Gearbox skriver kärleksbrev till PC-spelare

Permalänk
Melding Plague

Gearbox skriver kärleksbrev till PC-spelare

Bara ordet konsolport kan få vilken PC-spelare som helst att rysa av förskräckelse och det första Borderlands var på många sätt och vis just ett sådant, men nu lovar Gearbox bot och bättring.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ett steg i rätt riktning...

Permalänk
Medlem

Bra att dom gör det! PCn kommer nog leva längre än konsollerna!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem

Fint att någon bryr sig

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Aaaaw, vad gulligt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skäggig legend

Charmigt :3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Får vi se om dessa standard saker sedan 93 finns med i spelet eller inte...

Permalänk
Medlem

Jag tror på det när jag får se det.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

AWWW SHIIIET!

acceptabel FOV och möjlighet att remappa kontroller, det hade vi ju inte för tio år sedan! eller?

Permalänk
Medlem

Sorgligt att dessa saker ska behöva nämnas.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Blev ju en hel del pillande i cfg-filerna på första borderlands för att få det som man ville.
Kanske man slipper nu då

Permalänk
Medlem

Kommer det vara bra optimerat för PC är ju frågan... Eller kommer det behövas en Topoftheline pc för att kunna spela med vettig inställningar..

Permalänk
Medlem

Vi får väll se...

förhoppningsvis blir det bra och något att göra i höst mao.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

YES!!! Lokalt nätverk!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Det blir ingen Platina för mig på tvåan. Jag byter läggning...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Inaktiv

Som tidigare nämnt känns det olustigt att det ens måste tas upp - PS3 och 360 är ganska förlegat eftersom allting måste kompromissas för att kunna köras på dessa konsoler.

Förresten, "laggar" Skyrim fortfarande på PS3? ...haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska man verkligen behöva fråga efter FOV slider och möjligheten att mappa knappar på tangentbordet? looooool säger jag. De idiotförklarar ju sig själva.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Äntligen någon som tänker på oss PC-spelare. Kanske dags att uppgradera mitt 9800GT snart då, men hittills drar det alla titlar som en varm kniv genom smör.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rankko:

Sorgligt att dessa saker ska behöva nämnas.

Precis, blir fan sur att de ens ska behöva ta upp det, "ohhh shit kolla här vi har en FOV slider nu jävlar kommer ni allt köpa vårat spel" typ... suck

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Dessa saker borde vara så självklara att de inte behöver nämnas.
Sorglig utveckling måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig? Första Borderlands var ett förbannat roligt spel och jag ser fram emot BL2, vare sig de ändrar skit eller inte.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Tragiskt att det har gått så här långt att dom nästan skriver en ursäkt,detta är 2012 dessa saker bör vara en självklarhet för PC spel.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Bara jag som får Siba reklam vibbar här "Plz Forgive me........"

Permalänk
Medlem

Jag vill ha spelet!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Jag betalar gärna samma pris som konsolversionerna ifall spelet är 100% optimerat för PC, när man ser PC versionerna för 250kr lägre pris så vet man redan att det är en konsolport.

Visa signatur

...

Permalänk

V-sync är väl en ganska liten egenskap. Är man för kräsen om man vill ha lite renodlade grafik-inställningar nu för tiden eller?

Skrivet av Buddychrist:

Jag betalar gärna samma pris som konsolversionerna ifall spelet är 100% optimerat för PC, när man ser PC versionerna för 250kr lägre pris så vet man redan att det är en konsolport.

PC-Spel har aldrig legat på nivåerna som Konsoll-spel gör, så där är det lite fel att veta.

Permalänk
Medlem

Borderlands 2 kommer att införskaffas! har det första och det är riktigt roligt i min mening

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk

En hel del gnäll och onödiga kommentarer här.

Det är väl bra att de har lyssnat och korrigerat det och även gjort en rolig grej av det.
Så sätt ner bajssäcken och var lite glada istället.

Visa signatur

"There are strings in the human heart that had better not be vibrated." -- Charles Dickens

Permalänk
Medlem

Men varför tar man bort alla "pc relaterade" funktioner bara för att det är konsoll? Det kan väl vara bra att kunna ändra och ställa in vissa saker fast man är "dum/lat-kosoll ägare", för det är ju det som utvecklarna förutsätter att man inte är klarar av. Man borde kunna välja att man vill ha ett advanced mode och tillgång till sådana saker.

Bara en sån sak att man inte kan se pingen utan bara gröna staplar...

Permalänk
Medlem

Detta övertygade mig att jag ska köpa spelet när det kommer