Permalänk
Medlem

väldigt lite bas :/

fick nyss ett problem med min bas, den låter väldigt lite. när jag drar upp den i inställningarna händer ingenting jämfört med alla andra speakers. men när jag testar basen i inställningarna så låter den perfekt.

tidigare idag hade jag liksom normal bas när jag spelade musik i spotify. nu låter den knappt. och som sagt spelar ingen roll hur mycket jag höjer den och den låter som den ska när jag provtestar den.

har ett http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=970077

EDIT: basen låter ingenting när jag spelar musik. hur fan har man lyckats fixa det så?

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Entusiast

Först och främst, har du testat att starta om spotify?

Permalänk
Medlem

ja, och nu datorn flera gånger. nu när jag spelar en låt så vibrar basen men altså sjukt lite. så lite att du ändå inte hör den i musiken.

hade problem nyss med att centern och basen inte funka med fixade centern iallafall.

känns som om programmen på datorn inte förstår att dom kan använda basen typ :/

EDIT: har ominstalerat proramvaran för ljudkortet utan effekt. basen fungerar perfekt i spel som BF3. den funkar i allt som den ska förutom i spotify. och jag har ominstalerat spotify också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kan sätta på ``bass redirection`` som gör att jag får bas. men inte som det var förut eller som jag vill att det ska va.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror att basen inte får rätt signal då du har 5.1 system och när du kör Spotify blir det 2.0 så basen får ingen signal.
Skriv vilka högtalare och vilken förstärkare du har så kanske det blir lättare att hjälpa dig.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini