Riksdagen röstade ja till datalagringsdirektivet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

En liten fråga men kan inte operatörerna välja att inte lämna ut uppgifter för det skulle vara att bryta mot lagen om personlig integritet och det måste bevisas att denne har laddat ner/upp saker för att kunna kräva anmälning? Är inte så insatt så rätta mig om jag har fel.

Inte längre med denna lagen ://

Demokrati.. pfft

Måste faktiskt säga att lagar går igenom väl snabbt nu för tiden. + att 80% av våra lagar kommer från EU...

Permalänk
Skrivet av sp3tan:

Idioterna här är själva folket som röstar som idioter(om det nu ens spelar roll) och att dom inte vågar göra ett skit mot detta. Ni kan sitta o babbla på om hur mycket ni hatar det eller si o så men det lär aldrig ändra något förräns ni drar ut o visar att detta är inte något vi vill ha. Svenska folket har varit fega sedan 1800 talet. Skulle inte bli förvånad om det bara var några tusen stycken över hela sverige som skulle gå ut o protestera emot detta.

No offence people, men det är bara min åsikt och hur jag ser det.

http://sv.wikipedia.org/wiki/En_svensk_tiger

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holm01:

Om jag inte missminner mig så lagrar redan vissa operatörer denna data, tex Telia

Jo det stämmer, förra året tjatade Telia på min högskola att någon höll på ladda ner filmer illegalt via deras nätverk.

Telia knows what you're doing...

Permalänk
Skrivet av sp3tan:

Idioterna här är själva folket som röstar som idioter(om det nu ens spelar roll) och att dom inte vågar göra ett skit mot detta. Ni kan sitta o babbla på om hur mycket ni hatar det eller si o så men det lär aldrig ändra något förräns ni drar ut o visar att detta är inte något vi vill ha. Svenska folket har varit fega sedan 1800 talet. Skulle inte bli förvånad om det bara var några tusen stycken över hela sverige som skulle gå ut o protestera emot detta.

No offence people, men det är bara min åsikt och hur jag ser det.

Tråkigt men sant... vi är det sovande folket som inte ens orkar agera när vi blir tagna i röva! Vi gillar det inte men accepterar det uppenbarligen. Har flera gånger försökt dra ihop till aktioner för att uträtta något. Saken är ju den att det är såååå mycket skönare att sitta på arslet och lira på datorn eller hänga dagarna i ända på gymmet. Vad ska folk tro om mig om jag ensam bestämmer mig för att uträtta något?! Åh nej, jag skippar det nog...

Underbar mentalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuong:

Snälla hackers, i födelsdagspresent vill jag ha statliga verks hemsidor DDOSade tills dem flyger i luften. Ni kan även passa på att tunnla lite barnporr genom reinfeldt nät. Tack så mycket.

Var försiktig hur du använder ordet hackers, dom har nämligen ingenting med barnporr att göra, än mindre att förstöra för andra(sega ner deras nät).

Men visst, någon form av organiserad ddos mot riskdagens hemsida hade väll gjort ett ganska bra avtryck. Kanske media höjer ögonbrynen lite ifall dom inte kan läsa riksdagens nyheter?

Hoppas många förstår nu att demokrati (eller den som lärs ut i skolorna) inte på långa vägar stämmer överens med vad en utger sig för att vara: Folkstyre...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Inget oväntat att politikerna skulle göra så.

Permalänk
Medlem

Älskar hur 50 åriga gubbar i kostym, som använder internet till att kolla sin mail, ska bestämma hur internet ser ut. Dom har ju sådan underbar koll!

Permalänk
Medlem

Blir att rösta pirat nästa val. Något måste göras för att dagens partier ska förstå att det här är oacceptabelt.

Permalänk
Medlem

Dags att avbeställa:
Internetabonnemang
Mobilabonnemang
Byta Bank till en bank med fysiskt kontor

Nåt mer jag glömt?

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Sisyfos:

Har inte orkat tittat igenom kommentarerna, kan någon lite snabbt säga om fildelning är "slut" nu? (från och med 1 Maj)
Varför skulle till exempel TPB lyda någonting vi i SVERIGE röstat om? Jag fattar inte :S

Syftet med lagen är inte att stoppa fildelning, det är ett verktyg för att kunna undersöka vilka relationer du har med andra och vilka sociala grupper du tillhör. Det är inte heller ett svenskt förslag utan ett direktiv från EU som har röstats om. Fildelning bleknar i jämförelse...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Inget oväntat att politikerna skulle göra så.

Självklart inte, de gör som de vill. Vem skulle stoppa dem?

Juste... ingen. Vi är för fega!

Permalänk
Medlem

Som att det inte räckte med ACTA? Nu röstas ännu en begränsande lag fram utan att vi har någon som helst att säga till om, trots att det är oss den bevakar.

Sedan som om det inte vore nog så ska vi betala för kostnaden för att detta ska kunna implementeras. Gå på våran lön.

Jag kan säga att jag inte är en aggressiv människa av mig men bara att skriva detta fick mig att spänna knytnävarna mellan varje rad.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Polisstat!!!!

Har inget att vara rädd för utom att få tom plånbok, vilka jävla nötter.
Men de e klart har man 70-80000 i månaden vad gör då den "lilla" extra kostnaden inte konstigt dom flesta röstade som dom gjorde vad behöver dom bry sig om.

Snart lever vi såhär........
http://www.imdb.com/title/tt0106697/

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tunnelsork:

Syftet med lagen är inte att stoppa fildelning, det är ett verktyg för att kunna undersöka vilka relationer du har med andra och vilka sociala grupper du tillhör. Det är inte heller ett svenskt förslag utan ett direktiv från EU som har röstats om. Fildelning bleknar i jämförelse...

Skickades från m.sweclockers.com

Så som nedladdare behöver man inte oroa sig alls, är det vad du säger?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Så som nedladdare behöver man inte oroa sig alls, är det vad du säger?

Nedladdare har aldrig behövt oroa sig, det finns gott om sätt att vara anonym, det är den vanliga svensson som får sina liv registrerade i Reinfeldts databas.

Permalänk
Avstängd

Skönt att någon håller koll, jag glömmer lätt vart jag har farit hus på internet.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

så fr.o.m. 1 maj sparas allt? och allt innan skickas inte till de? så om jag laddar ner piratkopior INNAN 1 maj ser dom det? men vad händer om jag gör det efter? polisen stormar in?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av AcolYte:

Nedladdare har aldrig behövt oroa sig, det finns gott om sätt att vara anonym, det är den vanliga svensson som får sina liv registrerade i Reinfeldts databas.

Vilka sätt finns det att "gömma" sig på då`?

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Sisyfos:

Så som nedladdare behöver man inte oroa sig alls, är det vad du säger?

Det har inte med piratkopering att göra... Att det kan bli lättare att se att om du har kontakter med fildelarnätverk är en sekundär och ack så irrelevant effekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Speak the truth don't you dare lie to me
I've seen it all before the way you disagree
The way you always attack all the thing that you say
The way you turn your back and then you walk away
Shut your mouth and open up your eyes
You better take your time and try to realize
That no one's free from sin and when I look at you
I scream within WHAT IS WRONG WITH YOU
You raise yourself up to the higher degree
And look down in disguise at our misery
You're no better than your enemy
But it's easy to hate what you just can't be
Don't deny the fact that you're a mortal man
You can't escape from death when it's close at hand
Don't sit upon a pedestal and raise your voice
If you're to deaf to listen to the people choice

Truth tell me the truth the truth motherfucker
Tell me the truth
Tell me the truth
Tell me the truth the truth you sucker

You play us out and you take all us for fools
But I never understood who even made the rules
I'll make my stand against supremacy
Cos hypocritical goverments threaten me
I know you ain't blind and I know you're aware

But your ego's to big for you to even care
The doors are wide open but your eyes are closed
You're unable to look any further than your nose
You open your mouth and all I hear is lies
You keep spreading your message that I despise
Because the game you're playing is so easy to see
It's just another repeat of our history
You talk about peace it's a very strong word
It's always being said but it's never been heard
Hi-tec weapons are here to reasure it
But I've never seen a time when they've done a shit for it

Truth ....

Kick it to me now cos I just can't figure
Take a small mistake and make a small one bigger
Equality's a word have you ever even heard it
I guess not and you don't deserve it
Turning your backs on the problems that surface
I get a feeling that you're doing it on purpose
Your mind is SLIME so please resign
You can't control your own life don't try to rule mine

Truth ....

http://www.youtube.com/watch?v=sstOpa9Sykk

IM Spartacus.

http://www.youtube.com/watch?v=-8h_v_our_Q

Permalänk

Folkomröstning om avslutat medlemsskap i EU, tack!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Någon med bra koll som vet hur man kommer runt detta?

Visa signatur
Permalänk

Känns gött att de faktisk följer vad de har skrivit om den mänskliga rättigheten på regeringens egna sida om de mänskliga rättigheterna... *host* http://www.manskligarattigheter.gov.se/extra/pod/?id=18&modul... "Skyddet för den enskildes privat- och familjeliv har tolkats av de organ som övervakar rättigheterna så att det innefattar en skyldighet för staten att inte bara avhålla sig från ingrepp i privat- och familjelivet, utan också att effektivt skydda enskilda mot ingrepp från både statliga myndigheter och enskilda personer."

Permalänk
Medlem

Jag är moderat, och förstår verkligen inte varför man är rädd för detta. Om ni har något att dölja borde ni lägga av innan ni åker fast. Det är till för att stoppa brottslingar, inte för att kolla vilken p-rulle ni glor på 23:43 på kvällen.

Permalänk
Medlem

Jag undrar lite om det finns nått sätt att komma förbi detta? Vill inte rent principiellt att det jag gör när jag surfar runt lagras, är det möjligt att undvika?

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan Holm:

Vilka sätt finns det att "gömma" sig på då`?

VPN, Proxy, TOR (webbläsare, dock inte rekommenderad, kan hitta sjuka grejer) Seedbox som sedan FTPar till din dator, ingen kan fälla dig för att du hyr en seedbox etc.

Det här är bara ännu ett sätt för staten att få stenkoll på vad du gör.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Perrablerra:

Någon med bra koll som vet hur man kommer runt detta?

Proxytjänster.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av hajlajf:

Jag är moderat, och förstår verkligen inte varför man är rädd för detta. Om ni har något att dölja borde ni lägga av innan ni åker fast. Det är till för att stoppa brottslingar, inte för att kolla vilken p-rulle ni glor på 23:43 på kvällen.

Staten och regeringen är för fan inte till för att stoppa brottslingar som går mot industrier, de är till för att skydda oss enskilda. Så några jävla lagstiftningar om övervakning om vilka vi kommunicerar med och vad vi surfar på gynnar oss knappast.

Du inser väl att om ingen protesterar så kommer det inte att sluta här. Sluta upp med sånt där jävla "Jag har rent mjöl i påsen"- skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnelsork:

Proxytjänster.

Skickades från m.sweclockers.com

någon grym du/någon kan rekommendera? finns det en "fan-based"? litar mer på hardcore independent folk gällande detta..

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajlajf:

Jag är moderat, och förstår verkligen inte varför man är rädd för detta. Om ni har något att dölja borde ni lägga av innan ni åker fast. Det är till för att stoppa brottslingar, inte för att kolla vilken p-rulle ni glor på 23:43 på kvällen.

Är du helt blåst i huvudet? Vi skiter blanka fan i om man har "rent mjöl i påsen"

Kostnader efter kostnader! Finns bättre saker än att belasta det svenska folket. Man har fanimej tröttnat på all arrogans från politikernas sida. Dom "sänker" våran skatt men höjer allt annat. Inför avgifter överallt i samhället.

En arabisk vår i dessa politikers kontor och riksdag hade passat mig utmärkt! De ska veta vem som satt dem på plats.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070