Permalänk

FIFA 12 på PC.

Sho,Tänkte köpa FIFA 12 på PC då jag har en Xbox dosa till PC'n,Dock är jag skeptisk om det kommer vara lika bra som det är på PS3 och XBOX360.
Fifa 11 så va det inte ens samma spel nästan,Visst samma matcher osv men inte samma känsla på nåt sätt. Som om det bara är överfört från Xbox till PC o ändrat kontrollerna. Är det någon där ute som vet hur det är på PC? Tacksam för snabba svar.(Undrar också hur det är ONLINE specielt om det är likadant som på XBOX med coins osv osv).

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke1122:

Sho,Tänkte köpa FIFA 12 på PC då jag har en Xbox dosa till PC'n,Dock är jag skeptisk om det kommer vara lika bra som det är på PS3 och XBOX360.
Fifa 11 så va det inte ens samma spel nästan,Visst samma matcher osv men inte samma känsla på nåt sätt. Som om det bara är överfört från Xbox till PC o ändrat kontrollerna. Är det någon där ute som vet hur det är på PC? Tacksam för snabba svar.(Undrar också hur det är ONLINE specielt om det är likadant som på XBOX med coins osv osv).

FIFA 12 PC är identiskt till konsollversionen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

FIFA 12 är långt ifrån identisk konsolversionen! 360° kontrollen är borta vilket är det som gör spelet, det är en väldig nedbantad version av PS3 och Xbox spelet... rekommenderar dig att inte inhandla detta till PC dock så har jag det till PS3 och det är bland dom absolut bästa spelen jag spelat

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Skrivet av M89:

FIFA 12 är långt ifrån identisk konsolversionen! 360° kontrollen är borta vilket är det som gör spelet, det är en väldig nedbantad version av PS3 och Xbox spelet... rekommenderar dig att inte inhandla detta till PC dock så har jag det till PS3 och det är bland dom absolut bästa spelen jag spelat

Tackar för svaret,Håller på att ladda ner Demot nu till PC,Ska se om det är nåt att hänga i julgranen,Det är jue mest ONLINE funktionen jag är ute efter,Och eftersom jag inte är ett konsolfan så blire jue på PC isf.

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk

Någon som har FIFA 12 på PC som kan säga hur det är ONLINE?

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

FIFA 12 är långt ifrån identisk konsolversionen! 360° kontrollen är borta vilket är det som gör spelet, det är en väldig nedbantad version av PS3 och Xbox spelet... rekommenderar dig att inte inhandla detta till PC dock så har jag det till PS3 och det är bland dom absolut bästa spelen jag spelat

Vad snackar du om? 360 kontrollern är där. Det är precis identiskt till 360/ps3 versionen, har prövat båda dessa och PC versionen, ser ingen skillnad öht. Fifa 11 vad dock Fifa 10 med World cup motorn på PC.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke1122:

Någon som har FIFA 12 på PC som kan säga hur det är ONLINE?

Spelade lite ulitmate team online igår och det funkade bra. Nästan inget lagg alls!

Permalänk
Medlem

Jag köpte fifa till PC då jag förstod att det för första gången var lika bra för PC som för konsol. Hade nästan förhoppningen att man skulle kunna lira online mot andra konsoler men så var det visst inte. Dock jäkligt bra online-läge. Spelade just igenom en cup och förlorade mot brasilien i finalen, på vägen från sextondelsfinalen mötte jag en motståndare som var lite smålaggigt, annars funkade det kanon! Väldigt nöjd faktiskt. Synd att det ändå är ganska få spelare online...

Nickar bointus i spelet, bara att adda om det finns fler PC-lirare

Visa signatur

C2D E4300 @1.80gHz | Gigabyte 965P-DS3 | GF Sparkle 8800 GTS | 4xPC-5300
@ 333 mhz | Timings 5-5-5-15 | FSB:DRAM 3:5 | Arctic Fan 7 | Arctic Fan 3 TC |

Permalänk
Medlem

Tänkte jag frågar här istället för att starta en ny tråd.

Ni som har detta till PC, är det många som spelar online? Om ni tar en snabb match "head to head" hittar den en motståndare direkt eller? Har även en PS3:a kanske är det bättre att ta spelet till den istället, vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Jag har Fifa 12 till PC och Xbox 360 (fråga inte varför ). Spelen är mer eller mindre identiska, men känns såklart lite annorlunda med bättre fps och högre upplösning. Färre spelare online (men inga svårigheter att hitta matcher), och generellt sämre, men jag spelar å andra sidan enbart med manuella kontroller. På PC brukar jag inte ha problem att smiska assisterade spelare, men det är värre på xboxen.

Permalänk
Medlem

Okej, då kanske man tar och fixar den till PC om det är som du säger att det ej är några svårigheter med att hitta onlinemotstånd. Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Okej, då kanske man tar och fixar den till PC om det är som du säger att det ej är några svårigheter med att hitta onlinemotstånd. Tack för svar!

16 000 spelare online precis i denna stund.

Permalänk
Medlem

Äger själv fifa 12 på pc men har lirat mycket på ps3 och xbox 360.

Exakt samma spel rätt igenom, dock mycket skönare på pc för mig som är fps-nörd. inte dumt att få till riktiga 1080 på tvn också.

Permalänk
Inaktiv

Jag minns när jag skulle införskaffa FIFA 12 till PC vid släppet förra året, vilken horribel upplevelse.
Jag kunde inte ens installera spelet pga alla problem som var just då vilket gjorde att jag tappade sugen ett tag.
Återlämnade snabbt spelet till Webhallen efter det.

Men sedan efter några månader skaffade jag det till PS3 och har bara haft trevliga upplevelser med FIFA 12.
Älskar allt med spelet idag även om jag inte spelar online.

Jag skulle nog satsa på konsol versionen istället, att slippa allt krångel med Origin och installationer har varit underbart.