Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalium:

Värmeväxlare, vad är det?
Åkte 2.5km till affären, gick sista 500m till affären och var där inne ca 5 min sedan 500m promenad tillbaka till skidorna och sedan 2.5km hem. Visst, det gjorde ont när man andades men åkte ganska lugnt så hade inget superflås direkt.
Jag låter cykeln stå när det är kallare än -15. Inte för att jag är någon mes utan snarare för att jag är lite osäker på vad cykeln tycker om påfrestningar i dom temperaturerna (cyklar på gropig dåligt plogad väg).

http://www.airtrim.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Tänk om de vade priserna här med
Kikat lite efter lgh sensate året å ettorna börjar på 300+ om man vill bo centralt i lilla men lagoma Falun.

Ja eller vad sägs om i runda slängar 2 miljoner för en etta centralt i Stockholm.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

En etta centralt här där jag bor kostar väl 10-15 papp skulle jag gissa

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Var hos Dietisten idag och det visar sig att jag har växt 1 (!) centimeter det senaste året.. kul besked -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem

Fick hem glasögon idag. Jag tycker jag ser svajigt när jag rör på huvudet, är det helt normalt? Liksom världen snedvrids lite.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Fick hem glasögon idag. Jag tycker jag ser svajigt när jag rör på huvudet, är det helt normalt? Liksom världen snedvrids lite.

Aldrig haft glasögon tidigare? Det var så för mig dom första dagarna när jag fick glasögon. Ögonen vänjer sig efter ett tag.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder.

Hahaha fy fan va jag hatar detta ordspråk! Låter som någon skolfröken på Ur&skur-skola...

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7X:

Hahaha fy fan va jag hatar detta ordspråk! Låter som någon skolfröken på Ur&skur-skola...

Håller med, haha
Men kläderna är viktiga faktiskt. Som jag sade så åkte jag skidor i -19 i helgen och frös om varken kropp eller händer. Många lager och inte bomull mot kroppen brukar man klara sig bra på

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk

Jävla skit, ljudkortet paja.

Permalänk
Medlem

Telia Smart ... skitgrejer Krav dessutom...

Permalänk
Medlem

Åka skridskor om drygt en timme idag då, inte åkt på 7-10 år, minns inte om jag åkte i gymnasiet eller inte. Ont i fötterna lär man få iaf, men ack så jädra gött det ska bli!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Telia Smart ... skitgrejer Krav dessutom...

Och du måste verkligen ha den, du kan inte ha en egen router då?

Skrivet av MyRus:

Åka skridskor om drygt en timme idag då, inte åkt på 7-10 år, minns inte om jag åkte i gymnasiet eller inte. Ont i fötterna lär man få iaf, men ack så jädra gött det ska bli!

Bah, skridskor! Djävulens påfund

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Och du måste verkligen ha den, du kan inte ha en egen router då?

Jag kan ju välja att betala: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=834003
Men smidigast vore ju att brygga det man får av Telia... som konfigurationen är låst på

Permalänk
Skrivet av Loaded:

Ja eller vad sägs om i runda slängar 2 miljoner för en etta centralt i Stockholm.

Ja, inte e de nå roliga slantar för typ 45kvm

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Att klä sig så att ett par timmars cykling är behagligt i vinterkylan är fasen inte lätt. Särskilt inte för oss som fryser lätt om händer och fötter.

Permalänk

Jag lyckas inte bli av med den vidrigaste doft jag känt på länge, den kom från en äldre herres infekterade bensår. Påminde lite om ruttna ägg blandat med fisk.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Jag lyckas inte bli av med den vidrigaste doft jag känt på länge, den kom från en äldre herres infekterade bensår. Påminde lite om ruttna ägg blandat med fisk.

Jag tänka ta en matbit. Jag gör nog inte det. :S

Permalänk
Medlem

Sjukt sur. Pokerstars verkar ha en dag där de ger ut sämst kort hela tiden, eller så låter de folk med 1% vinstchans vinna. Suttit med kåk på all-in flera gånger så får folk 4-tal i tvåor. Tur att man är +100€ iaf, och tog ut det innan man förlorade allt. . .

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Snart slut för veckan, trött som ett gnu, kallt som fan trots det var mildare ute idag.
Så känndes det på nåt sätt kallare.

Och snart är lyan såld, inväntar besked från sista intressenten

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

SKIT LACK!!! En facebook status med ca 4000 kommentarer går inte att nå längre! Fan jag och några polare har ju snackat skit där sen 2 år tillbaka!!! Måste ta backup på den om den kommer tillbaka med något website print screen add-on.

Permalänk

Funderar på att köpa en lätt uppgradering i form av ett litet FM1 mobo och en 4kärnig A6....
Frågan är bara, hur snabba minnen behöver man? Man kan ju få 8gb ddr3 för under 400 spänn, men då är det bara 1333mhz....

Blir snart galen på mitt gamla as.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Varit på danskväll på folkets hus. Sålt en jäkla massa drickor till alla högstadieelever. Hann med att dansa lite också, dock inte med högstadieeleverna utan jag höll mig till dom två gymnasietjejer som var där

"Dansa är ju underbart, då får man ju klämma på varandra ostraffat!"

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Skönt och vara hemma nu.
Dags att dränka ansiktet i diverse krämer m.m.

Körde lite MMA svetsning i veckan, och siktglaset var paj på hjälmen men dum som man var så körde man på.
Bilden visar inte riktigt hur det är, men det är knallrött under näsan osv, man ser liten skymt av det.
Men nu har det börjat vätska lite med, svider som fan, huden stramar åt in i helvete.

Nåja...

EDIT: sista visningen var precis.
Fan va en del kan vara så jävla otrevliga.
Nu var det ett par av andra regioner av världen än sverige - no hard feelings.

"Vi köper den om du ger ett bra pris"
"Tyvärr har vi högstbjudanden som pris, och den ligger på 110.000 som utsatt i annons"
"Fy fan,precis som mäklare, hatar sådana...vill bara tjäna pengar"
"Men så är det tyvärr, annonsen står det högstbjudande"
"Bra pris så köper vi den direkt..."
"nä tyvärr, lägg ett bud så ser vi"

Så går han iväg och tittar....

"dessa tapeter är inte så snygga, lika så i vardagsrummet"
(vardagsrummet är ej nytapeteserat så jag förstår han)
"Vi alla gillar olika" så skrattar jag lite lätt
"skulle kosta 100.000 att renovera vardagsrummet,lika så hallen"
(tänker för mig själv, knappast 100k,vi fick offert på 10k inkl allt från firma)
"för fan, bättre pris kan du ge..."

Passar inte priset eller om dom har svårt att fatta vad budgivning är så behöver dom för helvete inte komma och bli uppkäftiga.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Har en lärare rätt att sänka ens betyg om man skriver en uppsats som antyder mot rasism, även om man motiverar sina åsikter?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Har en lärare rätt att sänka ens betyg om man skriver en uppsats som antyder mot rasism, även om man motiverar sina åsikter?

Beror lite på hur "grovt" uttalandena är.
Men logiskt så bör dom inte kunna det.

Ta upp det med rektorn och förklara läget?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Beror lite på hur "grovt" uttalandena är.
Men logiskt så bör dom inte kunna det.

Ta upp det med rektorn och förklara läget?

Det har inte hänt, men idag på engelskprovet skrev jag om hur Perstorp kunde bli bättre, och jag är lite orolig att jag var för grov.
Vi får se

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Skönt och vara hemma nu.
Dags att dränka ansiktet i diverse krämer m.m.

Körde lite MMA svetsning i veckan, och siktglaset var paj på hjälmen men dum som man var så körde man på.
Bilden visar inte riktigt hur det är, men det är knallrött under näsan osv, man ser liten skymt av det.
Men nu har det börjat vätska lite med, svider som fan, huden stramar åt in i helvete.

Nåja...

http://www.Vikeskar.se/wp-content/uploads/2012/02/IMAG0275_13...

EDIT: sista visningen var precis.
Fan va en del kan vara så jävla otrevliga.
Nu var det ett par av andra regioner av världen än sverige - no hard feelings.

"Vi köper den om du ger ett bra pris"
"Tyvärr har vi högstbjudanden som pris, och den ligger på 110.000 som utsatt i annons"
"Fy fan,precis som mäklare, hatar sådana...vill bara tjäna pengar"
"Men så är det tyvärr, annonsen står det högstbjudande"
"Bra pris så köper vi den direkt..."
"nä tyvärr, lägg ett bud så ser vi"

Så går han iväg och tittar....

"dessa tapeter är inte så snygga, lika så i vardagsrummet"
(vardagsrummet är ej nytapeteserat så jag förstår han)
"Vi alla gillar olika" så skrattar jag lite lätt
"skulle kosta 100.000 att renovera vardagsrummet,lika så hallen"
(tänker för mig själv, knappast 100k,vi fick offert på 10k inkl allt från firma)
"för fan, bättre pris kan du ge..."

Passar inte priset eller om dom har svårt att fatta vad budgivning är så behöver dom för helvete inte komma och bli uppkäftiga.

Det var dumt att svetsa ändå ! själv har man en hjälm som aktiverar uv-skyddet när man börjar svetsa.. Vet inte vad det heter.. Är inte så insatt i svetshjälmar direkt.. Dom hjälmarna har ju bara 1 glas, så det är omöjligt att få sånt där !
Haha det där påminner mig om en kille som inte förstod att glaset var paj, och han stod och svetsa en hel dag. Och han fick uv-ljuset på och runt läpparna.. Du kan ju tänka dig hur han såg ut efter det.. haha

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Det var dumt att svetsa ändå ! själv har man en hjälm som aktiverar uv-skyddet när man börjar svetsa.. Vet inte vad det heter.. Är inte så insatt i svetshjälmar direkt.. Dom hjälmarna har ju bara 1 glas, så det är omöjligt att få sånt där !
Haha det där påminner mig om en kille som inte förstod att glaset var paj, och han stod och svetsa en hel dag. Och han fick uv-ljuset på och runt läpparna.. Du kan ju tänka dig hur han såg ut efter det.. haha

Speedglas hjälm.
Både bra och anus.

Jag tänkte mer att det är väl inte så farligt, och försökte skydda lite lätt.
Men tji fick man, rekomenderar absolut inte det.

Kan inte raka mig heller då huden är öm som helvete :S
Vi hade en på utbildningen som körde i bara t-tröja.
Inte ett skit hände med hans armar,t.om läraren blev fundersam.

Sen ang speedglas, så är dom lättare till tig svetsning osv
Sikt glaset är lätt att ha för att slippa fälla upp för att se, det skyddar mot strålningen men är lätt att se igenom.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Speedglas hjälm.
Både bra och anus.

Jag tänkte mer att det är väl inte så farligt, och försökte skydda lite lätt.
Men tji fick man, rekomenderar absolut inte det.

Kan inte raka mig heller då huden är öm som helvete :S
Vi hade en på utbildningen som körde i bara t-tröja.
Inte ett skit hände med hans armar,t.om läraren blev fundersam.

Sen ang speedglas, så är dom lättare till tig svetsning osv
Sikt glaset är lätt att ha för att slippa fälla upp för att se, det skyddar mot strålningen men är lätt att se igenom.

Ja, fast det är en Esab hjälm, aja nvm
Hmm, dumt att utmana ödet tycker jag ändå
När man kör mma skulle jag hellre slippa att ha automatiska hjälmar, då har jag hellre en men fällbart uv-skydd.

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem

korrekt.

Hoppas du får smaka på lite svetsblänk
Har själv inte åkt på det, men hade en på utb som fick det.
Såg helt förstörd ut och gick omkring i solglajjer.
Kunde inte titta alls.

Sägs att det ska vara som att få 2ton grus i ögonen och går ej att spola bort.

Visa signatur

| Steam - Toivo |