Vilka mob affixes tycker ni är jobbigast?

Permalänk
Avstängd

Vilka mob affixes tycker ni är jobbigast?

Som wizard skiter jag helt och hållet i champions som har mortar+waller

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Hedersmedlem

De som fearar hela tiden.

Har inte kommit så rackarns långt, så hittils har de endast haft en sådan egenskap, och då är fear den absolut mest irriterande. Är de ett par stycken så blir jag fearad konstant, vilket både är farligt och irriterande. Dessa mobsen ensamma är anledning nog för mig att inte spela Hardcore, som jag alltid gjorde i Diablo 2. Skulle jag dö som resultat av chainfear hade jag flippat ur totalt och kastat ut datorn genom fönstret..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Som wizard skiter jag helt och hållet i champions som har mortar+waller

Invulnerable minions, fast, horde. Aj...

Permalänk
Medlem

Pushback, stun och vampire på samma gång. Du blir jagad och de slutar ärligt talat inte, de är snabba. De genererar tillbaka HP om de träffar dig eller en minion, jag som spelar WD hade problem med ett par stycken sådana scenarion. Waller är inga problem med egentligen då jag kör med zombie wall själv och kan blocka. Mortar är snabba och gör ont men är lätta att undvika om du står längre ifrån.

Permalänk
Medlem

De som man bli fryst av samt de där jävla laserstrålarna. Knockback är drygt som fan också

Permalänk
Sötast

Det som dödade min första HC gubbe var vortex+frost... ja, jag lyckades dra 2 pack på något vis.

Drar in mig och fryser mig... jag lyckas ta mig ut, de drar tillbaka mig och jag lyckas ta mig ut igen, de drar in mig igen och fryser mig.... efter 4 försök på att springa för glatta livet på samma gång som jag frostnovar, pushbackar och sköldar så dör jag tillsist.

Permalänk
Medlem

Arcane(?) som kastar upp massa "super-mario" lasrar.
Möter man 4-5 sådana och de lägger sin laser på samma ställe gäller det att man har Leap framme.

Nightmare/Fear kommer som god tvåa, ur ren irritationssynpunkt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

värsta hittils är arcane strålar och freeze ihopa haha! halvt omöjlig speciellt som meele.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Kan meddela att det verkar som att mobs på normal har en affix, två på nightmare och 3 på hell...

Arcane, Vampric, Extra health är riktigt nasty!
Eller
Arcane, Chains, Vampiric

kan anta att de har 4 affixes på inferno? Herreguud.....

Vampiric, Extra Health, Arcane, Chains... ouch ouch!!!

Finns många kombos som är förbannat jobbiga!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Vampiric, Frozen är jobbiga.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Arcane + Frozen + Vortex är inte snällt

Permalänk
Hjälpsam

Arcane + Jailor/waller är livsfarliga.

Sjukt jobbiga är även molten/corruptor + vampiric + extra life

Absolut mest omöjliga borde vara;
Invulnerable minions + horde + illusionist + arcane (beroende på svårighets grad så kanske lägga på jailer på det med eller är 4 max på Inferno?)

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Värsta jag mött är nog firechains + prison eller firechains + vortex.
Shield + vampiric var ingen höjdare heller...

Permalänk
Medlem

Mortar, waller, sheild och invincible minions är jobbigast just nu i Inferno.

Permalänk
Medlem

Desecrate, plague, arcane är jobbigast. Invulnerable minions o shielded är jobbiga som fan också

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Min flickvän när hon absolut var tvungen att använda dator när jag var mitt uppe i ett quest och det gick bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

Min flickvän när hon absolut var tvungen att använda dator när jag var mitt uppe i ett quest och det gick bra.

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

Jobbigast hitentills har nog varit
Fire chains, molten och fast i hell som barbar
Mobsen försöker springa runt en så det blir eld överallt....

Permalänk

Arcane är riktigt jobbigt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11