Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzzEX FX:

Var och köpte en husvagn igår. Min första och förhoppningsvis inte den sista. En Hobby 610 UL Excelsior. Nu känns det som att man tar tag i campingdrömmen på allvar efter många om och men. Var faktiskt en mer speciell känsla än när man köpt bil. Skall ta lite bilder och posta här senare.

Update:

http://forumbilder.se/images/c99201285756P1529.jpg

http://forumbilder.se/images/ff9201285818P89e3.jpg

http://forumbilder.se/images/189201285848Pc67b.jpg

http://forumbilder.se/images/149201285921Pc6d2.jpg

Självklart glad att du gillar ditt köp men jag kan absolut inte förstå charmen i en trång husvagn där man går varandra på nerverna! Känslorna du beskrev har jag iofs för vår sommarstuga utan varken vatten eller el så det handlar väl kanske bara om vad man är van med.
Grattis hursom till ditt köp, den såg lyxig ut

Permalänk
Medlem

Får bli en produktbild eftersom min mobilkamera suger.

Kostade mig endast 1:- från Kompletts super-rea så nu har man totalt 24GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Får bli en produktbild eftersom min mobilkamera suger.

http://i.imgur.com/sdXLs.jpg

Kostade mig endast 1:- från Kompletts super-rea så nu har man totalt 24GB.

En dålig bild är ändå en bild. Nu vet jag inte vem det var som sa det, men det börjar bli lite väl mycket utav dessa produktbilder. En del utav vitsen med tråden, det var väl ändå att man skulle lägga upp egna bilder på det man har köpt. Eller har jag missförstått det hela ?

Tycker det är lite väl mycket dåliga bortförklaringar att inte lägga upp egna, självtagna bilder på det man har köpt. Det spelar ju ingen som helst roll om man har en dålig kamera eller inte. Vad det nu än må vara.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SueCia:

http://ladda-upp.se/data/gmmgcoqwbdsjq/

Dagens inköp, i kartongen ligger ett par cykelskor. Ska bli intressant att cykla med fastlåsta skor, kört med vanliga trampor tidigare.

iphonebild, så kvalitén är därefter

Berätta mer Blev riktigt sugen på att ta en tur med cykeln i skogen nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

En dålig bild är ändå en bild. Nu vet jag inte vem det var som sa det, men det börjar bli lite väl mycket utav dessa produktbilder. En del utav vitsen med tråden, det var väl ändå att man skulle lägga upp egna bilder på det man har köpt. Eller har jag missförstått det hela ?

Tycker det är lite väl mycket dåliga bortförklaringar att inte lägga upp egna, självtagna bilder på det man har köpt. Det spelar ju ingen som helst roll om man har en dålig kamera eller inte. Vad det nu än må vara.

Du har så rätt. Nästa gång blir det mobilkameran oavsett hur dålig kamera det är.

Permalänk
Entusiast

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ett par kängor. Doc Martens 1460z

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Jag har den också! Ganska tråkig design och inte alls som "originalet". Inget myntfack heller. Men jag använder den fortfarande.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag har den också! Ganska tråkig design och inte alls som "originalet". Inget myntfack heller. Men jag använder den fortfarande.

Jag bryr mig inte om själva myntfacket (andvänder kort 99% av tiden och har sedlar om jag har kontanter), mynten hamnar i en spargris per automatik när jag kommer hem. Köpte den mest för den funktionella biten för en skit summa och att jag behövde en ny ganska snabbt.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Dagens inköp, i kartongen ligger ett par cykelskor. Ska bli intressant att cykla med fastlåsta skor, kört med vanliga trampor tidigare.

Låspedaler är härligt, så mycket enklare att lära sej spinna jämnt och lätt. Ta det lugnt först bara, några nya muskelminnen som ska präntas in

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Seat Toledo Mk1 1.6l
Bara en kam, vattenpumpen går på fläktremmen så det blev billigt. Hade försökt själv om det inte varit så jääävla trångt under huven och jag ägt en lift

Gjorde LL på min VW Passat, då slapp jag göra kamrem/pump och fläkt byte, tidigare ägaren hade just gjort det när jag köpte den vid cirka ~11000 mil. Bara 2xfilter, tändstift, oljor och annat lullull. Hade jag behövt göra kamrem också där så hade det varit nästan 18 lax totalt eftersom jag har en V6:a och Motorcentralen är dyrast på jorden. Frågade hur mycket mer det skulle bli om jag hade blivit tvungen att göra kamremstjosan också nu, 12 sa han. Ok, dubbelt tänkte jag från 6 till 12, "nae, alltså 12000 TILL, så ungefär 18".
Nåja, har inte gjort någon riktigt service sedan jag köpte min bil för några år sedan så kunde väl vara dags nu att kosta på den lite.

Blir nog att se sig om efter annat nästa gång servicen närmar sig.

(Cirkapriset stämde med -10:-)

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

(inte lastbilen)

Permalänk
Medlem

4S 16 gb

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Gjorde LL på min VW Passat, då slapp jag göra kamrem/pump och fläkt byte, tidigare ägaren hade just gjort det när jag köpte den vid cirka ~11000 mil. Bara 2xfilter, tändstift, oljor och annat lullull. Hade jag behövt göra kamrem också där så hade det varit nästan 18 lax totalt eftersom jag har en V6:a och Motorcentralen är dyrast på jorden. Frågade hur mycket mer det skulle bli om jag hade blivit tvungen att göra kamremstjosan också nu, 12 sa han. Ok, dubbelt tänkte jag från 6 till 12, "nae, alltså 12000 TILL, så ungefär 18".
Nåja, har inte gjort någon riktigt service sedan jag köpte min bil för några år sedan så kunde väl vara dags nu att kosta på den lite.

http://i1049.photobucket.com/albums/s389/devpho/35be7f2b.jpg

Vad gick "miljöavgiften" på? Där jag bor är det gratis att lämna gammal olja på återvinningscentralen iaf..
Sjukt dyrt iaf. Bytte samma saker på min v40 senast också, gick på strax över 1000kr i material (originaldelar) och 0kr i jobb..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Kan det måhända vara ett inköp från XXL?

Permalänk
Skrivet av devour:

http://i1049.photobucket.com/albums/s389/devpho/35be7f2b.jpg

Heh, all annan service förutom kamremmen gör jag själv.
Senaste servicen med stift, fördelarlock och rotor, olja, och oljefilter gick på strax över 1000kr inkl. kostnaden att hyra lift på OK/Q8 under olje/filterbytet
Jag kollade runt hela stan innan jag valde mekonomen för rembytet, billigast och garanti på jobbet och grejerna

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Två par teashades

Permalänk

Modul

Då digital boxen gick sönder i måndags fick det bli en "modul" (tror det heter så) till TV'n.
Fick dock en smärre chock när jag skulle hämta paketet på posten.
Trodde det var någon "treet" i men icke, det lilla kortet i denna stora kartong. (miljö tänk)

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

Då digital boxen gick sönder i måndags fick det bli en "modul" (tror det heter så) till TV'n.
Trodde det var någon "treet" i men icke, det lilla kortet i denna stora kartong. (miljö tänk)

http://i48.tinypic.com/2zz496r.jpg

De borde ha kunnat skicka det med posten som de gör med musik, filmer och spel m.m..

Permalänk
Medlem
Skrivet av malm1987:

Kan det måhända vara ett inköp från XXL?

Nej, köpte allt ifrån claesons cykel i smedjebacken

Permalänk

Äntligen fick jag hem detta. Fick göra en beställning via Webhallen där de sedan fick importera ett exemplar till mig från USA. Gick smidigt, tog dem ungefär en vecka att få hem spelet till mig, inte alls dåligt.

Permalänk
Medlem

Saknade min gamle 35mm f/1.4L så jag fick skaffa budgetvarianten, 35mm f/2.0
Men är positivt överraskad för den lilla summan den kostade så vi ska nog komma bra överens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

http://i48.tinypic.com/2zz496r.jpg

Kan vara så att de mindre kartongerna råkade vara slut vid just det packtillfället. Oftast så resonerar man som så att man hellre får ut paketet till kunden istället för att vänta någon dag till mindre kartonger levereras.

Hänt ett par gånger på lagret jag extraknäcker hos, leverantörer strular till det etc. Kunderna i första hand, miljön så långt det går

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Beställde HX650W från Inet och en Notuca D14 från Alina, mer eller mindre exakt samtidigt. Tänkte att det skulle bli kul att se vem som hanterar ordern snabbast, båda var i lager(fannas 8 eller 9st D14 i lager hos Alina).

HX650W från Inet.se - Nästan exakt 24 timmar tog det.
2012-05-03 - 12:20 - Godishuset Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2012-05-03 - 02:09 - Jönköping Sorterad
2012-05-02 - 19:57 - Göteborg Sorterad
2012-05-02 - 16:31 - Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen
2012-05-02 - 12:44 - Order mottagen

Notcua D14 från Alina
2012-05-03 - 20:25 - Stockholm Sorterad
2012-05-03 - 15:25 - Posten Förhandsinformation mottagen
2012-05-02 - 12:43 - Order mottagen

Inet vann ganska överlägset och jag får nog vänta till nästa vecka på att bygga ihop min nya bruk. Tack Alina.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Skrivet av Recall:

http://ladda-upp.se/data/jrxbhzklrprzul/

http://ladda-upp.se/data/knjcdhzmtbsfop/

Beställde HX650W från Inet och en Notuca D14 från Alina, mer eller mindre exakt samtidigt. Tänkte att det skulle bli kul att se vem som hanterar ordern snabbast, båda var i lager(fannas 8 eller 9st D14 i lager hos Alina).

HX650W från Inet.se - Nästan exakt 24 timmar tog det.
2012-05-03 - 12:20 - Godishuset Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2012-05-03 - 02:09 - Jönköping Sorterad
2012-05-02 - 19:57 - Göteborg Sorterad
2012-05-02 - 16:31 - Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen
2012-05-02 - 12:44 - Order mottagen

Notcua D14 från Alina
2012-05-03 - 20:25 - Stockholm Sorterad
2012-05-03 - 15:25 - Posten Förhandsinformation mottagen
2012-05-02 - 12:43 - Order mottagen

Inet vann ganska överlägset och jag får nog vänta till nästa vecka på att bygga ihop min nya bruk. Tack Alina.

Med tanke på att Alina's order kom in till posten först, så var det nog inte Inet som vann över Alina, utan Posten som vann över Posten

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Med tanke på att Alina's order kom in till posten först, så var det nog inte Inet som vann över Alina, utan Posten som vann över Posten

Paketet från Inet var framme innan det från Alina hade skickats! För bövelen!

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Skrivet av Recall:

Paketet från Inet var framme innan det från Alina hade skickats! För bövelen!

jaha, titta. Man ska läsa rätt på dag också.

Men men, var det på posten igår kväll lär det väl plinga till hos dig om nån halvtimme? Ge inte upp tanken på datorbygge i helgen än

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Vart ett stycke ny bil. Passat 1.8T. Grymt nöjd som första bil.

Visa signatur

| Intel Core i7 2600k @ 4.5Ghz | 16GB MB Corsair Vengeance | XFX Radeon HD6990 Antilles 4GB + ARCTIC Accelero Twin Turbo | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair H100 + Corsair Link | 3x500GB 1x200GB 1x74GB 2x120GB SSD| Samsung SyncMaster SA550 27" | Lian Li A71FB | Corsair HX1000W | Corsair SP2500 | Mx510 + Mx3200 |

Permalänk
Medlem

Ny kniv och en ny pannlampa, silva sprint plus.
Pannlampan var inte billig (4000kr), men det vare värt

Permalänk
Medlem

Blev en ny klocka! Kände att det var dags att byta upp mig lite från dessa billiga som jag har använt.