Bärbar dator kraschat, vad göra nu?

Permalänk
Medlem

Bärbar dator kraschat, vad göra nu?

Hejsan!

För ett halvår sen köpte jag en bärbar dator på abonnemang, en acer aspire 5552.
Problemet är nu att datorn har kraschat rejält! varje gång jag försöker starta upp datorn så får jag blåskärm och den startar om sig. Jag har inte någon skiva heller. Sist jag installerade om datorn så gjorde jag det genom acers program som redan finns på datorn. Finns det något sätt att lösa detta? Har hört folk som köpt datorn på samma stället och lämnat in den på service och det tog ca 1månad innan dom fick tillbaka den. Är inte så jättesugen på att vara utan datorn i en månad

Tack på förhand!
Mvh zoo^

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoo^:

Hejsan!

För ett halvår sen köpte jag en bärbar dator på abonnemang, en acer aspire 5552.
Problemet är nu att datorn har kraschat rejält! varje gång jag försöker starta upp datorn så får jag blåskärm och den startar om sig. Jag har inte någon skiva heller. Sist jag installerade om datorn så gjorde jag det genom acers program som redan finns på datorn. Finns det något sätt att lösa detta? Har hört folk som köpt datorn på samma stället och lämnat in den på service och det tog ca 1månad innan dom fick tillbaka den. Är inte så jättesugen på att vara utan datorn i en månad

Tack på förhand!
Mvh zoo^

Det är bara att ringa och fråga hur det går till. Det finns nog inga genvägar hur sånt här går till. Du kommer nog inte kunna få någon rakethjälp så en månad är nog inte orimligt i värsta fall att få hjälp. Men om det går så skulle jag sätta över hårddisken i en annan dator och köra Macrium reflect (gratis att tanka hem) och köra en imagefil av hårddisken så du bara behöver återställa tillbaka den som den såg ut innan du skickade iväg den. Detta förutsatt att det är ett hårdvarufel på datorn.

Om det inte är ett hårdvarufel utan något annat så är det väl bara att återställa Windows? Eller varför kan du inte göra det? Normalt brukar man ska göra någon form utav imagefiler av det man har när man får datorn med hjälp utav medföljande backupprogram, fanns det något sånt?

Hur som helst, hårdvarufel eller mjukvarufel, ring supporten. Får du ingen hjälp där, ring acer och fråga hur dom kan hjälpa dig.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Ah okej! Har inte en aning om det är hårdvaru eller mjukvaru fel faktiskt, kan inte särskilt mycket om datorer. Har gått in i systemverktyg och försökt återställa datorn därigenom till fabrikats inställningar(Var dum nog och skapade ingen återställningsfil) men jag kan inte välja något alternativ att återställa datorn. det går inte att klicka på det alternativet. Men får la pröva o ringa dom o se vad dom säger
Tack!