Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Köpte Arma enbart för denna modden, någon som är sugen med att skapa en grupp som man kan vandra runt med?
Kan tillägga att jag är komplett noob med Arma, vet dock att det inte är det mest logiska spelet som finns

Verkar som om mycket mord händer nu när nya "oseriösa" spelare hittat det och börjar spela, och de är snälla i någon stund till de har din tillit, sen blir det backstab. (vet att detta är en del av spelet, men vill ha en lugn början så man kan lära sig)
Vill ju gå med folk man verkligen kan lita på!

Skrivet av sqd:

Fan, om det är någon som vill spela med Teamspeak eller nått så köper jag också spelet, känns som att man lär tappa intresset snabbare om man är själv och dör hela tiden, heh..

Är ni sugna på att spela imorgon??

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Är ni sugna på att spela imorgon??

Gärna! Fast vilka tider isåfall? Tror inte det kommer vara någon plats på kvällen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Jag laddade ner Six updater. Det funkar lite som en Modkatalog till Bohemias spel. Jag laddade ner Day Z där.
Och det funkade först efter jag lagt till "-nosplash -mod=@dayz" (utan ") till den ikon som jag startar spelet med. Det skall vara combined Op. ikonen som du ska editera. Du högerklickar på ikonen och väljer egenskaper, sen i boxen som visar vart ikonen går lägger du till ovanstående.

Kolla också så att Arma är version 1.6

Om man inte har en combined op ikon då? Jag har ju ARMA 2 på skiva och OA från Green man gaming.
Edit: Fungerade när man startade via six. Körde typ 10 min innan man blir skjuten at first sight...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Köpte Arma enbart för denna modden, någon som är sugen med att skapa en grupp som man kan vandra runt med?
Kan tillägga att jag är komplett noob med Arma, vet dock att det inte är det mest logiska spelet som finns

Verkar som om mycket mord händer nu när nya "oseriösa" spelare hittat det och börjar spela, och de är snälla i någon stund till de har din tillit, sen blir det backstab. (vet att detta är en del av spelet, men vill ha en lugn början så man kan lära sig)
Vill ju gå med folk man verkligen kan lita på!

jag skulle kunna hänga på om du menar arma 2 operation arrowhead med dayz mod :)? jag testa installera modet men det fungerar inte :/ jag följde en guide på ytube men när jag ska starta så startar det inte ^^ det fungerar om jag väljer play operation arrowhead men inte med combined operations, men i arrowhead så kommer det ett error om att jag saknar dayz_code requires addon CABuildingParts

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Roliga goa människor som spelar får gärna lägga till Wivouu på skype, försöker spela när jag kan och dotter tillåter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Gärna! Fast vilka tider isåfall? Tror inte det kommer vara någon plats på kvällen

Slutar kl 1300 från jobbet så efter jag kommit hem tänkte jag sätta mig o lira lite:-)
Har dock aldrig spelat arma 2 än

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har spelat det ett par timmar nu, känns som att man nästan måste köra tillsammans med någon
Sista omgången började lovande, spawnade precis bredvid en död bandit med en massa gott loot.
Hittade ett industriområde med få zombies och massa saker. Det hela slutade med att jag gick ut på ett tak och någon sköt mig nerifrån. Gillar det hela skarpt, men man är väldigt skör som ensam

Adda mig gärna på steam om ni vill spela tillsammans någon gång, nickar Dvudd

Permalänk

Förbannat att VARENDA server ska bli full..

Sjukt skoj att så många har köpt ArmA bara för detta. Nu ska ni bara börja lira det vanligt också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrmeldjyr:

Förbannat att VARENDA server ska bli full..

Sjukt skoj att så många har köpt ArmA bara för detta. Nu ska ni bara börja lira det vanligt också

Arma är lite för hardcore för min smak, helt ok med spelstilen sålänge det är vapen mot melee. Men vapen mot vapen blir bara omöjligt, har på tok för lite tålamod för det

Fast man blir lite sugen på att testa endå

Permalänk

Lägger upp en server på TeamSpeak 3 istället. Håller på att konfigurera nu. Får se om jag hinner lägga upp den idag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Slutar kl 1300 från jobbet så efter jag kommit hem tänkte jag sätta mig o lira lite:-)
Har dock aldrig spelat arma 2 än

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan nog vara med, men jag slutar jobba kl 16 istället. Om vi fixar en IP-address för TS/Mumble så kan vi ju bara sitta där när man är tillgänglig

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem

haha oj, råkade klicka på "köp" knappen på steam..........

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqd:

Jag kan nog vara med, men jag slutar jobba kl 16 istället. Om vi fixar en IP-address för TS/Mumble så kan vi ju bara sitta där när man är tillgänglig

Kanoners

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

haha oj, råkade klicka på "köp" knappen på steam..........

Det var ju oturligt

Visa signatur

Permalänk

Sådär! Kan tyvärr inte så mycket om just TeamSpeak 3 server, men jag antar att detta fungerar. Håller den igång 24/7
ServerAdress: 31.192.198.239

EDIT:Har lekt lite med channels, har inte direkt bestämt mig vad för channels jag ska ha. Kommer nog in och spelar imorgon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Sådär! Kan tyvärr inte så mycket om just TeamSpeak 3 server, men jag antar att detta fungerar. Håller den igång 24/7

Riktigt schysst:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag och "Karlssown" här i tråden skulle kunna vara med någon dag. Säkert roligare om man är fler än 2. Bättre skydd också

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

EDIT:Har lekt lite med channels, har inte direkt bestämt mig vad för channels jag ska ha. Kommer nog in och spelar imorgon.

Inte mumble?

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Inte mumble?

Nej tyvärr, TeamSpeak var lite lättare att konfigurera och användarvänligt IMO

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Celcius:

Arma är lite för hardcore för min smak, helt ok med spelstilen sålänge det är vapen mot melee. Men vapen mot vapen blir bara omöjligt, har på tok för lite tålamod för det

Fast man blir lite sugen på att testa endå

Klart du ska testa.

Kom in på en server och det buggar ju kraftig så att säga. Får ordna det imorgon så man kan spela lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Nej tyvärr, TeamSpeak var lite lättare att konfigurera och användarvänligt IMO

haha okej. får väl tanka det då.

Permalänk
Medlem

Förresten, någon som vet vad man ska ladda ner? kommer till sidan "Index of /dayz" där finns det massa grejer. Ska man ladda ner allt?

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Förresten, någon som vet vad man ska ladda ner? kommer till sidan "Index of /dayz" där finns det massa grejer. Ska man ladda ner allt?

Yeas!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

okej, tackar.

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Antar att du är inne på denna sidan: http://www.armafiles.info/dayz/!

Isåfall, tanka allt som det står .rar bakom..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlssown:

Antar att du är inne på denna sidan: http://www.armafiles.info/dayz/!

Isåfall, tanka allt som det står .rar bakom..

Japp! ska bara ladda ner spelet. Går inte så snabbt när man gör allt samtidigt

Men, blir nog klar ikväll. Ska man satsa på att spela när amerikanerna sover? Eller kanske när det är morgon hos dem..

Permalänk
Hedersmedlem

Om man disconnectar efter en runda och spelar på en annan server någon annan gång, har man kvar sin gubbe med gear då? Såvida man inte dött eller dylikt såklart

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Japp! ska bara ladda ner spelet. Går inte så snabbt när man gör allt samtidigt

Men, blir nog klar ikväll. Ska man satsa på att spela när amerikanerna sover? Eller kanske när det är morgon hos dem..

Okej! Spelar egentligen ingen roll. Amerikanerna har egna serverar! Men EU- och DE- och FR-servrarna funkar bäst typ! (Fast EU-servrarna flyter imo allra bäst! )

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Om man disconnectar efter en runda och spelar på en annan server någon annan gång, har man kvar sin gubbe med gear då? Såvida man inte dött eller dylikt såklart

Japp! Du spawnar på den positionen där du dissconnectade med allt gear du hade på dig! Dock så kan man bli liggande utan att kunna göra nåt i typ 5 minuter (har hänt mig ett par gånger). Så du gör bäst i att logga ut på något säkert ställe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då säger vi så att alla som har [SweC] taggen inte skjuter på varann, om vi mot förmodan skulle stöta på varandra

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W