Permalänk
Robot

Fenix | By Qwarkman

Min första plåtgravyr. Blev en fenix då det är nätverksnamnet på datorn (den har återuppstått många gånger).

Inte illa för en skakig gammal man (22år) om jag får säga det själv.

Chassit är ett Sharkoon Rebel9 EE.

Ljuset går givetvis att stänga av med brytare på baksidan.

Kommentera gärna.

Edit: 2009-05-13
Hade inget att göra så jag gjorde andra plåten med, blev en annan fenix samt text.

Edit2: 2010-11-29
Tänkte jag skulle uppdatera albumet. Det har hänt en del sen sist (1½år). Ny hårdvara, lackad interiör och bitumenplattor installerat, även fixat till kabeldragningen något. Tyvärr har jag inga bilder på det just nu men lägger upp ett par på den nya belysningen.
Bytte ut mitt röda lysrör. Sitter numera 2 vita rör, ett på samma plats som det röda, det andra klämde jag in i fronten, lätt maskerat för att lysa upp fläktarna i fronten.

Edit2.5: 2010-11-30
Äh va fan ska man med sömn till, här kommer två färska bilder på interiören. Den utan blixt blev lite småsuddig, ber om ursäkt för det. Knepigt att ta mörka bilder med kompaktkamera.

Edit3: 2011-02-04
Nytt grafikkort och en SSD. Gigabyte GeForce GTX460 1GB OC samt en Corsair Force F120

Fenix | By Qwarkman

Permalänk
Medlem

Det var inte illa pissat alls. Personligen tycker jag bättre om ifyllda gravyrer men detta ser så sjukt mycket bättre ut än min första. Well done!

Edit: Vilken typ av stift använde du?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk

snyggt jobbat, du har ju tydligen röd belysning i datorn, varför inte fixa lite ljus till vingarna o huvudet på den skulle va cooooooooooolt

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Det var inte illa pissat alls. Personligen tycker jag bättre om ifyllda gravyrer men detta ser så sjukt mycket bättre ut än min första. Well done!

Edit: Vilken typ av stift använde du?

Ett 2mm diamantstift (kula).

Hade först tänkt fylla i den men den blev så bra med bara outlines att jag nöjde mig med det. IRL ser man lättare alla småmissar dock, lite olika tjocklek på linjer och små slintar. Men jag är nöjd, och det är det som räknas.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

10p

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

Snyggt ! 11p för öppnar'n

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk

Själva gravyren är ganska otight 5p

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stackarsjack
Själva gravyren är ganska otight 5p

ungefär som din kommentar då..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Skitfint!
Skulle gravera för första gången idag med, men när jag startade den, så lät den så högt så att jag blev skrämd! Så jag undrar, ska graveringspennan verkligen låta så högt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KayTee
Skitfint!
Skulle gravera för första gången idag med, men när jag startade den, så lät den så högt så att jag blev skrämd! Så jag undrar, ska graveringspennan verkligen låta så högt?

Jag kör med en co-tech multimaskin med förlängningsgrej, eller snabel som jag kallar det. Låter som en tandläkarborr på steroider ungefär, sen dånar det lite när plåten vibrerar, men inte så högt att man får ont i öronen. Körde iofs med proppar ändå, man ska vara rädd om hörseln.

Ska ta ett större stift och jämna till linjerna dock, dom blev lite för knaggliga nu när 'skapar-rushen' har svalnat.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk

[/B]As grymma sidor alltså. 10p om det nu gick, men får nöja mig med en 5p.
Häftig bakgrund också, passa verkligen till temat.

Lite annan fråga som kanske inte riktigt hör hit:
Vad är det för app/ program som du har i högra hörnet??
Har letat som tusan efter ett sån/t app/program

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

[/B]As grymma sidor alltså. 10p om det nu gick, men får nöja mig med en 5p.
Häftig bakgrund också, passa verkligen till temat.

Lite annan fråga som kanske inte riktigt hör hit:
Vad är det för app/ program som du har i högra hörnet??
Har letat som tusan efter ett sån/t app/program

Tack så mycket.

Skickade precis iväg ett pm till en annan användare på det ämnet. Klistrar in det här så fler kan läsa det

Citat:

Programmet är RainMeter http://rainmeter.net

Skins jag använder mig av är:
SimpleMeter v2.0 http://customize.org/rainmeter/skins/77232
System.Temp http://dirtdawg90.deviantart.com/art...itor-109150203
och BinaryClock http://customize.org/rainmeter/skins/65663

Dock har jag modifierat en del för att få SimpleMeter's systeminfo att sitta ihop med System.Temp

Här är mina .ini filer för SimpleMeter/System och System.Temp

http://dl.dropbox.com/u/15406009/SystemAll.ini
http://dl.dropbox.com/u/15406009/Sys...onVertical.ini

Dom ersätter filerna i C:\Users\***\Rainmeter\Skins\SimpleMeter_v2.0\System
och C:\Users\***\Rainmeter\Skins\System.Temp

Du får nog modifiera dom själv för att få dom passa ditt system (antal cores, sensorer osv.) men det är inte så krångligt när man väl ser hur det är uppbyggt.

Lycka till.

System.Temp läser info från Speedfan så du får ha det installerat också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stulen ? Åh, det var då ett ovanligt slut...

Bröt dom sig in eller ? Något annat som blev stulet ?

Permalänk
Medlem

Ska hålla koll, sitter ofta på blocket tex.

Permalänk
Medlem

Fan vad tråkigt att den blev stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFreak:

Stulen ? Åh, det var då ett ovanligt slut...

Bröt dom sig in eller ? Något annat som blev stulet ?

Japp, krossade en ruta och hoppade in. Dom stal datorn, två 22" skärmar, min laptop, en 500GB 2,5" extern disk, ett 8GB usbminne, en leatherman fuse, en karambit, en maglite, min ryggsäck (förmodligen för att bära stöldgods i) och en glasburk med ca 250 enkronor i.

En granne såg dom när dom sprang ut och ringde polisen men då var det redan försent. Lär aldrig återse mina prylar igen. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om sakerna i sig, det går alltid att ersätta. Men det är all jäkla tid man lagt på att konfigurera och få det precis som man vill ha det, och all information på hårddiskarna som är borta för alltid, alla gamla skolarbeten, foton, projekt mm. Dom stal ju min externa där jag hade backupen. Man ska fan ha kassaskåp till sånt eller lägga i bankfack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hur blev den stulen som?

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

"Numera stulen och står i någon jävla tattares hem, hoppas fanskapet brinner upp och tar den nya "ägaren" med sig."
Kände exakt lika dant när min laptop blev stulen !

Permalänk
Medlem

Det finns kassaskåp som har inbyggd hårddisk me sladd från kassaskåpet så den kan ta backupper som alla andra kassaskåp som är liter bättre e dom även brandsäkra... ganska praktiskt

Permalänk
Medlem

fan vad synd!!! jävla horor som inte har råd till egna dator!!! kolla om du kan få något från försäkringen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwarkman:

Japp, krossade en ruta och hoppade in. Dom stal datorn, två 22" skärmar, min laptop, en 500GB 2,5" extern disk, ett 8GB usbminne, en leatherman fuse, en karambit, en maglite, min ryggsäck (förmodligen för att bära stöldgods i) och en glasburk med ca 250 enkronor i.

En granne såg dom när dom sprang ut och ringde polisen men då var det redan försent. Lär aldrig återse mina prylar igen. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om sakerna i sig, det går alltid att ersätta. Men det är all jäkla tid man lagt på att konfigurera och få det precis som man vill ha det, och all information på hårddiskarna som är borta för alltid, alla gamla skolarbeten, foton, projekt mm. Dom stal ju min externa där jag hade backupen. Man ska fan ha kassaskåp till sånt eller lägga i bankfack.

det e säkert någon som har varit hemma hos dej eller något eller hur(fan) visste han/de var alla grejer låg??? utan att lysa i huset

Permalänk
Medlem

Det var tråkigt att höra.

Låt blocket sökandet börja!

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Jävla amatörer som gjort inbrott. Säkert ungdomar i så fall som viljat ha sakerna själva. För ska man tjäna nåt på inbrott så är det inte elektronik dom ger sig på. Då går dom direkt på smycken, silver och guld saker som har ett värde. Antagligen någon i närheten som gjort det.

Permalänk
Medlem

Fan vad tråkigt och höra att de blev stulen:/ hoppas den dyker upp igen!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

fyfan, lider med dig, tänker på om min dator skulle bli stulen, alla foton, alla skolarbeten som sagt... allt försvinner.
och så tar de backupen också... har man NÅGOT medlidande överhuvudtaget så lämnar man ju kvar backupen i alla fall, vidrigt!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Låter som om personen som stal grejorna endast har nytta av dem själv. Elektronik har dåligt andrahandsvärde och pengadensiteten är liten på sådana produkter. Att ta enkronorna var även det korkat.

Att ringa polisen ger ju inget i det här fallet, de har ingen brådska precis. Känns som det bästa hade vart och gått ner själv. Det är inga mördare som utför brottet, en lätt misshandel är nog max vad förövarna hade gett sig in på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Att ringa polisen ger ju inget i det här fallet, de har ingen brådska precis. Känns som det bästa hade vart och gått ner själv. Det är inga mördare som utför brottet, en lätt misshandel är nog max vad förövarna hade gett sig in på?

Ringa polisen är A och O för att överhuvudtaget kunna ta upp en rapportering om det som blev stulet och för att vittnet, i detta fallet grannen, om möjligt kan ge ett så bra signalement på brottslingen som möjligt. Detaljer försvinner snabbt ur minnet...

Du har förvisso rätt i att de inte kör på med blåljus och sirener i full fräs och fångar brottslingen på plats när det inte handlar om fara för någons liv.

Sen vettefan alltså, om jag är ensam, obeväpnad och inte har krav maga i bagaget, då hade jag nog inte hoppat på en desperat inbrottstjuv. Det är inte värt risken att få en kniv i magen el. dylikt.

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Låter som om personen som stal grejorna endast har nytta av dem själv. Elektronik har dåligt andrahandsvärde och pengadensiteten är liten på sådana produkter. Att ta enkronorna var även det korkat.

Att ringa polisen är ett måste för att ens kunna anmäla till försäkringsbolaget. Så det är klart att man ska ringa, det ska man alltid göra om man blivit utsatt för brott, oavsett hur litet eller hur liten chans det är för att ta fast någon.

Jag inte hemma när inbrottet skedde, hade jag varit hemma hade inbrottet med största sannolikhetet inte skett alls. Men hade det skett ändå skulle jag väntat med kökskniven i en hand och diverse tillhygge i andra.

Enligt polisrapporten hade grannen sett tre personer springa iväg. Enlig loggen kopplades datorn ur 23.40 och polisen fick samtalet 23.55, så 15-20 minuter är allt dom behöver får att plocka åt sig allt man har av värde.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tragiska människor finns det. Lider med dig. Att ens lägga energi på att släpa med en burk enkronor får det nästan givet att se vad det är för typ av person som gjort det. Förmodligen någon ung grabb som ville testa gränser.