Cdon har 10% på komponenter i lager

Permalänk
Medlem

Cdon har 10% på komponenter i lager

ordnade de sista bitarna i mitt bygge (för tillfället) med i7-3770k för 2425kr, Asus P8Z77v-pro för 1502kr och crucial ballistix sport 2x8GB kit för 891kr (+49kr frakt)

Värt att uppmärksamma är att jag la märke till att om man tog 2st av någon komponent så försvann rabatten för just den komponenten (alltså ej rabatt x2 utan rabatt x0).

kod och mer info så länge det gäller här: http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Effa:

ordnade de sista bitarna i mitt bygge (för tillfället) med i7-3770k för 2425kr, Asus P8Z77v-pro för 1502kr och crucial ballistix sport 2x8GB kit för 891kr (+49kr frakt)

Värt att uppmärksamma är att jag la märke till att om man tog 2st av någon komponent så försvann rabatten för just den komponenten (alltså ej rabatt x2 utan rabatt x0).

kod och mer info så länge det gäller här: http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/

Vad lägligt att alla grafikkort ur serien Kepler helt plötsligt var slut på lager, och när jag igår pratade med k-tjänst sa de att de hade fått in en rejäl batch med gigabyte gtx 670 t.ex
...luktar skunk lång väg.

Grattis dock till alla som inte behöver nytt grafikkort för där finns chans att fynda:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tack för de. Sparade ett par hundra på din post

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Vad lägligt att alla grafikkort ur serien Kepler helt plötsligt var slut på lager, och när jag igår pratade med k-tjänst sa de att de hade fått in en rejäl batch med gigabyte gtx 670 t.ex

Grattis dock till alla som inte behöver nytt grafikkort för där finns chans att fynda:)

Därför cdon.com e ett jäv.. sopföretag.
Tjäna nån hundring, när de sen strular å man vill ha service.. KATASTROF.
Betalar hellre några hundringar mer å vet att jag har krångelfri service å vända mej till!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Asus ROG XG279Q * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Asso #*{*£¥$*$}+~^*{$|¥_ köpte precis komponenter för 13k kronor!!!... Kunde du inte skrivit denna tråd en timma tidigare så hade jag sparat 1,3K... xD faaan

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Skrivet av Shamzin:

ja, för cdon är ju dom enda som har slut på 670?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

ja, för cdon är ju dom enda som har slut på 670?

Så du menar att du inte tycker det är lustigt när jag pratade med k-tjänst igår om hon/han trodde jag kunde vänta tills på torsdag med att beställa, och då utrycker sig hon/han med att "det är absolut ingen fara, vi fick in en riktigt stor batch av G-byte gtx 670 som förmodligen kommer räcka ett tag."

Och sen när "rabatten" kommer så finns det bara förra generationens grafikkort på lager och rabatten gäller enbart sådant som finns på lager...luktar kass lagerhållning lång väg...

Visa signatur

Numera NUC + TV

Permalänk
Hedersmedlem

Finns faktisk ett GTX670 för 3325 inkl rabatt. http://cdon.se/hemelektronik/palit_geforce_gtx_670_2gb_ddr5_2...
Misstänker att dom har glömt plocka bort det....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Asso #*{*£¥$*$}+~^*{$|¥_ köpte precis komponenter för 13k kronor!!!... Kunde du inte skrivit denna tråd en timma tidigare så hade jag sparat 1,3K... xD faaan

Finns allt i lager på CDon. Isf avbeställ och beställ igen med kod.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk

hmm fanns inget gigabyte gtx 670 eller asus :C hopaps dem får in någon av dem innan kampanjen tar slut, när tar den slut föresten?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem

10% på chassin med då :O? Kanske drar ett switch 810 isf!

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Tusan då, hade jag beställt idag istället för i förrgår hade jag sparat 300 spänn. Aja, så kan det vara ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaky:

Finns allt i lager på CDon. Isf avbeställ och beställ igen med kod.

Aa det är sant, får väl ta o göra det!

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk

verkar lite buggad kod, ger inte rabbat på cpu, blu ray rom osv i min varukorg... hmm?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Finns faktisk ett GTX670 för 3325 inkl rabatt. http://cdon.se/hemelektronik/palit_geforce_gtx_670_2gb_ddr5_2...
Misstänker att dom har glömt plocka bort det....

Såg det med, men referensdesignen är inte intressant...

Visa signatur

Numera NUC + TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av piercing:

Därför cdon.com e ett jäv.. sopföretag.
Tjäna nån hundring, när de sen strular å man vill ha service.. KATASTROF.
Betalar hellre några hundringar mer å vet att jag har krångelfri service å vända mej till!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har bara behövt kontakta deras kundtjänst en gång och då var de väldigt proffsiga och fixade t.o.m. ärendet på en lördag, så jag har inget ont att säga om dem alls.

Brukar dock oftast handla på Misco eftersom de ligger i stan där jag bor, men när CDOn har reapriser så köper jag vissa saker där utan att tveka, så kan man passa på att köpa några Bluray-filmer samtidigt

EDIT: Kollade lite på delar och såg att de har Phanteks rejält prissänkt till 590kr just nu! Inte helt fel för de som vill ha en snygg CPU-kylare som matchar och i de flesta tester klår de andra dubbeltornkylarna med någon grad eller två Tror jag ska tipsa sambon om rean nu eftersom hon vill ha en ny dator igen.

Blir väl som vanligt att hon får värre grejer än jag eftersom hon har högre krav på FPS då hon raidar WoW och har sig, medan jag sitter där med mina NES-emulatorer, hehe.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av Shamzin:

Hur så?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Jag menar att referensdesignen inte är intressant för min del, då jag var ute efter just Gigabyte eller Asus DC.

Visa signatur

Numera NUC + TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferC:

Tusan då, hade jag beställt idag istället för i förrgår hade jag sparat 300 spänn. Aja, så kan det vara ibland.

Feel you bro.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Skrivet av Shamzin:

Jag menar att referensdesignen inte är intressant för min del, då jag var ute efter just Gigabyte eller Asus DC.

Righto, undrade bara om det var något särskilt du tyckte var dåligt med ref design

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd

ni som redan köpt, kolla om ni kan få tillbaka mellanskillanden och nämn att ni faktiskt kan ångra köpet och beställa igen.

Permalänk
Medlem

Fasen, man blev riktigt sugen på ett Antec P280.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Righto, undrade bara om det var något särskilt du tyckte var dåligt med ref design

Har iofs bara erfarenhet av AMD, men fläktarnas kylförmåga och ljudnivå vanligtvis.

Själv gillar jag ASUS DirectCU-kylare, den går tyst och fint på mitt 6850, medan referenskylarna på 5850 och 4870 som sambons bror har haft i sin dator här har varit väldigt ljudliga vid spelande.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Eller så prenumererar man på nyhetsbrevet från cdon.se

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Känns ju lite fult om jag ska vara ärlig, de har höjt mycket av sina priser med 10-15% eller mer jämfört med bara en vecka sedan, delarna jag köpte med SWEC rabatt (5%) hamnar för en vecka sedan hamnar på nästan exakt samma som de gör med dagens priser med 10% rabatt (vissa delar förlorar man på andra vinner man på).

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Så du menar att du inte tycker det är lustigt när jag pratade med k-tjänst igår om hon/han trodde jag kunde vänta tills på torsdag med att beställa, och då utrycker sig hon/han med att "det är absolut ingen fara, vi fick in en riktigt stor batch av G-byte gtx 670 som förmodligen kommer räcka ett tag."

Och sen när "rabatten" kommer så finns det bara förra generationens grafikkort på lager och rabatten gäller enbart sådant som finns på lager...luktar kass lagerhållning lång väg...

Du behöver inte köpa från CDON heller, dom tvingar dig inte. Sen kan något ha gått snett också med just denna s.k stora batch, det vet vi inget om heller.
Sen är det inte ovanligt att företag gör på detta vis. Men samtidigt, du klagar över geforce korten. Det finns så mycket annat att köpa och få ner priset på. Så varför klaga egentligen? Du kan ju fynda så mycket annat..

Permalänk
Skrivet av Shamzin:

Lät en hel del enligt Sweclockers test.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Vaffan! Jag köpte ju precis en 512GB SSD från dem, och den har redan hunnit komma till posten pallar inte skicka tillbaka den bara för att spara 300kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Fasen, man blev riktigt sugen på ett Antec P280.

Samma här, 962 kr är riktigt billigt för ett så pass bra chassie!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av infinity08:

Vaffan! Jag köpte ju precis en 512GB SSD från dem, och den har redan hunnit komma till posten pallar inte skicka tillbaka den bara för att spara 300kr.

Som sagt, chatta med de och kolla om du kan få tillbaka mellanskillnaden, du kan ju "hota" med att skicka tillbaka den, funkar det inte så funkar det itne..