Permalänk
Avstängd

Logitech G400

Jag har en logitech mx518, den är näst intill perfekt, en sak som jag inte gillar är att jag ofta kommer åt + knappen över scroller vilket gör att mus sensen blir högre, detta händer ofta i full strid och är mycket jobbigt.
Ni som har Logitech G400 har ni upplevt detta?

Jag har läst om Logitech G400 och den verkar vara lite bättre än mx518 overall, men om det är samma grej att man halkar och trycker på + knappen så väljer jag någon mus annan istället.

Tack på förhand.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Jag har nyligen skaffat en G500 och den är inte riktigt likadan men jag har använt G400 innan och jag är med på ditt problem. Tycker att +/- dpi:n sitter lite väl strategiskt på den ja. Men så är det typ på alla logitech jag testat men där är det ett problem.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag har nyligen skaffat en G500 och den är inte riktigt likadan men jag har använt G400 innan och jag är med på ditt problem. Tycker att +/- dpi:n sitter lite väl strategiskt på den ja. Men så är det typ på alla logitech jag testat men där är det ett problem.

Tackar för infon
Jag tittade lite på G500 modellen och hittade den för ett bra pris, är den bättre i övrigt också tycker du?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Jag hittade denna post: http://forums.logitech.com/t5/G-series-Gaming-Mice/G400-Major...

Har G400 fortfarande jitter problem när man installerar g400 software eller har dom fixat det?

Permalänk
Medlem

Personligen kommer jag aldrig åt de knapparna förutom när jag vill komma åt dem. Allt handlar ju om hur olika vi håller mössen då jag skrollar med pekfingret och högerklickar med mittenfingret. Många skrollar ju med mittenfingret och högerklickar med ringfingret. Om du aldrig använder +/- för att ändra DPIn är det ju bara att sätta alla till sammans så händer det inget när du kommer åt dem.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av weew:

Jag hittade denna post: http://forums.logitech.com/t5/G-series-Gaming-Mice/G400-Major...

Har G400 fortfarande jitter problem när man installerar g400 software eller har dom fixat det?

Fixat för länge sen.
G400 är just nu den mest felfria sensorn på marknaden.

All-in-All mest mus för pengarna

Permalänk
Medlem

Du kan ju bara inaktivera sens-knapparna eller byta funktion på dom i Logitechs mjukvara. Jag har tagit bort mina då jag hade samma problem.

Permalänk
Medlem

jag brukar komma åt "+ knappen" på min g400 då jag e rätt brutal med skrollen men jag har byggt upp en vana att spamma "-knappen" så de e inget som stör mig.

Permalänk
Avstängd

Det blev en g500 (379kr på netonnet) den ligger supernice i handen, dock känns scrollen tveksam.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Det blev en g500 (379kr på netonnet) den ligger supernice i handen, dock känns scrollen tveksam.

Edit: Den är som gjord för min hand, 5min och känns som jag kört med den 2 månader

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Jag köpte en G400 nyligen.. Har bara en fråga ang dpi.

Har dpi någon negativ effekt alls eller kan jag höja och sänka dpi precis hur mycket jag vill utan att musen börjar skippa pixlar och liknande? Just g400 har ju 400-800-1600-3600 som "standard" att välja på. Men jag vill köra den på antingen 1000 eller 1200 som verkar passa mig bäst men vill försäkra mig om att den inte skippar pixlar eller liknande.

Tack

Permalänk

jag älskar verkligen mx518, men som nämnt så är dpi-knapparna + den där andra man switchar appar med helt värdelöst placerade.
att dom inte gjorde något åt dom med g400'n e fan ett mysterium.

det har ju hänt mer än en gång att man under nått stressat spelmoment (där man trycker på mouse3) att man dessutom råkar trycka ner en av dpi-knapparna med förödande konsekvenser.

g400n jag hade skippade dessutom något f*rdjävligt.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sheikh Plisken:

jag älskar verkligen mx518, men som nämnt så är dpi-knapparna + den där andra man switchar appar med helt värdelöst placerade.
att dom inte gjorde något åt dom med g400'n e fan ett mysterium.

det har ju hänt mer än en gång att man under nått stressat spelmoment (där man trycker på mouse3) att man dessutom råkar trycka ner en av dpi-knapparna med förödande konsekvenser.

g400n jag hade skippade dessutom något f*rdjävligt.

Precis

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Ta bara bort "+- knappen då;) det har jag gjort på min:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Ta bara bort "+- knappen då;) det har jag gjort på min:)

Du har ju dit namn för att du gjort något.. Höhö.

Avaktivera skiten bara, eller hål den på ett annat sätt.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk

Har G400 och har aldrig haft problem med att jag råkar ändra DPI i stridens hetta. Tycker inte heller att det är så svårt att ändra den som Sheikh Plisken tycker..

Bra mus!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

g400n jag hade skippade dessutom något f*rdjävligt.

Antingen sönder eller så använde du dom första drivrutinerna till musen som inte fungerade.

Då sensorn är välkänd att vara bland den bästa sensorn på marknaden, och är helt fri från jitter etc.

Permalänk
Medlem

Har dpi något med pixel skipping att göra? Eller kan jag köra exakt vilken dpi jag vill utan att det har någon negativ effekt som tex pixel skipping?

Har en G400 och tycker 800 känns lite för söligt men 1800 för snabbt (standard inställningar på G400), så tänkte köra på något däremellan om det funkar utan problem.

Permalänk
Medlem

Har problem med min g400, startar windows allt verkar frid å fröjd, när jag ska klicka på ikoner eller startmenyn så får jag inte den att markera eller starta nått. jag måste köra en ctrl alt del och slå igång aktivitetshanteraren så kan jag dubbelklicka och komma åt menyn. men sen i program så kan jag inte göra vissa delar som t ex i mumble trycka på mute, flytta mellan kanaler och ibland markera att jag ska skriva i chatten. installerat om windows utan att de hjälpte och allt detta börja när ja bytte till denna mus. jag blir galen att man inte kan få till de.

Permalänk
Medlem

Använder mina + och - knappar för att scrolla i webbläsare, d.v.s. som man gjorde på mx500. Mitt problem är att de kräver ett ganska stort tryck för att fortsätta scrolla. Om jag trycker löst så hör jag klicket men ingenting händer måste alltid trycka lite extra hårt. Någon som upplevt samma sak eller som skulle kunna testa det så att jag kan klargöra om det är ett designfel eller fel på musen?

Permalänk

Kör med G500...bästa mus jag ägt...och jag har ägt några:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Har hört att scrollen är helt värdelös på denna mus, nån som kan bekräfta detta?
Är en av de viktigaste faktorerna för mig..

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Braxfarfar:

Har hört att scrollen är helt värdelös på denna mus, nån som kan bekräfta detta?
Är en av de viktigaste faktorerna för mig..

Om du menar g500 så känns scrollen glapp, men jag tycker ändå den känns ganska bra efter man vant sig.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av robalm:

Om du menar g500 så känns scrollen glapp, men jag tycker ändå den känns ganska bra efter man vant sig.

Näe menade G400. Ser ju nästan likadana ut?

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Skrivet av robalm:

Om du menar g500 så känns scrollen glapp, men jag tycker ändå den känns ganska bra efter man vant sig.

Då har du något fel på din...min känns då inte glapp...inte i något av de 2 lägena...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fidel Castro:

Då har du något fel på din...min känns då inte glapp...inte i något av de 2 lägena...

Jag har sett flera reviews om G500, flera klagar på att scrollern känns lite glapp (lös)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av robalm:

Jag har sett flera reviews om G500, flera klagar på att scrollern känns lite glapp (lös)

ok...dock inget jag har på min...skönt att det inte är på alla:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb