Nvidia lanserar nästa generation grafikprocessor på Webhallen i Stockholm

Permalänk
Melding Plague

Nvidia lanserar nästa generation grafikprocessor på Webhallen i Stockholm

På torsdag kommer Nvidia vara på plats i Stockholm för något så ovanligt som en hårdvarulansering på svensk mark. Det vankas ett nytt grafikkort ur den högre skolan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ooooh, så det va verkligen det gröna man trodde

Permalänk
Medlem

Sweet!

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Då är det ju inge mystery event nå mer Nä men nice ändå

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

''Sidan kunde inte hittas'' Var kanske lite för hemligt?

Men ja, sådant här är alltid kul!

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Grymt! Då blir det att uppgradera i sommar.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt gå oavsett vad de tänker avslöja!

Permalänk
Medlem

FETT

Visa signatur

CPU: i7 960 | MB: Asus Rampage III Extreme | RAM: 24GB Corsair Dominator | GPU: Sapphire RX 480 8GB | NÄTAGG: Corsair AX1200

Permalänk
Medlem

synd att man bor 60 mil därifrån, annars hade jag vart där:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Kommer att titta förbi efter jobbet.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem

Coolt...

Permalänk
Avstängd

Jag var ganska tidigt ute...
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1096934-w...

Helt felplacerad tråd dock.

Permalänk
Medlem

Någon i stockholm som kan dra dit och knycka en diablo beta nyckel till mig ? ^^

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Hehe, synd man bor också själv 55 mil ifrån. xD

Jag vill dock inte lägga några pengar på ett gtx 680 förrän jag ser Jonas och Emils recension av det. Både nvidia själva och många hemsidor visar mer eller mindre konstiga tester som man inte vågar lita på alls. Jonas och Emil, ni har mitt förtroende.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Skäggig legend

Jag lär ju dra dit och fota! ^^

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Avstängd

de hade ju helt ärligt varit lite mer intressant om man hade chansen att vinna det nya keplar

Permalänk
Medlem

Synd att STHLM är för långt bort en vardag annars hade man varit där. Men spännande!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

menar ni alltstå att det är den officiella lanseringen som ni skriver i tråden?

för hela världen eller? förstår inte

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Så nu är sweclockers officiellt en mediapartner med en butik... Ska man nu vänta sig att det bara råkar vara lite bättre komponenter och service från just webhallen eller?

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Tänk om Nvidia trollar och lanserar GTX560 SuperTI xD

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

Lite väl långt bort, men intressant!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag visste!,

Skrivet av MartenKL:

Jag var ganska tidigt ute...
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1096934-w...

Helt felplacerad tråd dock.

Dock var du långt från först....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Bor 20 mil därifrån men fick reda på detta idag, två dagar innan! Kommer inte kunna ta mig dit, måste planera för sånt o meddela lärarna m.m. Menmen, SweClockera ska ju va på plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Fasen, synd att man har 35 mil dit bara :/

Permalänk

Hmmm.... ska nog försöka infinna mig där

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av krutovs:

Så nu är sweclockers officiellt en mediapartner med en butik... Ska man nu vänta sig att det bara råkar vara lite bättre komponenter och service från just webhallen eller?

Vi täcker just det här eventet med Nvidia och Webhallen, precis som vi tidigare jobbat med alla upptänkliga tillverkare, organisationer och butiker för diverse arrangemang. Inga konstigheter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Är det bara jag som undrar vad den där bilden på gubben gör i nyheten?!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

det är johannes kepler

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V/GEN3 | i5 2500K | 8 GB | Xfx Radeon HD 7970 | OCZ Agility 3 60 GB | Fractal Design 650W Newton R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Nej det är inte bara du, vafan är det för en bild?

Edit: Jaha, svaret ovan

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Granter:

de hade ju helt ärligt varit lite mer intressant om man hade chansen att vinna det nya keplar

Några ASUS VG278H kommer stå på spel dock, några GTX 560 Ti och sen "andra saker" som inte är släppta än.
Kommer som sagt vara "tonvis" med givaways också och då snackar vi inte om en penna med en cool logga på utan spel, t-shirts o annat gott.

Skrivet av tonix:

menar ni alltstå att det är den officiella lanseringen som ni skriver i tråden?
för hela världen eller? förstår inte

NVIDIA kör tre lanseringsstäder med officiella evenemang:
San Fransisco, London och Stockholm. Så ja: officiellt, men inte det enda i världen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch