Arma II etta på Steam tack vare zombie-modden Dayz

Permalänk
Melding Plague

Arma II etta på Steam tack vare zombie-modden Dayz

Den flera år gamla soldatsimulatorn Arma II säljer bättre än både Crysis 2 och kommande Max Payne 3 på Steam, tack vare den omåttligt populära spelmodden Dayz.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Rekommenderar detta spel + mod till alla zombie/överlevnads-fantaster!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Det är rätt häftigt att sedan modden började snackats om mer öppet så har spelet konstant legat i toppen på Steams försäljning. Och då lär ARMAII: CO även sälja bra såväl i butik som andra konkurrerande digitala tjänster med.

Underbar mod för övrigt.

Permalänk
Medlem

Man kanske borde köpa det då!

Är spelet ett så-kallat Steam-spel eller är det sepparat från Steam om man köper en fysisk skiva?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Man kanske borde köpa det då!

Är spelet ett så-kallat Steam-spel eller är det sepparat från Steam om man köper en fysisk skiva?

Det är ett icke-steam spel. . Köper du det som skiva så har det ingen som helst koppling till Steam.
EDIT: Fast.. även om man köper det på Steam så är det heller ingen koppling. Har det själv på Steam, fast startar det aldrig genom det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Småudda artikel må jag säga men spelet ser ju faktiskt jävligt roligt ut. Kanske får köpa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Man kanske borde köpa det då!

Är spelet ett så-kallat Steam-spel eller är det sepparat från Steam om man köper en fysisk skiva?

Vad Kebabhyvlarn försöker säga men formulerar dåligt är att om du köper det på skriva så behöver du inte installera steam, Köper du det på steam så kan du välja själv att starta det via steam eller inte, Det funkar alldeles utmärkt att starta genom en genväg på skrivbordet, arma 2 modlauncher eller via Steam.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Snälla Bohemia, anställ dessa killar bakom modden och gör den integrerad som ett spelläge till ArmA 3. Vi kommer älska er.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Och därför _bör_ alla spel ha mod stöd.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Snälla Bohemia, anställ dessa killar bakom modden och gör den integrerad som ett spelläge till ArmA 3. Vi kommer älska er.

Det är arma 3 devs som har gjort moden, så de är redan anstälda.

Permalänk
Medlem

Hoppa detta motiverar andra utvecklare som inte stödjer modifikationer till att ändra sig!

Visa signatur

Zotac GeForce RTX 3080 Trinity | Ryzen 9 5900x | 64GB DDR4 | Define S

Permalänk
Medlem

Detta verkar ju intressant!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

Vad Kebabhyvlarn försöker säga men formulerar dåligt är att om du köper det på skriva så behöver du inte installera steam, Köper du det på steam så kan du välja själv att starta det via steam eller inte, Det funkar alldeles utmärkt att starta genom en genväg på skrivbordet, arma 2 modlauncher eller via Steam.

Ja precis. Hade lite bråttom, så det blev lite slarvigt skrivet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt sjukt bra modd, och endast i Alpha stadiet än:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

ARMA 2 har legat i topp på STEAM i mer än en vecka endast p.g.a modden. Extremt kul spel och, som skall det tilläggas är i sin ALPHA stadie. Mycket förändras och mycket tillkommer och tas bort. Det har vuxit med snart 100 000 unika spelare sedan jag gick in i DayZ världen, och det lär inte stoppa där.
Vad jag vill säga är:
In your face DICE och EA som inte tror på comunnityn och krafter i den. Samt att folk VILL spela utmanande spel inte nerfade railshooters.

Permalänk
Medlem

BF3: Prodject Reality, gief!

Finns så många exempel på spel som tack vare moddar har överlevt länge trots dålig grafik, CSS, BF2, Arma2 och CoD4 är några av de titlar som jag tror hade varit helt döda utan moddar.

Allt pekar på att moddar ger mer spelglädje samt i många fall mer köpta exemplar, förstår inte varför det blir mindre och mindre utav mod-bara spel.

FYI så finns det ett mod till MW2 som körs via steam, det ger en möjlighet till serverbrowser och liknande för de som tröttnat på att sitta och vänta på att hitta lobbys.
För er intresserade http://fourdeltaone.net/

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Det är arma 3 devs som har gjort moden, så de är redan anstälda.

Det är väll bara Rocket som är anställd på bohemia, Eller är det fler som anslutit sig upp nu?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Snusfri

Som Zombie lover så är men grymt sugen på att införskaffa ArmA II och denna mod faktiskt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Som Zombie lover så är man grymt sugen på att införskaffa ArmA II och denna mod faktiskt.

Kan säga dig att du inte kommer bli besviken;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Ska prova det då jag har tid. Det ser ut att vara det jag hoppades att Left 4 dead skulle vara.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Zombie modden är fortfarande ganska buggig, servrarna kraschar ganska ofta, men de är så jävla kul att de är värt de ändå

Permalänk
Medlem

Vill så gärna ha spelet men har inga pengar :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Vill så gärna ha spelet men har inga pengar :/

Köpte min kopia på Amazon för 108 kr. kolla om det är billigt än

Visa signatur

Asus gtx1080, i5 3570k@4.2 ghz, 16gb dominator 1600mhz, Gigabyte z77ud5h Mobo, Zalman 850 PSU.

Permalänk
Inaktiv

ARMA II flöt på skittrögt när jag spelade det med High inställningar senaste jag spelade spelet. Tror det var med 1.04 patchen.

Permalänk
Medlem

Verkar ju skit häftigt!
Någon som vet om man måste spela med vänner eller man hamnar med andra spelare? Och när dom pratade med varandra så såg det ut som munnarna rörde sig i spelet, är detta då inbyggt så alla som har mic kan prata med varandra i spelet utan ex. skype?

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli så köpte det. Suck att man bara kan ladda ner i 1,9mb/s.

Permalänk
Medlem

Är det spelare som är zombiesar också eller är dem bara datorstyrda?

Permalänk
Medlem

Och enligt Patrick Bach från DICE: "Modding is a declining trend". Stolpskott...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Inaktiv

Så grymt skönt, ett finger till alla i branschen som dissar mods och säger att "men vi kan inte implementera det för det är sååå jobbigt och vår motor är unik o det funkar inte bla bla bla" *host dice host*

Permalänk
Medlem

Ingen som kan tipsa var kan kan köpa det billigt? Steam exkluderat.

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w