EA Support ger bort rabbat-koder i "goodwill"

Permalänk

EA Support ger bort rabbat-koder i "goodwill"

Satt i supporten i några timmar idag för att försöka lösa lite problem med att BF3 disconnectar eller in connectar alls. Så kom jag fram till en kille som ville ge mig en rabbatkod för att jag inte kunde spela och att de inte kunde lösa problemet atm för att deras verktyg för sånt låg nere. 20% på vilket spel som helst är ju ganska najs, även om spelen är rätt dyra innan

Support-snubbe: Also here, as a gesture of goodwill and thank you for your love for EA games. I would like to issue you a 20% discount code which you can use on Origin store while making games purchases. You can use this to purchase the games which are already released. This code will not work for the preordering the games and the newly released games. Please wait while I create the code for you.

Support-snubbe: Here is your 20% discount code:- XXXXXXXXXXX

Support-snubbe: Thank you for contacting EA. Is there anything else I can help you with today?

Några fler än jag som fått en fin kod?

Permalänk
Medlem

Sånna koder kan man få hur enkelt som helst, man kan tillochmed få cd-nycklar till BF3 om man är smart

Permalänk

Första gången av säkert över 50 samtal i supporten för mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av K4L:

Sånna koder kan man få hur enkelt som helst, man kan tillochmed få cd-nycklar till BF3 om man är smart

Då du är så smart så kan du då bjuda hela SweC på lite nycklar... Vilket jag inte finner särskilt troligt.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Då du är så smart så kan du då bjuda hela SweC på lite nycklar... Vilket jag inte finner särskilt troligt.

Varför skulle han bjuda swec på nycklar om han lika gärna kan behålla dom för sig själv?

Nice med lite goodwill från EA, inte för att jag behövt kontakta deras support än men det lär hända någon gång...

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Kul att du fick något fastän dom inte kunde hjälpa dig med ditt problem.
Hoppas att dom löser ditt problem inom en väldigt snar framtid.

Visa signatur

Livet är hårt men orättvist
i7 6700@4,6GHz - Asus Z170 Pro Gaming - Corsair Vengeance 3000Mhz DDR4 16GB - Radeon 290x Crossfire

Permalänk
Medlem

Får såna nycklar varje gång av ea support. Nästan det första dom skriver ibland.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Då du är så smart så kan du då bjuda hela SweC på lite nycklar... Vilket jag inte finner särskilt troligt.

social engineering...
Sök på typ "How to SE EA". sad but true

Permalänk
Skrivet av Wully:

social engineering...
Sök på typ "How to SE EA". sad but true

Googlade på "How to SE EA". Hittade ingenting om social engineering

Permalänk
Hedersmedlem

Efter ett Rage mail efter BF3 betan fick jag detta

Permalänk
Skrivet av Mad64:

Omg, avundsjuk jag blev

Skulle inte sitta fel med ett kostnadsfritt spel från EA Store

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mad64:

Grattis, du får ett spel.

Välj det dyraste de har!

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Nu vet jag varför alla whinar på ea! De vill ha gratisgrejer

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Grattis, du får ett spel.

Välj det dyraste de har!

Eller det bästa. Dyraste är inte bäst, inte i de flesta fallen i alla fall

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte dra nya NFS.. Får vänta ett par dagar till bara

Permalänk
Skrivet av Bassefrom:

Eller det bästa. Dyraste är inte bäst, inte i de flesta fallen i alla fall

Fast syftet var nog att han skulle välja det dyraste för att EA skulle förlora pengar på det.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog kalla det där "mutor" snarare än "goodwill"
Jag anser inte att dessa koder oavsett hur bra det än kan kännas gör EA till ett bra företag.
En kod (muta) kan få en spelare att må bra och känna sig väl till mods i några dagar, dock täcker inte det över all skit som EA pysslar med.

Hade dock inte sagt nej till en BF3-kod ^^;
Som sagt en muta kan vara trevlig även om den kommer från EA XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Jag skulle nog kalla det där "mutor" snarare än "goodwill"
Jag anser inte att dessa koder oavsett hur bra det än kan kännas gör EA till ett bra företag.
En kod (muta) kan få en spelare att må bra och känna sig väl till mods i några dagar, dock täcker inte det över all skit som EA pysslar med.

Hade dock inte sagt nej till en BF3-kod ^^;
Som sagt en muta kan vara trevlig även om den kommer från EA XD

True. Kommer troligtvis aldrig att använda min kod, så jag aldrig köper spel online. Faktum är, jag köper sällan nya spel. BF3 är det enda spelet jag köpt i år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassefrom:

Googlade på "How to SE EA". Hittade ingenting om social engineering

Okej,men är säker på att jag sätt typ youtube guider
skiten bygger på att lura supporten att du köot soelet o det inte funkar

Permalänk

Fick 2 nya rabbatkuponger idag

Permalänk
Medlem

Jag är en smooth talking SE master. Nu jävlar

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mad64:

Brb, skickar ett jävligt argt mail till EA! (eller två, tre)

Permalänk

Min polare köpte BF3 Limited Edition för 10 USD på ett forum där de säljer koder som de fått tag på genom Social Engineering. Vill dock klargöra att jag har ingen som helst aning om vilken sida det var och att jag inte har något med det att göra.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Brb, skickar ett jävligt argt mail till EA! (eller två, tre)

Berätta hur det gick!

Permalänk

simpla knep för o lura kunder att stanna kvar, o dessutom att acceptera dålig support eller att skiten inte funkar alls.. åtminstonde enligt min mening

Permalänk
Medlem

Jag har fått två rabattkopunger samt en kupong som berättigar mig till ett valfritt spel (dock ej inom 30 dagar efter spelets releasedatum, så det gäller ej helt sprillans nya spel).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Själv har man varit i kontakt med dem 6 gånger, på 2 dagar. ALLA, var enda en av dem i chatsupporten har disconnectat efter att ha ställt runt 5 frågor. Bara rakt av sådär...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD