Riksdagen röstade ja till datalagringsdirektivet

Permalänk
Medlem

ännu en gång kan man se att sverige inte har någon demokrati, då demokrati betyder "FOLKSTYRE" sverige är mer en diktatur med en regering som pissar på folket ute i samhället.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Lycka till...

Tack, försöker göra något åtminstonde:)

Permalänk
Medlem

behöver man vara rädd?

behöver man vara rädd om man är en trogen piratpartist? och ja ni fattar lite då och då?

Visa signatur

Stationär 1Haf 912+ | Gigabyte Gtx 560 Ti | Intel I5 3570k 3.4 ghz | Antec Kühler 620| ASRock z77 pro4 | Corsair 8 gb Vengeance 1600MHz | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Bärbar Macbook Pro, i5 dual core | Integrerat AMD | 4 gb ram

Permalänk
Medlem

Rätt nöjd med att man röstade på ett av de två partierna som var emot, tur att några partier fortfarande tror på att representera de som röstar på dem och inte bara köra sitt eget race och krypa för EU. Tror inte att många av partierna som stödde detta har en majoritet av sina väljare bakom sig....

Edit: Riksdags partierna då....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Diversion:

Det kan också röra sig om ren taktik.

Hur menar du? Öka hatet mot staten ännu ett snäpp - schysst taktik!

Snart brakar det....

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Så här fungerar det...

okej tack för infon

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Visa att ni är missnöjda! Skriv på http://namninsamling.se/index.php?sida=11&nid=6421 så skickar vi in den till alla politiker och försöker få fram en omröstning!

Namninsamlingar är antagligen ännu mindre effektivt än Facebooksidor när det gäller att markera opposition och försöka driva genom någon form av ändring inom politiken.

Sverige är lite för förslappat. Demokratin hade nog funkat bättre om politikerna t om fruktade folket. Där ett felsteg skulle kunnat resultera i ordentlig oreda och civil olydnad. När folket bevisligen inte bryr sig vad våra inavlade politiker i riksdagen sysslar med så är det ju givet att de fortsätter passera gräns på gräns.

Permalänk
Entusiast

Har inte orkat tittat igenom kommentarerna, kan någon lite snabbt säga om fildelning är "slut" nu? (från och med 1 Maj)
Varför skulle till exempel TPB lyda någonting vi i SVERIGE röstat om? Jag fattar inte :S

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Rätt nöjd med att man röstade på ett av de två partierna som var emot, tur att några partier fortfarande tror på att representera de som röstar på dem och inte bara köra sitt eget race och krypa för EU. Tror inte att många av partierna som stödde detta har en majoritet av sina väljare bakom sig....

Edit: Riksdags partierna då....

Inte en majoritet i denna fråga i vart fall. Men bara på jobbet märker man ju hur det ligger till, de är ju i stort sett bara vi som är under 25 som bryr oss i denna typ av frågor ö h t.

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon har skrivit detta, men Sverige fick väl böter för att detta dröjde? Läste något om 90 000 om dagen eller vad det var, och nu var det ett år försenat.

Kanske blandar ihop med något annat, men direktiv är direktiv. EU styr över oss, regeringen gör som EU vill. Hmm, varför kom jag att tänka på EA & DICE? .. aja det är en helt annan historia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonVito:

behöver man vara rädd om man är en trogen piratpartist? och ja ni fattar lite då och då?

datalagringen sätts inte i effekt före första maj, en är det ingen fara

Permalänk

Det här är ett tecken på 2012 mina vänner!

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Har inte orkat tittat igenom kommentarerna, kan någon lite snabbt säga om fildelning är "slut" nu? (från och med 1 Maj)
Varför skulle till exempel TPB lyda någonting vi i SVERIGE röstat om? Jag fattar inte :S

Fildelningen är väl bara försvårad. Vill man som fildelare vara säker så får man börja använda sej av vpn tunnlar, men det kommer förmodligen en lag mot det inom kort också.

Permalänk

Idioter till politiker, fyfan.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av maverick661:

Fildelningen är väl bara försvårad. Vill man som fildelare vara säker så får man börja använda sej av vpn tunnlar, men det kommer förmodligen en lag mot det inom kort också.

Hade jag inte läst detta hade jag inte vetat detta, kommer dom verkligen att arrestera ALLA fildelare dom upptäcker?-.-
Det blir en hel jävla del...

Edit: Blir det lika svårt att ladda ner som att ladda upp?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Hade jag inte läst detta hade jag inte vetat detta, kommer dom verkligen att arrestera ALLA fildelare dom upptäcker?-.-
Det blir en hel jävla del...

Edit: Blir det lika svårt att ladda ner som att ladda upp?

Resurserna för att sätta dit en tiondel av befolkningen i landet finns inte (mängden som beräknas fildela i Sverige), men de kommer nog att ta några för att statuera exempel och sedan inrikta sej emot uppladdare. Har svårt att se hur rättssystemet ska hinna med sej annars, något de rent generellt har svårt med redan nu.

Ska tillägga att jag inte besitter några fakta utan har lite röslyckt info som jag snappat upp på nätet och sedan lagt ihop 2 och 2. Så jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Visa att ni är missnöjda! Skriv på http://namninsamling.se/index.php?sida=11&nid=6421 så skickar vi in den till alla politiker och försöker få fram en omröstning!

I andra länder går man bärsärk och kastar sten på gatan mot polisen/regeringshuset. Namninsamling är så svensson...

Just saying...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Tjolahoppsan, vad i helvete, till och med FOLKpartiet röstade för det här, ska inte dem vara liberaler? Men jag antar att dem flesta i regeringen tycker om att bli tagna i röven utan glidmedel av Amerikansk mediaindustri och EU.

Det här kan inte fortgå länge till, snart kommer vi behöve någon sorts revolution.

ooh edit: laddade ner Do Not Track Plus (fler borde göra det) och på denna sidan var det FEM företag som kollade mig.

Permalänk
Skrivet av ZylioN:

Vet inte om någon har skrivit detta, men Sverige fick väl böter för att detta dröjde? Läste något om 90 000 om dagen eller vad det var, och nu var det ett år försenat.

Kanske blandar ihop med något annat, men direktiv är direktiv. EU styr över oss, regeringen gör som EU vill. Hmm, varför kom jag att tänka på EA & DICE? .. aja det är en helt annan historia.

Jo, det stämmer att riksdagen röstade ner förslaget förra gången det kom upp, tror det var förra året. Jag är inte säker men tror att S var emot då tillsammans med V, Mp och Sd.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machine leg:

Men vafan...

http://www.youtube.com/watch?v=LimMVoxDfxA

Permalänk
Skrivet av AcolYte:

Tjolahoppsan, vad i helvete, till och med FOLKpartiet röstade för det här, ska inte dem vara liberaler? Men jag antar att dem flesta i regeringen tycker om att bli tagna i röven utan glidmedel av Amerikansk mediaindustri och EU.

Det här kan inte fortgå länge till, snart kommer vi behöve någon sorts revolution.

FP gillar bara klangen av ordet liberal, de är väl mera åt det fascistiska hållet om du frågar mej. Nä, de enda äkta liberala partierna är under riksdagsspärren. Personligen kommer jag att rösta på klassiskt liberala partiet vid nästa val, bara för att jag tror på den liberala ideologin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

I andra länder går man bärsärk och kastar sten på gatan mot polisen/regeringshuset. Namninsamling är så svensson...

Just saying...

För att förstöra saker och sätta både polis och demonstranter i fara är så himla kul?

Permalänk

I don't want to live on this planet anymore.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

Detta direktiv är ju i princip samma sak som att man ska behöva visa leg på posten för att skicka ett vykort. Och så skrivs avsändare och mottagare ner i ett register. Men en sådan lag hade dom knappast fått igenom.
Men när det gäller internet så går det tydligen bra.

Permalänk
Medlem

Snälla hackers, i födelsdagspresent vill jag ha statliga verks hemsidor DDOSade tills dem flyger i luften. Ni kan även passa på att tunnla lite barnporr genom reinfeldt nät. Tack så mycket.

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem

En liten fråga men kan inte operatörerna välja att inte lämna ut uppgifter för det skulle vara att bryta mot lagen om personlig integritet och det måste bevisas att denne har laddat ner/upp saker för att kunna kräva anmälning? Är inte så insatt så rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av maverick661:

Resurserna för att sätta dit en tiondel av befolkningen i landet finns inte (mängden som beräknas fildela i Sverige), men de kommer nog att ta några för att statuera exempel och sedan inrikta sej emot uppladdare. Har svårt att se hur rättssystemet ska hinna med sej annars, något de rent generellt har svårt med redan nu.

Ska tillägga att jag inte besitter några fakta utan har lite röslyckt info som jag snappat upp på nätet och sedan lagt ihop 2 och 2. Så jag kan ha fel.

Hoppas verkligen att du har rätt! För om det är uppladdare som tar den största stöten så gör det inte så mycket för själv så laddar jag inte upp något och de flesta uppladdarna är ju från utlandet på TPB till exempel

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Nu är jag osäker på hur VPN fungerar men är det inte så att inte ens VPN leverantören kan se det som krypteras, med andra ord de vet bara att jag varit uppkopplad via dem till en viss IP? Nu vet jag att innehåller i trafiken inte skall sparas men skulle ändå vilja ha klarhet i detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wildtigaah:

Idioter till politiker, fyfan.

Idioterna här är själva folket som röstar som idioter(om det nu ens spelar roll) och att dom inte vågar göra ett skit mot detta. Ni kan sitta o babbla på om hur mycket ni hatar det eller si o så men det lär aldrig ändra något förräns ni drar ut o visar att detta är inte något vi vill ha. Svenska folket har varit fega sedan 1800 talet. Skulle inte bli förvånad om det bara var några tusen stycken över hela sverige som skulle gå ut o protestera emot detta.

No offence people, men det är bara min åsikt och hur jag ser det.

Permalänk
Skrivet av sp3tan:

Idioterna här är själva folket som röstar som idioter(om det nu ens spelar roll) och att dom inte vågar göra ett skit mot detta. Ni kan sitta o babbla på om hur mycket ni hatar det eller si o så men det lär aldrig ändra något förräns ni drar ut o visar att detta är inte något vi vill ha. Svenska folket har varit fega sedan 1800 talet. Skulle inte bli förvånad om det bara var några tusen stycken över hela sverige som skulle gå ut o protestera emot detta.

No offence people, men det är bara min åsikt och hur jag ser det.

Håller med helt och fullt. Svenska folket är väldigt konservativa av sej och det är av just den anledningen vi har Sossarna och Moderaterna som ledande partier i landet. Förändring, och framför allt i för snabb takt, är väldigt farligt i det här landet vad gäller politik.