Permalänk
Medlem

Problem med google Chrome/Utorrent !

Hej mina vänner det är så att jag har problem med att ladda ner filer. Med webbläsaren google chroome kan jag inte ladda ner filer, men med internet explorer så funkar det bra. Någon som vet varför?

Permalänk
Hedersmedlem

Ditt inlägg innehåller för lite information för att man ska kunna hjälpa dig.

- På vilket sätt kan du inte ladda ner? Vad händer? Har du senaste versionen? Är det bara torrentfiler?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Ditt inlägg innehåller för lite information för att man ska kunna hjälpa dig.

- På vilket sätt kan du inte ladda ner? Vad händer? Har du senaste versionen? Är det bara torrentfiler?

GET THIS TORRENT
(Problems with magnets links are fixed by upgrading your torrent client!)

När jag trycker på länken så händer det inget, jag har raderat gamla utorrent, och installerat nya, men problemet kvarstår. Jag har google chroome som webbläsare....

Däremot när jag surfar med internet explorer så går det fint att ladda ner...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kanarya:

GET THIS TORRENT
(Problems with magnets links are fixed by upgrading your torrent client!)

När jag trycker på länken så händer det inget, jag har raderat gamla utorrent, och installerat nya, men problemet kvarstår. Jag har google chroome som webbläsare....

Däremot när jag surfar med internet explorer så går det fint att ladda ner...

Vet inte exakt hur Chrome hanterar magnetlänkar, men i Firefox ställer man bara in att de ska öppnas med din torrentklient, och sedan funkar det. Kontrollera standardprogrammen i Chrome vettja!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

Man får upp en ruta i crome, "Extern protokollbegäran" med massa text... Det finns en kryssruta, "kom ihåg mitt val för alla länkar av samma typ" sedan två val "Starta progam" och "Gör ingenting"
Ja du har väl kryssat i och valt gör ingenting vid något tillfälle....

Testa att återställa inställningarna i crome och se om det hjälper.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Hade ungefär samma fel tror jag, att just magnetlänkar inte fungerade. Dock lades dom till i µTorrent queue, men storleken på torrenten stod inte i klienten. Är dock bara att se till att du har senaste versionen (jag har 3.1.2, den funkar) och sen tryck på Starta Torrent, så kommer storleken att synas efter någon sekund.

Ingen aning om detta är till någon hjälp, får hoppas det.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001