Permalänk
Medlem

Dör man direkt av ett hunting rifle? Jag sköt på en kille 400 meter bort, träffade en gång, sen kom en massa zombies på mig så var tvungen att döda de. När jag gick till platsen han befann sig på, var han borta + att jag inte hade fått en bandit kill för honom. Så antingen kröp han iväg och dog av blodförlust och på så sätt får inte jag killen, eller så disconnecta han eller så kröp han iväg utan att dö?

Permalänk
Medlem

Lirade ikväll med eatyourdog och Maeckish gick riktigt bra, vi var fullladdade med M16A2, AK-74 och en Sniper vi höll oss till den nordöstra delen av chernarus, tillslut fick jag ont om blod (~4500) och en bugg gjorde så vi inte kunde grilla kött. Så vi beslöt oss att resa ner till Berezio's sjukhus för blood packs vi kom ner och plocka på oss förnödenheter och helade upp oss, men när vi plundrade en militär basen där fick vi syn på en UAZ men halv tank, Så vi tog den och körde med full kareta till närmaste factory för att hitta jerry cans och scrap mettal till en annan bil som vi har, Vi hittat inget av grejerna så vi bestämmer oss för att gömma bilen för natten (vid den andra bilen) men när vi körde VÄLDIGT snabbt på en väg fick serven nog och krascha, Tråkigt nog när vi logga in igen så var bilen bortta och vi hade kommit tillbaka till fabriken, Får fortsätt till fots imorgon och sova lite nu.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Jahapp, då dog man igen.. En survivor dödade mig, men blev inte en bandit.. fint fint.. Suck

Det är riktigt ledsamt alltså, kan knappt lita på någon som man inte känner.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Det är riktigt ledsamt alltså, kan knappt lita på någon som man inte känner.

Det är ju det som är det härliga. Man blir ju helt jäkla paranoid när man har bra utrustning.

Spar servrarna fortfarande inte som de ska? Tycker det är ganska tröttsamt att spawna på ett nytt ställe varje gång.

Permalänk
Medlem

Vad ligger ni på för FPS? Kör med allt på medium (utom 3d resolution grejen), och ligger då på ~30fps i 1920x1080. Är detta verkligen normalt med min setup?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Vad ligger ni på för FPS? Kör med allt på medium (utom 3d resolution grejen), och ligger då på ~30fps i 1920x1080. Är detta verkligen normalt med min setup?

Om du kör med Crossfire på så borde du nog stänga av det, funkade inte för mig (6870 cf).

Ett kort räcker för att köra 1920*1080 + 3d resolution 100% (annars är det jätte suddigt) och på normal på allt. Jag kör dock utan AA för det är FPS drops när man zoomar när man har det på, måste flyta at all times! 5870 presterar lite bättre i singel utförande också!

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Lirade ikväll med eatyourdog och Maeckish gick riktigt bra, vi var fullladdade med M16A2, AK-74 och en Sniper vi höll oss till den nordöstra delen av chernarus, tillslut fick jag ont om blod (~4500) och en bugg gjorde så vi inte kunde grilla kött. Så vi beslöt oss att resa ner till Berezio's sjukhus för blood packs vi kom ner och plocka på oss förnödenheter och helade upp oss, men när vi plundrade en militär basen där fick vi syn på en UAZ men halv tank, Så vi tog den och körde med full kareta till närmaste factory för att hitta jerry cans och scrap mettal till en annan bil som vi har, Vi hittat inget av grejerna så vi bestämmer oss för att gömma bilen för natten (vid den andra bilen) men när vi körde VÄLDIGT snabbt på en väg fick serven nog och krascha, Tråkigt nog när vi logga in igen så var bilen bortta och vi hade kommit tillbaka till fabriken, Får fortsätt till fots imorgon och sova lite nu.

Inte många som får en guidad tur av chernos djupaste urskogar! Speed is the key! haha

Permalänk
Medlem

När ni kör detta, håller ni koll hela tiden på vart ni är på kartan eller vimmlar ni omkring planlöst? Jag är våran grupps dedikerad kartläsare, och ja håller järnkoll hela tiden vart vi är. Men stött på folk som bara verkar gå omkring utan o veta alls vart de är.

Permalänk
Medlem

Är det någon som är sugen på att köra så pratar jag och kebabhyvlarn på hans teamspeak 3

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

När ni kör detta, håller ni koll hela tiden på vart ni är på kartan eller vimmlar ni omkring planlöst? Jag är våran grupps dedikerad kartläsare, och ja håller järnkoll hela tiden vart vi är. Men stött på folk som bara verkar gå omkring utan o veta alls vart de är.

Brukar ha en aning om var jag är och vart jag ska gå. Brukar gå ganska bra med kompass + map.

Permalänk
Medlem

I kväll blev de till att plundra en militärbas och vi va även upp en sväng till NW airfield, tyvärr förlorade vi en i gruppen där och hitta ingett allt för intressant.
Här har jag ett par skärmdumpningar från militärbasen.

Skrivet av GreeM:

När ni kör detta, håller ni koll hela tiden på vart ni är på kartan eller vimmlar ni omkring planlöst? Jag är våran grupps dedikerad kartläsare, och ja håller järnkoll hela tiden vart vi är. Men stött på folk som bara verkar gå omkring utan o veta alls vart de är.

Håller alltid koll på vad jag/min grupp är och vi har alltid ett destination/mål

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Man tackar!

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Medlem

Hur spelar ni? Grupp av vänner ni känner eller med random friendlies? Har bara läst dåliga saker om att bilda grupper in game... X)

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Hur spelar ni? Grupp av vänner ni känner eller med random friendlies? Har bara läst dåliga saker om att bilda grupper in game... X)

Skulle aldrig gruppera med någon random. Lirar alltid med en polare, tycker att det bara blir bökigt om man blir fler.

Permalänk
Medlem

Önskar verkligen nått bra spelföretag gör ett liknande spel som denna modd, snygg grafik bra animationer, STORA kartor med massa hus/köpcenter you name it!

Älskar verkligen sådana spel men det som gör att jag inte orkar med arma 2 är animationerna är ju pinsamt dåliga och det är bara allmänt fult och så (min åsikt) tyckte dock för några år sen att det var skit skoj.

men skulle vilja ha ett nytt uppdaterat spel som är gjort till ett zombie spel från första början, och varje server ska ha typ 200 pers så att man alltid kan hitta survivors osv.

Sen om det här är möjligt vet jag inte men skulle köpa det DIREKT!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Behöver någon att spela med, har winchester och mycket annat trevligt. Kan prata skype, teamspeak, vent, mumble eller dylikt.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Önskar verkligen nått bra spelföretag gör ett liknande spel som denna modd, snygg grafik bra animationer, STORA kartor med massa hus/köpcenter you name it!

Älskar verkligen sådana spel men det som gör att jag inte orkar med arma 2 är animationerna är ju pinsamt dåliga och det är bara allmänt fult och så (min åsikt) tyckte dock för några år sen att det var skit skoj.

men skulle vilja ha ett nytt uppdaterat spel som är gjort till ett zombie spel från första början, och varje server ska ha typ 200 pers så att man alltid kan hitta survivors osv.

Sen om det här är möjligt vet jag inte men skulle köpa det DIREKT!

ArmA 3 kommer ju, och moddet ska fungera till det. Kan bli riktigt grymt!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Önskar verkligen nått bra spelföretag gör ett liknande spel som denna modd, snygg grafik bra animationer, STORA kartor med massa hus/köpcenter you name it!

Älskar verkligen sådana spel men det som gör att jag inte orkar med arma 2 är animationerna är ju pinsamt dåliga och det är bara allmänt fult och så (min åsikt) tyckte dock för några år sen att det var skit skoj.

men skulle vilja ha ett nytt uppdaterat spel som är gjort till ett zombie spel från första början, och varje server ska ha typ 200 pers så att man alltid kan hitta survivors osv.

Sen om det här är möjligt vet jag inte men skulle köpa det DIREKT!

japp, lite bättre flyt skulle verkligen inte vara fel, speciellt när det gäller zombies.. Vem vet, det kanske blir så i Arma 3.

Permalänk
Medlem

Ja hoppas på det spelar ju arma 2 förut och sköt man någon så ba stod dom kvar nån sekund och sen ramla ihop, förstör hela kännslan.. hoppas verkligen arma 3 blir bättre dom hade ju lovat att 3:an skulle ha bättre animationer!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

Behöver någon att spela med, har winchester och mycket annat trevligt. Kan prata skype, teamspeak, vent, mumble eller dylikt.

Kör gärna lite med dig!
Dock så får jag bara "connection failed" varje gång jag försöker ansluta till en server, nu för tiden.
Heter fabbe861 på skajp

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk

Köpte precis ARMA 2: Combined Operations och installerade dayZ. Problemet är att när jag trycker på en server och kommer fram till spawnskärmen och trycker "okey" så börjar den ladda ner några filer och sen slocknar allt och jag kommer tillbaka till serverlistan. Några tips?

Mvh Jacob

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Köpte precis ARMA 2: Combined Operations och installerade dayZ. Problemet är att när jag trycker på en server och kommer fram till spawnskärmen och trycker "okey" så börjar den ladda ner några filer och sen slocknar allt och jag kommer tillbaka till serverlistan. Några tips?

Mvh Jacob

Låter som om du måste ominstallera BattleEye, om du har köppt den i steam gå till ARMA2 OA högerklicka och sen Reinstall BattlEye anti cheat.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

Behöver någon att spela med, har winchester och mycket annat trevligt. Kan prata skype, teamspeak, vent, mumble eller dylikt.

Skrivet av Nelek1:

Kör gärna lite med dig!
Dock så får jag bara "connection failed" varje gång jag försöker ansluta till en server, nu för tiden.
Heter fabbe861 på skajp

Kör på tex Kebabhyvlarns TEamspeak 3 så blir vi lte fler där:)

ServerAdress: 31.192.198.239

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av olle360:

Låter som om du måste ominstallera BattleEye, om du har köppt den i steam gå till ARMA2 OA högerklicka och sen Reinstall BattlEye anti cheat.

Okej ska testa det! Jag gick även in på arma II sida och laddade ner en patch och nu kommer jag förbi spawnmenyn men står bara "waiting for server response"

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Hade varit mycket bättre om zombisen var som i filmerna och det blev lite svårare att ta sig förbi platser där zombies finns. Tycker det är lite löjligt att man kan krypa några meter framför de och sen gå och ta de bästa vapnen i NW airfield eller Military base, det borde vara liksom, vill du in dit, så måste du först döda alla zombies som är där för att kunna ta alla vapen, vilket skulle uppmuntra till samarbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Kör på tex Kebabhyvlarns TEamspeak 3 så blir vi lte fler där:)

ServerAdress: 31.192.198.239

Har anslutit till den nu
Dock så ser jag ingen förutom Kebab-nissen inne på servern.

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Kör på tex Kebabhyvlarns TEamspeak 3 så blir vi lte fler där:)

ServerAdress: 31.192.198.239

Ska göra det, tack!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vilken server ska man köra på? vill helst spela med svennar istället för ryssar

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Hade ett spännande ögonblick nyss.

Loggade in och spawnade vid StarySobor, precis i dungen utanför militärbasen.
Jag åt och drack för att sedan kolla mig omkring. Då ser jag på min vänstra sida att en person springer ner mot campet. Jag kollar sedan min högra sida och ser att två till springer ner.
Tänkte såklart att dem var ett team så jag backade ur och lade mig och kollade istället. Det visade sig att de inte var ett team utan en lonewolf som hade sprungit in helt ensam tsm med två mördare.

Den ensamme dog och jag fortsatte observera de två andra. Jag pratade lite i chatten med dem och sa att jag kunde skjuta dem när somhelst, eftersom jag var på ett ganska tryckt avstånd och med min M24 inställd på 500 meter. De blev lite skärrande och kollade runt rätt så mycket(Tänkte inte döda dem, lekte bara lite).

Det slutade med att jag tappade bort dem. och jag blev uttråkad och loggade ut

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)