Nvidia lanserar nästa generation grafikprocessor på Webhallen i Stockholm

Permalänk
Medlem

Eller kommer dit och bara snackar Tegra 3.

Permalänk

Har gtx 560 SE släppts? I så fall är jag rädd för att det kan handla om det också Kanske blir ett litet uppror i webhallens butik i Stockholm.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Pepsin:

Hmm har bara 40 minuter dit med tåget men skulle behövt veta för 2 veckor sedan så man hade kunnat ta ledigt..gillar iofs överraskningar men i verkliga livet krävs lite framförhållning och planering...

Verkar dock som de har dessa "mystery event" lite varstans i Europa/världen, så det är kanske inte så spektakulärt som det lät först.

Det verkar som om NVIDIA fick blodad tand, de har utökat från 3 events worldwide till 11. Ganska häftigt tycker vi fortfarande att det är dock och vi är fortfarande det minsta landet som är med på resan.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Jag var ganska tidigt ute...

Ja, du var duktig.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

citat från Webhallen: http://www.webhallen.com/hardvara/15...mpis_dual-pack

Kommer det med någon form av garanti på att låtsaskompisarna inte gaddar ihop sig och mobbar ut en, när man köper ett multipack?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

citat från Webhallen: http://www.webhallen.com/hardvara/15...mpis_dual-pack

Kommer det med någon form av garanti på att låtsaskompisarna inte gaddar ihop sig och mobbar ut en, när man köper ett multipack?

Haha, faan det är some cold shit när t o m låtsaskompisarna väder sig emot en

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Bokade en låtsaskompis, och ska hämta ut honom i Göteborg, något som jag bör veta? Är han nötallergiker eller liknande?

Permalänk
Medlem

Boka ett dual-pack med kompisar, och valde att få dom skickade till mig via posten (bor i Östersund).
Och nu står det att jag ska hämta ut dom i butiken på Fruängen i Fjollträsk, får dom inte plats i post bilen eller vad?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Folk säger att de valde Sverige som ett av länderna eftersom norden är en stor entusiast-marknad, jag delar iofs den teorin, men vore kul med lite siffror, letat runt lite men hittar inget.. nån som vet om nån statistik på sånt?

Och jag har försökt leta rätt på vart de håller evenemang, googlat på det men hittar fan inget alls när jag söker på t.ex. "Nvidia mystery event march 22", förrutom den i Milano, och nån på ett forum som sa San Fran och London..

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Boka ett dual-pack med kompisar, och valde att få dom skickade till mig via posten (bor i Östersund).
Och nu står det att jag ska hämta ut dom i butiken på Fruängen i Fjollträsk, får dom inte plats i post bilen eller vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Säg som det är du ska gå själv, du skrev att du skulle med polare bara för att vi här på sweclockers skulle tycka du var häftig

Haha, ingen hindrar dig att få tro som du vill Men visst, om du tycker det är häftigt att ha kompisar så varsågod.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Bokade en låssaskompis igår, idag avbokades den utan varesig mail eller notis från Webhallen...
Fick själv gå in på status och se att den var avbokad...

Lite snopet kanske >_<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

NVIDIA kör tre lanseringsstäder med officiella evenemang:
San Fransisco, London och Stockholm. Så ja: officiellt, men inte det enda i världen.

Rätt häftigt att Stockholm blir en av de tre lanseringsstäderna! *

Hade nog varit kul att gå på.
Tyvärr bor jag inte nära Stockholm och dessutom blir det troligtvis en lång arbetsdag imorgon ändå.
Men hoppas att eventet blir lyckat så kanske vi får se liknande events i framtiden!

* Visade sig när Jag läst klart tråden att det tydligen blir fler än 3 städer. Men bortsett från mindre 'exklusivt' så är det ju ingen nackdel.

Skrivet av bourne94:

synd att man bor 60 mil därifrån, annars hade jag vart där:)

Jag har varit i Vänersborg (står i din profil att du bor där).
Tänkte att det kan omöjligt vara 60 mil till Stockholm...
Kollade Google, Vänersborg -> Stockholm 414km

Men det är klart, kör du 18 mils omväg så blir det ju 60 mil.
Sen är ju 40-45 mil fortfarande en bra bit att ta sig över dagen, speciellt om man ska hem samma dag också.

Skrivet av Eronki:

Bor 20 mil därifrån men fick reda på detta idag, två dagar innan! Kommer inte kunna ta mig dit, måste planera för sånt o meddela lärarna m.m.

Synd att du är sjuk imorgon då.

Permalänk
Medlem

Är låtsaskompisarna borta nu eller är det någon som lyckats ha kvar någon i bokningen?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Blaze84:

Är låtsaskompisarna borta nu eller är det någon som lyckats ha kvar någon i bokningen?

De som har bokat på annat sätt än "hämta i butik" har fått sina ordrar avbokade ("för tillfället").
Kommer mer info sen... vi hinner bara inte ta tag i detta lilla sidoprojekt nu då alla är fullt upptagna med att se till att morgondagen blir awesome!

Och för att svara på frågan innan: vi har slut på låtsaskompisar nu, vi jobbar på att få tag i fler!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De som har bokat på annat sätt än "hämta i butik" har fått sina ordrar avbokade ("för tillfället").
Kommer mer info sen... vi hinner bara inte ta tag i detta lilla sidoprojekt nu då alla är fullt upptagna med att se till att morgondagen blir awesome!

Och för att svara på frågan innan: vi har slut på låtsaskompisar nu, vi jobbar på att få tag i fler!

haha, så de som bokat låtsas kompisar får något?
Ett företag med humor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Repetition, men: Kommer det bli events/nvidia-personal efter klockan 14 imorn?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av sirnicke:

Repetition, men: Kommer det bli events/nvidia-personal efter klockan 14 imorn?

Det blir en del som händer vid 14:00 (nvidia på plats i allra högsta grad ja) och sen slår vi på stora trumman 20:00.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det blir en del som händer vid 14:00 (nvidia på plats i allra högsta grad ja) och sen slår vi på stora trumman 20:00.

Hur länge efter 1400 kommer de hänga kvar?

Och, är det något mer än bf3-turneringen som blir av vid 20:00?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Är det till någon fördel för en själv att vara nåra timmar extra tidigt innan kl.20.00? (Typ försten i kön får en present)? Eller blir det ens nån kö på det sättet, med tanke på att ni kommer ha butiken öppen hela dagen tills kl 20?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Medlem

Hade jag inte haft en längre tågresa och ska vara borta hela helgen hade jag lätt åkt upp imorgon bara för att se vad det är som släpps och kanske vara med i nån turnering alt. få någon lite pryl med sig hem. Grymt i vanlig ordning av Webhallen med såna här event!

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Webhallen
Skrivet av sirnicke:

Hur länge efter 1400 kommer de hänga kvar?

Och, är det något mer än bf3-turneringen som blir av vid 20:00?

14:00 - 22:00 är de där typ

Jepp, är fler saker som händer, presentationer, giveaways, tävlingar, testlirande av kommande spel osv.

Skrivet av T-quix:

Är det till någon fördel för en själv att vara nåra timmar extra tidigt innan kl.20.00? (Typ försten i kön får en present)? Eller blir det ens nån kö på det sättet, med tanke på att ni kommer ha butiken öppen hela dagen tills kl 20?

Vi har giveaways för att täcka ett STORT antal människor men det är ju förstås inte oändligt.
Riktigt hur kön kommer byggas upp är svårt att sia i men det skadar nog inte att vara där "i tid".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lite väl tidigt för ett försa april skämt :-S

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Har under tre mil till Sveavägen men att vara där öht, nja.
Jag överlåter detta till P12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har ni hittat några fler låtsaskompisar?:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det kan vi inte svara på direkt.
Men hade *jag* haft ett launchevent för en produkt hade jag sett till att den fanns i lager för försäljning... Allt annat känns korkat.

Hur många som kommer är upp till alla här ju. Kom ner chilla med grabbarna från nvidia och sweclockers, lyssna lite på presentationer, vinn grymma prylar och kamma hem lite goodies etc.

Hoppas verkligen det annars är det ju en rätt rejäl facepalm... :-/

Hade verkligen velat det! men ni ligger ju så RUGGIGT avsides, jag har ju 120 mil till er!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Hade webhallen något kampanjpris på GTX 680 vid lanseringen idag?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

JA JAAJ JA JA JAJ AAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hela Sweclockers präglas av GEFORCE GTX GEAR UP! Banners! Fan man blir helt salig! Prisjakt visar de nya korten! Webhallen har nästan alla versioner ute. Allt bara hände sådär plötsligt kl. 14 idag! FAAAAAAAN

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Medlem

YESSSS! jag är då lycklig lottad som vann D3 beta nyckel å slipper stå å köa för en!! Gratz till den som vann graffe kortet! :D:D:D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har slutat skolan nu så dra nog iväg dit ett tag

angående diablo 3 beta koderna, är det de 100 första i kön kl. 20.00 eller var det 14.00?

och någon som är där som kan säga ungefär hur mycket folk det är?

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | Sapphire Radeon RX 7800 XT Gaming OC NITRO+ | 32 GB DDR4 (4x8) | Corsair RM850x V3 850W | 2 TB M.2 SSD |