Permalänk
Medlem

Tysta hårddiskar.

Hallobas.

Någon i detta forum som kan rekomendera tysta hårddiskar. Funderar på att skaffa mig en ny disk (typ 80gig eller mer).. Men det vore ju rätt trevligt om den var relativt tyst, men ändå hade bra prestanda (och är billiga).. Så, vad rekomenderar ni?

//Geron

Visa signatur

Dator: Core i7, 12Gb RAM, Nvidia GTX 670, Massa disk.

Permalänk
Medlem

frågan är uppe varje dag känns det som. testa att söka.
Svaret du kommer att finna är väl att seagate är tystast, själv har jag en seagate barracuda IV på 80 gig och det vart en jädra skillnad motför min IBM disk som jag hade innan.
Seagaten är riktigt tyst, numera är det väl barracuda V som gäller

EDIT: sen kanske detta ligger i fel forum oxå för att få svar.

Visa signatur

It's better to burn out, than to fade away - Niel Young

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad* -> Lagringsmedia - Övrig hårdvara

Permalänk

IBM 180GXP är ganska tyst + fruktansvärt bra prestanda

Fick 58000 poäng i SiSoft Sandra 2003 med mina 2x180GB RAID0. Innan hade jag 2x120GXP och fick 52000 poäng.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk

Är det tystnad du är ute efter så är det alltid seagate som gäller.
Dessutom håller dom.

Permalänk

Är inte Maxtors Fluid rätt tysta?? har en polare som har en sådan och han sa att de var jädrans tysta

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille
Är inte Maxtors Fluid rätt tysta?? har en polare som har en sådan och han sa att de var jädrans tysta

Har en sån och den är riktigt tyst.

Permalänk
Medlem

jag har en Caviar.... låter som ett jävla flygplan som åker över huset....

Visa signatur

Gudda crack fur da kakk, me crack loong time , crack gudda hot hot mucho crack , givs me bigz eyez whoww, me flyz on da skyz beside da big planes you knuw.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne

Har en sån och den är riktigt tyst.

BRA! för jag tog en sån till min nya dator!

man vill ju kunna sova lixom

Permalänk
Medlem

Seagate är tystast.