Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Roxcore EZ-Play HD

Kjell&Company har sänkt priset till 999:- på nämnda mediaspelare. 4 omdömen på prisjakt och det är både ris och ros.
Gillar möjligheten till både nätverk och intern hårddisk.

Någon med lite mer utförligt omdöme än prisjakts betyg?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem

Har haft min ett par veckor, men inte använt den sådär superdupermycket. Ett krav är den senaste firmware-versionen, det är verkligen natt och dag. Tycker den fungerar ypperligt för enkelt filmtittande. Själv har jag en HTPC så använder den inte primärt som tv-maskin men planerar att fylla den med film och ge till en syrra eller så.

Väldigt simpel kontroll i menyerna, Samba kommer inte som standard utan det måste man installera separat. Ska tydligen finnas en smidigare firmware från ett företag från USA som heter Mvix som har samma maskin med under eget märke, har dock inte haft tid att testa den. Alla xvid/divx-filmer jag matat har fungerat bra, det enda som jag märkt är att man inte kan spola mer än i 4x hastighet (finns 8x och 16x som val). HD-filmer är lite knepigare att spola i (ingen överraskning för mig) men den har kunna spela alla HD-filmer jag matat den med. Har än så länge inte testat spelning över en Samba-share men detta lär inte vara några större problem (vad jag läst iaf).

Kort och gott en jäkligt prisvärd mediaspelare utan några extrafunktioner.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Permalänk
Medlem

Firmware 3.0 har släppts. Är en helt ny maskin efter det. Rekommenderas verkligen. Hittas på kjelles hemsida

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hardware guy:

Firmware 3.0 har släppts. Är en helt ny maskin efter det. Rekommenderas verkligen. Hittas på kjelles hemsida

Kör Mvix senaste firmware nu, är den bättre än den? Hittade även en annan firmware (kommer ej ihåg namn) som också har Internetfunktionerna, vilken tror du är bäst?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Dark Media Mania kanske?
Har inte prövat någon annan men vad jag fått ut av den officiella tråden på minhembio.com är fw v3 samma för alla olika varianter.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem

Testade Dark Media Mania, men den var ingen höjdare. Nu har jag inte enheten hemma längre, gav den till farsan Men om jag får tillbaka den så ska jag testa nya Kjell-firmwaren.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Ännu en ny firmware, 3.01, som idag dessutom kommit på svenska.

3.01sv (2010-06-02)
==================
Gränssnittet finns tillgängligt på svenska

3.01 (2010-05-21)
==================
Ny funktion i Internet Services; Weather
Förbättrat stöd för extern DVD-spelare

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Start bilden fryser

Tja.. Lyfter en gammal tråd...
Min Roxcore fryser uppstartsbilden där Namnet Roxcore står mitt i bilden efter att texten kommit upp händer inget mer..
Har provat att köra via nätsladden och via usb på datorn men den fryster på startbilden och jag kommer inte vidare..
Någon som har en lösning på problemet?

Går det på något vis resetta ?

Permalänk
Medlem

Ny firmware finns tillgänglig från kjelle
3.08sv (2011-12-12)
==================

Uppdatering för att Youtube ska fungera
Uppdatering för att mkv-filer med "Stripped Header" ska fungera
OBS: Firmware v3.08sv kräver Bootcode V19 eller senare.

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/mediaspelare/roxcore...

Cyclone MKV firmware är även populär
Tror det är en tidig 3.08 som även uppdaterar bootcode om man har en tidig version.
Står mer i tråden på MinHembio.com
http://205.196.120.231/n72neiqqbw4g/udl2e79opcu7els/Cyclone+M...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Vad har gjorts ....

Skrivet av Hygglo:

Tja.. Lyfter en gammal tråd...
Min Roxcore fryser uppstartsbilden där Namnet Roxcore står mitt i bilden efter att texten kommit upp händer inget mer..
Har provat att köra via nätsladden och via usb på datorn men den fryster på startbilden och jag kommer inte vidare..
Någon som har en lösning på problemet?

Går det på något vis resetta ?

Gjorde du något speciellt - som uppdaterade firmwaren ?
Hade samma problem när jag försökte uppdaterade firmwaren från 3.02 till 3.08.
Bootcoden var trolign ej ok - lägre än v.19 som det står om i loggen för change.
Min usb-port hade lagt visade det sig så jag fick lämna in Roxcoren till butik för service-avdelningen.
Fick en ny på goodwill och den verkar ha den senaste firmwaren pålagd.
Saknar information på Kjells hemsida om vad de tänker sig i framtiden för produkten samt hur man ska backa om firmware-uppdateringen
inte fungerar. Börjar fundera på om det snart är dags att skaffa en annan produkt som ersötter denna ....