Hej!
Har i nuläget datorn sammankopplad till tvn via HDMI, från tvn till mitt 2.1 system via "Toslink eller vad man nu säger, Digitalkabel". Upplever att jag inte får ur riktigt det jag vill ur mitt ljudsystem, även om det inte är ngt värsting. Min fundering är följande: Får jag bättre ljud genom att koppla direkt från datorn till ljudsystemet via "toslink" eller blir det samma? Funderar även isf på att köpa nytt ljudkort.
Spec:
Moderkort - http://www.inet.se/produkt/1902014/asrock-p67-pro3-rev-b3
GPU - HD 5870
TV - LG 60PK550N
Vet inte hur stor betydelse det har. Det jag vill ha svar på är alltså; Driver datorn ljudsystemet bättre direkt från inbyggda ljudkortet/nyttljudkort än så som jag har kopplat nu? Är det värt uppgraderingen? Är inte så hajj på just ljud men inser att jag kan köpa en förstärkare men skulle föredra det här alternativet då jag även kan boosta mina datorhögtalare vid köp av nytt ljudkort.
Min tanke är, om det nu är värt det att köpa ett ljukort och en "toslink". Kan ngn kunnig upplysa mig lite här? Tacksam för svar!
MVH
EDIT: Ser nu då jag läser igenom att jag formulerat mig lite konstigt, är slut i skallen så ha överseende. Hoppas ni förstår mina funderingar och förklaringar!
EDIT2: Jag vet inte, rekommenderar niförstärkare hursom? Hjälp boys!