Folkpartisten Johan Pehrson utesluter inte förbud mot kryptering

Permalänk
Medlem

Folkpartiet Liberalerna??

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

När ska denna hets jakt på terrorister sluta det drabbar bara 99.9999% av befolkningen medans en delen av terrorist verksamhet förmodligen försegår har man redan avlystning på i svergie ... Hu många svenskar har dött i svergie av ren terrorism de senaste 10 åren ?

typ 1 och det var terroristen själv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Men herregud, det är PK att vara EMOT den här typen av lagar.
Hur definierar du PK egentligen?

EMOT? nej men för såklart, läs om mitt inlägg.

Det snackas om terrorism, brottsbekämpning osv, i grunden tror jag det handlar om något helt annat. Jag tror inte en terrorist eller framtida bankrånare plottar nästa dåd över skype precis, Vad tror du?

IPRED o liknande lagar röstas ju igenom utan större problem.

PK=Politiskt Korrekt, inte Politiskt Inkorrekt

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Vilken idiot.. kortsagt!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

man önskar att ett sådant uttalande hade varit ett politiskt självmord...men i dessa dagar så är det inte fallet.

mr. Pice of Cake tror det är ganska så lugnt så länge man inte har ett utländsk klingande namn....
källa på mitt uttalande är polisen i gtb agerande mot terrorister..

Vad bra att jag har det då. Efternamnet iaf.

Skrivet av nME:

Folkpartiet Liberalerna??

Liberal syn på införande av inskränkande lagar.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Usch, snart får man väl inte ens skita ifred.

Permalänk
Medlem

Folkpartiet Faschisterna.

Jag har faktiskt länge undrat vad de menar när de kallar sig "Liberalerna".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men det är ju deras jobb att hitta på mer skit och lagar som bara bryter ner samhället, sorgligt minst sagt.

DU GAMLA DU FRIA... Vänta lite nu....

Permalänk
Medlem

Fyy fan! Kan man inte få ha lite privatliv iaf. Låt skype och annan kryptering vara

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

...aftonblads journalistik över den här artikeln (både originalet och den här). Han säger ju egentligen ingenting, utan svarar bara att han inte kan lova något på en väldigt ledande fråga.
Ingen gillar väl var alla integritetskränkande lagar är på väg, men det här var knappast så banbrytande som artiklaren(arna) vill få det att framstå som.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Men herregud, det är PK att vara EMOT den här typen av lagar.
Hur definierar du PK egentligen?

Resten av världen sätter press på Sverige som snällt tackar och tar emot och stiftar ruskigt sned-vridna lagar för att blidka våra utländska härskare.

Sounds PK to me, vill ju inte göra någon arg.

Permalänk
Medlem

Lite väl sensationalistisk artikel kanske..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Snacka om att skita i fel skåp..

Permalänk
Moderator
Moderator

Storebror kommer klivande, ett litet, nästan harmlöst steg i taget

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra att dom tänker förbjuda kryptering. Men varför bara på röstsamtal?, varför inte förbjuda kryptering överhuvudtaget.
Men dom måste ju nästan ta steget fullt ut och förbjuda olagliga aktiviteter helt. Varför ska det vara tillåtet att diskutera olagligheter?
Den som har rent mjöl i påsen och inte diskuterar affärshemligheter har inget att dölja.

Men jaaaaa , Det var ironiskt menat.
Denna förbudsiver går överstyr ibland.
Rent praktiskt, vem fan förväntar sig att en terrorist skulle följa lagen och tala i klarspråk på telefon bara för att det är förbjudet med kryptering?
*suck*

Permalänk

Bästa pris på 1984

Ni är roliga ni...

Permalänk
Medlem

"Många större IP-telefonitjänster, inklusive Skype, använder någon form av kryptering för att förhindra avlyssning. Detta gör det även svårt för polisen att avslöja innehållet i kommunikationen."

Kan en frisk människa allvarligt tala säga att sådan kryptering är fel?!

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Sverige blir bara bättre och bättre. Fyfan, snart dags att fly landet.

Kan vara bra, kommer nog bli olagligt att vara anonym här i landet med snart.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Skrivet av Rawet:

Du missar hela poängen, det handlar inte om all datatrafik utan kryptering på VO-IP..

Även fast dom kommer dekryptera VO-IP data så kommer troligtvis "terroristerna" använda sig av ett säkrare sätt..

Terrorister är inte idioter!!!!

Problemet är väl som vanligt att lagen kommer att skrivas luddigt, avsiktligt eller inte, och ingen kommer sig för att sätta ordentliga gränser, "bara lagens anda går fram", och sen tolkar polisen och domstolarna lagen bokstavligt för de kan inte göra på något annat sätt...och helt plötsligt är all kryptering förbjuden.

Och ja, terrorister och verkliga brottslingar kommer att hitta andra vägar...undrar hur många kapare som har fastnat i säkerhetskontrollen efter 11:e september, men mitt schampo bedöms som en säkerhetsrisk.

Stasi i Östtyskland behövde flera hundra tusen angivare för att kontrollera 16 miljoner invånare, med dagens kommunikationer och processorkraft skulle det behövts några hundra: där hälften övervakar befolkningen och den andra hälften övervakar den första hälften.

Visa signatur

Asus X570-F | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32 Gb DDR4 | Radeon RX7800XT 16 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Detta får en att hoppas på regeringsskifte!

Ja för sossarna är ju verkligen sååååå mycker mer emot övervakning... Eller inte.

Det var ju för fan Thomas Bodström som ivrigt klappande satte igång hela eländet, som Moderaterna and friends visserligen byggt vidare på, men tro inte4 för en sekund att det finns ett enda parti i riksdagen som är emot övervakning för då tror du fel. Till och med "gamla fina" miljöpartiet har ju sålt sig nu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen någon klyftig algorithm som kommit fram till att prisjakt ska lista bästa priset på 1984 eller har artikelförfattaren haft lite mer inflytande med att välja vad som ska visas där?

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Inaktiv

För första gången i mitt liv känner jag på allvar att min frihet är hotad och att sverige verkligen är på väg rätt åt helvete när det gäller våra integritet.

Datalagringsdirektivet kommer troligen att röstas igenom nu på onsdag och alla partier står ju bakom detta, fattar dom inte vad dom håller på med? Ungdomspartierna är emot detta men dom har ju ingen riktig makt. Detta handla ju såklart om mer än rätten till att porrsurfa anonymt eller att ladda ner lite film. På SR Nyheter innan idag sa reportern att partierna inte vill rösta ja, men "måste" göra det pga EU. Hur jävla dumt låter inte det?
Först hade vi IPRED och då lät det mer som "men det stannar här", nu ökar övervakningen ett steg till och ingen har väl missat SOPA och ACTA?

Permalänk
Medlem

Var är min foliehatt? *letar*

Just detta enskilda förslaget (för det är ju inget som är beslutat) är kanske inte så farligt men sammantaget är jag väldigt negativ till alla dessa nya övervakningssystem... Slippery slope någon?

Speciellt som jag är väldigt tveksam till hur effektivt det kommer vara i verkligheten, eventuella terrorister lär väl kunna kringgå det här ändå och så slutar det med att man övervakar alla andra medborgare.

Permalänk
Avstängd

någon fler än jag som tänker på Öst-Tyskland och Sovjet unionen just nu?

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk

Polen nästa.

Permalänk
Medlem

"Relaterad produkt": 1984

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Var är min foliehatt? *letar*.

Kopparfolie ska du ha, aluminiumfolie fungerar inte =/

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Skrivet av fluff3n:

Jävla globalister med sin jävla polisstat.

Denna Johan Pehrson har uppenbarligen sin ena hand i syltburken.

Korruptionen är total i alla led.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Resten av världen sätter press på Sverige som snällt tackar och tar emot och stiftar ruskigt sned-vridna lagar för att blidka våra utländska härskare.

Sounds PK to me, vill ju inte göra någon arg.

Wow, uttrycket PK har verkligen tappat sin innebörd.

Skrivet av mannen99:

EMOT? nej men för såklart, läs om mitt inlägg.

Det snackas om terrorism, brottsbekämpning osv, i grunden tror jag det handlar om något helt annat. Jag tror inte en terrorist eller framtida bankrånare plottar nästa dåd över skype precis, Vad tror du?

IPRED o liknande lagar röstas ju igenom utan större problem.

PK=Politiskt Korrekt, inte Politiskt Inkorrekt

Återigen, PK har verkligen tappat sin innebörd.
Herregud, efter PK debatten kring Breivik trodde jag att jag hade sett det värsta av förvrängningen av vad PK faktiskt betyder men det här är fan skrämmande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

Kopparfolie ska du ha, aluminiumfolie fungerar inte =/

Går kopparpasta också bra? Bara att kleta in hela ansiktet?

OnT: Tycker gott att Pehrson kan sluta låsa sin ytterdörr när han går till jobbet så att polisen lätt kan ta sig in om de skulle få för sig att göra en husrannsakan...

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid