Klarar HD6870 1GB av Battlefield 3?

Permalänk

Klarar HD6870 1GB av Battlefield 3?

...grafikkortet på denna dator.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1494873/bf3

Kan den klara av Battlefield 3 på medium blandat med high?
Tycket att grafikkortet var lite för billigt, eller funkar det?

Permalänk
Medlem

1gb vram känns kanske inte så framtidssäkert?
Minimikravet verkar vara 512mb för bf men har ingen personlig erfarenhet att referera till.

http://bf3blog.com/battlefield-3-system-requirements/

Permalänk

Äh det är ju dubbelt deras rekomendation, borde funka fint eller?
Ska beställa nu, men är inte säker. Är det en bra dator? Passar delarna ihop? Får det plats i chassit?

Permalänk

Jag skulle säga att den är bra men i min åsikt så är det dåligt att BARA ha en SSD, ta men en HDD på det eller byt SSD:n mot en HDD...

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk

Har en HDD på 500GB hemma. Hoppas inte det bli svårt att sätta in den. Aldrig gjort sånt.

Min förra dator hade en jävla massa virus. Och det är den hårddisken jag planerat att sätta in på den nya. Effekterar det ngt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalvatioN:

Äh det är ju dubbelt deras rekomendation, borde funka fint eller?
Ska beställa nu, men är inte säker. Är det en bra dator? Passar delarna ihop? Får det plats i chassit?

eeehm, för att maxxa bf3 krävs runt 1,3gb vram. Får du slut på vram kommer spelen bli ospelbara. Fast med 6870 kan du ändå inte maxxa bf3 så jag vet inte om det gör något att du bara har 1gb.

Visa signatur

Jag har ont i magen :/

Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)|EVGA GeForce GTX 550Ti SC|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Cooler Master Hyper 212 EVO|Asus P8H77-I mITX|A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB|OCZ ZT-series 650W 80+ Bronze|BitFenix Prodigy mITX

Permalänk
Skrivet av fertyn:

eeehm, för att maxxa bf3 krävs runt 1,3gb vram. Får du slut på vram kommer spelen bli ospelbara. Fast med 6870 kan du ändå inte maxxa bf3 så jag vet inte om det gör något att du bara har 1gb.

Planerar inte att maxxa, vill kunna spela på Medium blandat med vissa High, utan lagg. Är det möjligt?

Permalänk
Skrivet av SalvatioN:

Planerar inte att maxxa, vill kunna spela på Medium blandat med vissa High, utan lagg. Är det möjligt?

Jag sitter på ett Xfx 6870 klockat och lirar bf3 på high, dock inte med bästa fpsen men fullt speldugligt enligt mig, (och jag är rätt kräsen).

EDIT: Ska du köpa det Cooler Master 430, se till att köpa med 1-2 fläktar då det bara följer med och är enligt mig inte tillräckligt!

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datorkunnig?:

Jag skulle säga att den är bra men i min åsikt så är det dåligt att BARA ha en SSD, ta men en HDD på det eller byt SSD:n mot en HDD...

Har själv bara en 120gb SSD i datorn. Klarar mig utmärkt på den och har gjort det i 1 år nu. Men jag har i och för sig ingen skit på datorn, har bara mina 2 spel, lite drivrutiner samt OS.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)|EVGA GeForce GTX 550Ti SC|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Cooler Master Hyper 212 EVO|Asus P8H77-I mITX|A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB|OCZ ZT-series 650W 80+ Bronze|BitFenix Prodigy mITX

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalvatioN:

High borde du klara med runt 40-50 fps average, alltså spelbart som en annan gubbe nämnde ovan

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av fertyn:

High borde du klara med runt 40-50 fps average, alltså spelbart som en annan gubbe nämnde ovan

Skönt då! Så om jag blandar medium med kanske 2 high inställningar ska jag ha laggfri fps?

Permalänk
Skrivet av SalvatioN:

Skönt då! Så om jag blandar medium med kanske 2 high inställningar ska jag ha laggfri fps?

Det bör som sagt funkar bra 40-50 fps på high är väll inte fy skam?

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|

Permalänk
Skrivet av Kungfloppen:

Det bör som sagt funkar bra 40-50 fps på high är väll inte fy skam?

Har ingen som helst aning, kan inte detta. Men är det värt att beställa datorn? Kommer jag ångra mig?

Permalänk
Skrivet av SalvatioN:

Har ingen som helst aning, kan inte detta. Men är det värt att beställa datorn? Kommer jag ångra mig?

Hade jag vart du hade jag lagt några hundringar på ett bättre chassi, då detta inte innehåller några möjligheter för ordentlig kabeldragning, tycker också det ser väldigt tråkigt ut inuti. Och kanske någon hundring till på en 23" skärm, bör gå och hitta för ca. 1300kr om pengarna räcker till förstås.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

du kan ju faktiskt ta och ladda hem windows och lägga 1000kr till på ett 6950 2gb

de hade då iaf jag gjort

Permalänk
Skrivet av Granter:

du kan ju faktiskt ta och ladda hem windows och lägga 1000kr till på ett 6950 2gb

de hade då iaf jag gjort

Hur menar du ladda hem? Jag kan väll inte få igång datorn utan ett operativsystem? eller?

Permalänk
Skrivet av SalvatioN:

Hur menar du ladda hem? Jag kan väll inte få igång datorn utan ett operativsystem? eller?

Jag vet inte om det går men jag tror inte det så Good one...! LOL!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Datorkunnig?:

Jag vet inte om det går men jag tror inte det så Good one...! LOL!

Right!
Skall besällas nu

Är väll inga problem fall jag har 120GB SSD och 2TB intern hdd? Det funkar bra va?

Permalänk
Skrivet av SalvatioN:

Right!
Skall besällas nu

Är väll inga problem fall jag har 120GB SSD och 2TB intern hdd? Det funkar bra va?

Ska det göra, vet inte varför det inte skulle göra det men jag rekommenderar att du väntar på en mer kunnigs kommentar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon bör läsa forumreglerna. De flesta här vet att det är fullt möjligt att "låna" mjukvara från internet, men att uppmana till det bryter mot reglerna.

OT: Ett 6870 räcker för vettig fps i Med/High.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalvatioN:

Skrivet av Minsc S2:

Någon bör läsa forumreglerna. De flesta här vet att det är fullt möjligt att "låna" mjukvara från internet, men att uppmana till det bryter mot reglerna.

Ok ladda inte ner OS på din nuvarande dator, för det är olagligt. Bränn inte heller över OSet på en cd och installera det på din nya dator för det är också olagligt.

Visa signatur