Vilken Teckensnitt / font är detta?

Permalänk

Vilken Teckensnitt / font är detta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thaitanium:

Jag tycker att det ser ut som "Times New Roman"

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

det är en logga. Tror inte den är något standardiserat teckensnitt

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

det är en logga. Tror inte den är något standardiserat teckensnitt

Jo jag vet att det är en logo/logga men det måste väl finnas teckensnitt för den? t.ex. starwars...

Permalänk
Medlem

Inte en aning men om du orkar leta så kolla här: http://www.dafont.com/top.php?page=17

Kollade igenom några sidor på topplistan men har inte hittat den ännu.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att dom ritat den själva, tror jag iaf, med tanke på att bokstäverna smälter ihop

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Lätt att göra i photoshop, vilket de förmodligen gjort också.
Tror inte någon skulle vilja använda det där som en font i texter osv så tror inte du kommer hitta det.
Om du endast vill få ut samma effekt och har photoshop, skriv texten du vill ha, bryt upp bokstäverna till individuella layers. Anpassa dem så de ligger så som du vill, sudda och klipp ihop bokstäverna som det passar dig sen använd stroke och Voila. Bör inte vara speciellt svårt eller ta nå lång tid.

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thaitanium:

Jo jag vet att det är en logo/logga men det måste väl finnas teckensnitt för den? t.ex. starwars...

Tyvärr det är inte så det fungerar.

Teckensnitt där bokstäverna liknar bokstäverna i ex. Starwars, Coca Cola, Disney, är skapade i efterhand och har egentligen ingenting alls att göra med logotypen annat än att bokstäverna ser ut på ett liknande sätt.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.