Permalänk
Medlem

5450 mot 5750

Hejsan!

Min polare (Dum som han är) köpte ny dator för ett tag sen. Och då blev det världens familjedator typ. Så laggar han i dem flesta spelen.
Hans nuvarande kort är ett 5450 och så har jag ett 5750 liggandes som jag gav han. Men tydligen funkar inte det. Han installerade dem senaste
drivrutinerna innan han bytade kort. Men det står något i typ med "No Input recognized" eller något med "No input" iaf.
Den laddade första windows och sen efter kom denna error.

Hans nuvarade dator är denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=593756
Någon mer information har jag inte. Har säkert missagt något vettigt ju, då får ni säga till.

Iaf tack på förhand!

/En snäll kompis

EDIT: Error meddelande var "Input not supported" . Någon som har en aning?

Visa signatur

Radeon HD 5770 1GB GDDR5, MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI ATX, AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz Socket AM2 2MB TX650W

Permalänk
Medlem

Bara för att HD 5750 och 5450 har samma drivrutinspaket man installerar så betyder det nog inte att de kör på exakt samma drivrutin i slutändan och det kan ju vara det som krånglar.

Men han har bild fram tills att windows är laddat? I så fall kan du ju starta windows i felsäkert läge, dvs spamma F8 just när du startar datorn, och sen avinstallera AMD's drivrutin. Starta sen windows normalt och installera AMDs drivrutinspaket igen.

Och ja, typiskt det där ;). En kompis kompis var så glad över sin nya dator. Frågade efter specs, var en Elgiganten Intel i7 2600 parad med ett Nvidia GT 430 som han trodde vara bra p.g.a. att det hade 2GB grafikminne -.-

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

5750 kräver väl dessutom en extra strömsladd? Inte säkert att det finns någon sådan i den lådan original. Borde väl kunna funka med en skarvsladd, brukar finnas med grafikkorten.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

5750 kräver väl dessutom en extra strömsladd? Inte säkert att det finns någon sådan i den lådan original. Borde väl kunna funka med en skarvsladd, brukar finnas med grafikkorten.

Han fick en adapter, 2st 4pin till 6 pins

Visa signatur

Radeon HD 5770 1GB GDDR5, MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI ATX, AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz Socket AM2 2MB TX650W

Permalänk
Skrivet av Rejmoj:

Han fick en adapter, 2st 4pin till 6 pins

Nätagget räcker knappast eftersom det bara är 220w
Edit: får grafikkortet ens plats i det acer chassit?

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Bara för att HD 5750 och 5450 har samma drivrutinspaket man installerar så betyder det nog inte att de kör på exakt samma drivrutin i slutändan och det kan ju vara det som krånglar.

Men han har bild fram tills att windows är laddat? I så fall kan du ju starta windows i felsäkert läge, dvs spamma F8 just när du startar datorn, och sen avinstallera AMD's drivrutin. Starta sen windows normalt och installera AMDs drivrutinspaket igen.

Och ja, typiskt det där ;). En kompis kompis var så glad över sin nya dator. Frågade efter specs, var en Elgiganten Intel i7 2600 parad med ett Nvidia GT 430 som han trodde vara bra p.g.a. att det hade 2GB grafikminne -.-

Vi testade felsäkert läge också! Då laddade den allt(vad den nu laddar) sen kom "errorn" igen..

Skrivet av eppebansen:

Nätagget räcker knappast eftersom det bara är 220w
Edit: får grafikkortet ens plats i det acer chassit?

Haha nej verkligen inte. Både chassi och nätagg är bytat.
Det gamla chassi-skiten var bara skräp

Visa signatur

Radeon HD 5770 1GB GDDR5, MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI ATX, AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz Socket AM2 2MB TX650W

Permalänk
Medlem

mini-itx med 5750 låter osannolikt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

"Input not supported" borde ju betyda att grafikkortet ger ut en upplösning eller uppdateringsfrekvens som inte stöds av skärmen.

Du har ju även ett startalternativ som heter "aktivera låg upplösning" eller liknande att testa i samma meny som du startade felsäkert läge ifrån.
Annars skulle jag testa med en annan skärm eller med att koppla in datorn till en tv, om ni har tillgång till en med kompatibel ingång på.

Eller så får ni sätta i det gamla kortet igen, avinstallera drivrutinerna till grafikkortet och sedan byta tillbaks till det nya kortet, så att datorn får starta upp med standard drivrutinerna för grafik. Sedan borde det utan problem gå att installera rätt drivisar igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

mini-itx med 5750 låter osannolikt.

Varför tror du det? Jag är nyfiken, har ju som sagt ingen aning..

Skrivet av Belzhadar:

"Input not supported" borde ju betyda att grafikkortet ger ut en upplösning eller uppdateringsfrekvens som inte stöds av skärmen.

Du har ju även ett startalternativ som heter "aktivera låg upplösning" eller liknande att testa i samma meny som du startade felsäkert läge ifrån.
Annars skulle jag testa med en annan skärm eller med att koppla in datorn till en tv, om ni har tillgång till en med kompatibel ingång på.

Eller så får ni sätta i det gamla kortet igen, avinstallera drivrutinerna till grafikkortet och sedan byta tillbaks till det nya kortet, så att datorn får starta upp med standard drivrutinerna för grafik. Sedan borde det utan problem gå att installera rätt drivisar igen.

Jag kommer testa detta, vi fårse hur det går. Tack för ett par ordentliga tips! TACK!!

Visa signatur

Radeon HD 5770 1GB GDDR5, MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI ATX, AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz Socket AM2 2MB TX650W