Permalänk

Bästa mmo musen? Är det razor naga?

För de som undrar vad som skiljer en mmo mus mot en fps mus, så är det mer knappar för att lättare kunna använda kommandon.

Mest ute efter en bra mus till wow Pvp, Här pratar swifty om den http://www.youtube.com/watch?v=7P7kTecQNQg

Satt och kolla på http://www.youtube.com/watch?v=Y5n_UcrQQU4&feature=related och blev sugen på en razor naga.

Så vilka fler möss finns det som äger i mmo pvp?

Så är det denna man ska ha http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=492992 ? 700 för en mus känns dock lite saftigt.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

tjejen har naga, och tycker att det är det överlägset bästa som hänt henne

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd

Vad är "Razor" ?
Köp en G400 ist.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Sedan jag köpte min Naga för 1 år sedan så finns där inga alternativ...Som natt och dag...Stark köp rekommendation ifrån min sida!

Visa signatur

Intel I7-11700K ** NZXT Kraken X62 ** ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI *** Seasonic Focus+ 1000W 80+ Gold ** 32GB Ram @ 3000 Mhz CL16 ** EVGA 3090 FTW3 Ultra ** Kingston Fury 2TB ** Acer Predator X34GS x2

Permalänk

Undra om man skulle köpa ett Razer Anansi också http://www.youtube.com/watch?v=7P7kTecQNQg fan vad op i wow

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Vad är "Razor" ?
Köp en G400 ist.

Varför då? den har ju inte så många knappar...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

För mig personligen tycker jag nagan är extremt bra när det gäller mmo spelande, tycker alla 12 knapparna på sidan är lätta att använda och väldigt bra att ha, när ett vettigt mmo släpps igen kommer jag helt klart gå tillbaka till nagan när jag spelar (använder mionix 5000 atm vilket jag tycker är en skönare mus till rts/fps spelande)

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag går lite offtopic, men blir man inte fruktansvärt trött i tummen av att spela med en Naga? Speciellt då i MMOs där man oftast spammar många olika knappar, har t.ex på min prot pala i WoW 21 olika knappar som används under varje encounter så om 12 av dessa skulle va på nagan skulle jag va helt död i handen efter 1 boss för jag antar att det är de abilities som används oftast som man brukar sätta på musknapparna?

Har ju aldrig testat en Naga så kan ju vara helt ute och cykla men det bara känns som de när jag flytta runt tummen lite på nuvarande mus för att testa rörelsemönstret

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Vad är "Razor" ?
Köp en G400 ist.

Razer är ett märke som gör gamingprylar.

Har två kompisar som har Naga, båda har haft problem med att musknapparna har blivit sega.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Har en naga och en qpad mk85. Extremt bra kombo och nagan är den bästa musen jag haft. Underbart med knappar på sidan och man blir inte trött i tummen alls. Dock använder jag bara 6 stycken gånger 2 med shift men tillsammans med E,R,F,Q,T och middle mouse med skift så räcker det till allt.

Swtor atm och det funkar skit bra.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Kolla på corsair vengeance m90. Tycker passformen på musen och placeringen av knapparna är betydligt bättre än på nagan. Nagan är enligt mig alldeles för liten och det är svårt att använda alla knappar på ett vettigt sätt

Permalänk
Medlem

Steelseries Cataclysm WoW gaming mouse.
Haft den ett år nu fungerat riktigt bra.
Tycker extra knapparna ät tillräckligt många och sitter bra mycket skönare än naga, på naga är alla svåra att kommma åt och det e ganska svårt att hitta rätt knapp(vänjer man väl sig med efterhand förvisso).

Jag har mina cd's, HS(healthstone) och lite akut abilitys på musen, kan dra dom utan att avbryta resten och blir inte alls trött i mushanden.

Visa signatur

P8P67 Deluxe | i5 2500K @ 4,4 GHz (H70) | 4x4GB Corsair PC12800 | 2x 6950 @ (1536 Shaders) 880 MHz/1375Mhz | 480GB Intel 520 | OCZ Silencer MKIII 750W | 800D
Det heter effekten och spänningen, inte watten och volten.

Permalänk
Medlem

har inte mer än pillat på naga'n och WoW cataclysm musen men själv tyckte jag att Cataclysm musen kändes mycket skönare i handen

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

När jag lirade wow körde jag med naga. Jag tyckte att det var underbart. Jag fick ut alla mina rotation spells, cd's och situationsspells utan att behöva flytta vänsterhanden eller sträcka fingrarna från wasd. Jag tyckte dock att 10-12 på Nagan var rätt onödiga då jag tyckte de mest var obekväma att nå. jag körde fury warrior och resto druid.

Att notera dock är väl att razer inte precis år kända för hög kvalitet, min mus stod sig dock fint i två år utan några som helst problem. Jag tyckte också att bakåt och framåt knapparna satt lite jobbigare på musen, men med tanke på 1-12 knapparna så var det oundvikligt. Men jag skulle inte tveka på att rekommendera musen till wow, jag har svårt att tänka mig att de som rekommenderar annat har kört med Nagan på högre nivå med välplanerade bindnings. Jag rekommenderar att lägga in en rutnät med 3x3 slots , som du vindar 1-9 på Nagan, bredvid dina vanliga bars som kan kortas ned något i min mening. Jag körde med kolumner. Jag tycker ändå bara det är obekvämt och dumt att sträcka sig till 8, 9, 0 knapparna på tangentbordet.

Gjorde inte corsair en mmo-mus? Det kanske kan vara något annars, jag har dock varken koll på den eller corsair kringutrustning över huvud taget.

Edit: vill bara tillägga att till allt annat än wow, och eventuellt andra mmospel skulle jag aldrig rekommendera Nagan. Den är inte dålig bara att det finns bekvämare möss utan 12 knappar på sidan när man ska göra sånt som inte använder sig av dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Väldigt skön mus och fungerar till det mesta. Till FPS spel skulle jag dock INTE rekommendera nagan.

Är väldigt ostabil med den i BF3.

Permalänk
Medlem

Logitechs MMO mus heter G700 och är en riktigt trevlig produkt.
Inte riktigt lika många knappar som Naga dock.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk

Har beställt en naga nu, räknar med att jag kommer äga i wow

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Naga har funkat bra för mig.
Jag använde mig av nr 1-12 och sedan shift 1-12 så har man ju 24 knappar på sidan av musen.
I Warhammer så hade jag en del Damage abilities och Healing så 1-12 var damage och shift 1-12 var healing. Smidigt och enkelt.
Det var lite rörigt i början innan man blev van vid vilket nummer man hade fingret på.
Hade svårt för knapp 10, 11 ,12 i början men det blev bättre och bättre.
Man får med små gummipluppar man kan sätta på en rad så blir det lättare att veta vilken rad det är men det behövdes bara lite övning så satt det.
Jag är helnöjd med min Naga och hoppas att Guild Wars 2 eller det nya Warhammer 40k är roliga så att jag kan koppla in den igen.

Visa signatur

Livet är hårt men orättvist
i7 6700@4,6GHz - Asus Z170 Pro Gaming - Corsair Vengeance 3000Mhz DDR4 16GB - Radeon 290x Crossfire

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Vad är "Razor" ?
Köp en G400 ist.

Skrivet av Jeddan:

Razer är ett märke som gör gamingprylar.

Har två kompisar som har Naga, båda har haft problem med att musknapparna har blivit sega.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

har inte mer än pillat på naga'n och WoW cataclysm musen men själv tyckte jag att Cataclysm musen kändes mycket skönare i handen

Samma här, knapparna sitter mycket bättre på wowmusen och är lättare att skilja åt. Den är stor men man vänjer sig.

Permalänk

Fan ångrar att jag kanske inte beställde SteelSeries WoW Cataclysm Gaming mouse istället, ska höra med cdon om det går att göra en ändring i beställningen..

Fan vad svårt att bestämma sig, SteelSeries WoW Cataclysm Gaming mouse verkar bättre med knappar som är mer utsprida runt om, men alla tjatar om att nagan är så bra, men gissar på att dom inte har testat SteelSeries WoW Cataclysm Gaming mouse

Eller vad tusan Logitech Wireless Gaming Mouse G700 verkar ju rätt skön också, ligger bättre i handen.

Har hört att nagan är rätt kass kvalitet därför jag ångrar mig lite.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av cracko:

Samma här, knapparna sitter mycket bättre på wowmusen och är lättare att skilja åt. Den är stor men man vänjer sig.

Så ni gillade inte nagan alls? Om man bortser från hur den ligger i handen, vilken mus är best för wow arena? Jag gissar nästan på wow musen då den verkar ha mer knappar utspridda.

Mionix Naos 5000 Gaming Mouse verkar ju najs också men hörde att deras drivrutiner inte funkar med Windows 7

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Så ni gillade inte nagan alls? Om man bortser från hur den ligger i handen, vilken mus är best för wow arena? Jag gissar nästan på wow musen då den verkar ha mer knappar utspridda.

Placeringen av knapparna på cataclysm musen är grymt bra, blir inte bättre. Men den känns sjukt stor i början så först när jag fick den gillade jag den inte helt. Men man vänjer sig.

Har pillat på nagan men att pricka rätt knapp på den när det ska gå fort känns som det kan bli svårt.

Permalänk
Medlem

Razer naga är rätt shit faktiskt. var grymt positivt till den ibörjan tills jag började få ont i handen.
Musen är på tok för liten för mig. får värk som fan av att spamma knapparna på sidan

Så jag kör på en ny logitech G400 nu

Justja... på Razer nagan så fastnar hur mycket skit som helst. fick göra rent den ganska ofta.
min g400 har jag inte gjort rent på ca 4-5 månader. och den är fortfarande clean (visuellt iallafall haha)

Permalänk

tyckte mig se att det är en ny(?) version av naga som kommer.. razer naga hex.
knapparna på sidan sitter annorlunda än på originalet... antagligen lättare att trycka rätt.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk

Är Steelseries Cataclysm Gaming Mouse större än naga musen? Är rätt van vid intelli explorer 3 och den är rätt stor jämfört med andra möss gissar jag på.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Så ni gillade inte nagan alls? Om man bortser från hur den ligger i handen, vilken mus är best för wow arena? Jag gissar nästan på wow musen då den verkar ha mer knappar utspridda.

Mionix Naos 5000 Gaming Mouse verkar ju najs också men hörde att deras drivrutiner inte funkar med Windows 7

Jag kör Mionix Naos 5000 och har inga problem med drivrutiner i Windows 7.

OnT: Bästa MMO-musen handlar (som alla andra kategorier) om vad du själv föredrar. Olika möss har olika passform. Jag kör med Naos 5000 som förvisso inte har många knappar men har aldrig gillat att ha snabbknappar på musen. Kan enbart tänka mig använda framåt/bakåt knappen till webbläsare, men det är ju jag det.

Har du möjlighet att prova Nagan så gör det. Själv tycker jag att passformen inte är särskilt bra för mina händer, den känns mer "klumpig" än Naos 5000 för mig.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Universalia:

Kolla på corsair vengeance m90. Tycker passformen på musen och placeringen av knapparna är betydligt bättre än på nagan. Nagan är enligt mig alldeles för liten och det är svårt att använda alla knappar på ett vettigt sätt

Håller 100% med, för alla med något större händer är nagan helt värdelös.

Men mus val är ju något personligt, så kan inte exakt säga vad som är bäst för dig.

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Razer är ett märke som gör gamingprylar.

Har två kompisar som har Naga, båda har haft problem med att musknapparna har blivit sega.

Nu syftade han antagligen på felstavningen av "Razer", därav citattecknena

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Medlem

Min polare har en vanlig naga och en trådlös, han använder dem inte för de är värdelösa!