlem

Estimate i den här takten verkar vara runt den 17e sept om detta fortsätter

Permalänk
Medlem

Pojken spelar just nu och jag säger då det, det är helt öde på hans server. Man ser typ 2-3 spelare max inom samma område. Känns som dom kunde dubbla antalet som får acces i EU lätt utan att få problem. Men då blir väl US folket sura såklart

Visa signatur

Permalänk

DOm lär ju släppa in dubbla idag gentemot igår.. så håll tummarna så kanske de flesta är inne tills sista släppet imorgon

Visa signatur

Them icecreamezz smell funny :O

Permalänk
Medlem

Om man tänker på att Augusti är klar på 3 vågor (och en bit in på September) så borde september, october och noverber gå fort som attan eftersom det är färre förhandsbokningar då. Det ökar väl i November eftersom folk fick reda på releasedate då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Day 1 Summary:
Waves 1-4: July 21 - July 27 Estimated number of people: ~100,000
Day 2 Summary:
WAVE 1 latest date/time: August 8th Wave 1 estimate: ~ 100,000 people
WAVE 2 latest date/time: August 23rd Wave 2 estimate: ~100,000 people"

taget direkt från reddit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxz0r:

Dom sköter det väldigt snyggt tycker jag, lite tråkigt att folk blir sura för att de flesta antog att dom skulle få max antal dagar i early acces.

Zonerna består även av instancer, var uppe i 55 st på ett område i betan ungefär, så alla startområden borde klara sig enormt bra, hela vägen fram till den 20e. Dom låser inte eller upp alla servrar på all gång, dom låser upp dom allt eftersom för att inte få en massa halvtomma!

Tycker också det är rätt trist av folk att gråta ut eftersom att de inte får spela 2 dagar innan de egentligen kanske skulle få börja spela. Men det är ju som vissa säger att om ens guild satsar på att bli bäst så kanske det är svårt att få vara med om man starta en vecka senare. Nu har jag ju som tur inte ett så stort behov utav att bli "bäst" utan klarar mig gött med att köra i mitt egna tempo.

Förstod inte helt vad du menar med instanserna däremot. Du råkar inte ha en snabb förklaring eller kanske tom. en länk?

Permalänk

precis, testade nog bara servrarna noga igår så de matar nog på i högt tempo nu resten av dagarna.. deras mål är nog att alla ska vara inne den 15:e

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men instancer menar jag "parallella universum" så varje instans är en parallel. Dvs 50 instanser av ett område 1*50, ser du 3 gubbar i ditt område och det är 50 instanser uppe så är det då 3*50 som spelar, 150 pers istället för 3 pers, bara att du inte ser dom.

Permalänk
Medlem

augusti, september och oktober var väl dom månaderna med minst bokningar. Dom flesta bokningarna låg utspridda över juli, nov och december i det diagrammet jag såg..

jag bokade spelet i juli men missade den förbannade koden, så min är inte inskriven förrens början på november :/

Permalänk
Medlem

21:a Aug. Jag fixar gubben precis..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design S2 Blackout Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Elite Processor: Ryzen 7 3800X Grafikkort: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse Minnen: Corsair 3600Mhz 16GB. SSD: Corsair Force MP600 500GB Lagringsenhet:Samsung Evo 500GB

Permalänk
Medlem

Nu släpps strax 3dje vågen. Gissar på att den går till 20/9 eller nått. Lite kul är det faktiskt även om man inte får spela. har ju en gubbe på pojkens konto som jag kan leka med när han pausar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror jag kommer få invite med denna wave, reggad den 1 sept. Ses på athor city

Permalänk
Medlem

Jag fick precis access. Bokade 27 augusti. Jag har inte fått mailet ännu men jag startade klienten och såg att jag kan klicka på Play.

Permalänk
Medlem

Inne nu, lycka till alla!

Permalänk

Nu blir man ju mer taggad än någonsin :D:D:D:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Sept 21, and I received the email." Gissade på 20de så träffade ganska bra Början på October blir väl sista vågen då. Hoppas dom hinner med November o December imorgon

Visa signatur