[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Lördagskrig?

Permalänk
Moderator
Moderator

Söndagskrig!

Vi rullar på med en skirmish nu, 14 pers. Have you got the stones for it?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Söndagskrig!

Vi rullar på med en skirmish nu, 14 pers. Have you got the stones for it?

Kommer in nu

Laddade ett tag sen försvann BF3 och stog inget alls i Battlelog, försöker igen..

Permalänk

vi var ett par inne nyss men var är alla?
inga som spelar vardags kvällar eller?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

vi var ett par inne nyss men var är alla?
inga som spelar vardags kvällar eller?

Alla sitter och väntar ivrigt på Diablo III!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Legopappa:

vi var ett par inne nyss men var är alla?
inga som spelar vardags kvällar eller?

Skrivet av Subdubwise:

Alla sitter och väntar ivrigt på Diablo III!

Jodå, det finns allt en del här men vi har haft en rätt aktiv helg så just nu är det inte många inne på mumble. Kanske 10 personer. Det brukar vara en bra ide att skriva i denna tråden en stund innan man själv tänkt lira. I annat fall kan det dröja lite innan folk hinner se och joina.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem

STORA NYHETER! Hardcore-server!

Permalänk
Medlem

RETARDS Till admin ??

var nyss inne och spelade på eran server ! SweClockers.com HC Mixed TDM/Rush
där 2 admin är inne [SweC]vargeEEEEn och [SweC]Lan.. en spelare står då och base rape flera av os spelare när man ber han att sluta får man ett omoget svar tillbaks.. för att sedan fortsätta med sitt spawn dödande !!... säger då till igen, och får som svar från vargeEEEEn att JAG ska sluta klaga!! står det då inte klart och tydligt som regel NR 8 att dettta inte är tillåtet ?? VAD ÄR DET FÖR JÄVLA SNORUNGE TILLADMIN NI HAR PÅ DEN SERVERN?? VA !!! NE GÖR NOG SOM MÅNGA POLARE OCH ANDRA O SKITER I ERAN SERVER !! trodde att sweclockers hade mognare amdins inne men tydligen inte!!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 932 Processor: AMD Phenom II X4 3,2Ghz Grafikkort: Asus Radeon HD5870
1GB, GDDR5, PCI-E 2.1, HDMI, DirectX 11, CrossFireX, Eyefinity
Moderkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 Ram: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL8 HDD: 1,6 TB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av de_chef:

var nyss inne och spelade på eran server ! SweClockers.com HC Mixed TDM/Rush
där 2 admin är inne [SweC]vargeEEEEn och [SweC]Lan.. en spelare står då och base rape flera av os spelare när man ber han att sluta får man ett omoget svar tillbaks.. för att sedan fortsätta med sitt spawn dödande !!... säger då till igen, och får som svar från vargeEEEEn att JAG ska sluta klaga!! står det då inte klart och tydligt som regel NR 8 att dettta inte är tillåtet ?? VAD ÄR DET FÖR JÄVLA SNORUNGE TILLADMIN NI HAR PÅ DEN SERVERN?? VA !!! NE GÖR NOG SOM MÅNGA POLARE OCH ANDRA O SKITER I ERAN SERVER !! trodde att sweclockers hade mognare amdins inne men tydligen inte!!

Ok, då tar vi lite fakta. Den här tråden gäller 64 CQ servern.

Här är http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1112594-sweclockers-bf3-hardcore-server/#post12268028

Där hittar du följande regler;

Citat:
  1. Fusk i alla dess former är förbjudet.

  2. Chattar gör vi på svenska eller engelska.

  3. I chatten är vi trevliga, respekterar andra, och använder ett vårdat språk. Alla har någon gång varit nybörjare - tillrättavisa andra spelare istället för att förolämpa dem!

  4. Team Damage i alla former är förbjudet, på lagfordon eller infanteri. Om någon lagmedlem skadar dig - avsiktligt eller oavsiktligt - skjuter du inte tillbaka.

  5. Team Killing (att döda en lagmedlem) är självklart inte tillåtet. Om du råkar döda en lagmedlem förväntas det att du ber om ursäkt i spelets chatt.

  6. Det är inte tillåtet att använda buggar i spelmekaniken eller kartorna för att skapa fördelar för dig själv eller ditt lag (s.k. "exploits").

  7. Så kallad Stat padding är inte tillåten. Stat padding innebär att nyttja spelets poängsystem för att manipulera din statistik.

  8. Fordon: Först till kvarn är det som gäller. Det är förbjudet att stjäla fordon från lagmedlemmar - t. ex. att ta någons tank när denne har hoppat ur för att laga fordonet.

  9. Auto-balance kommer att vara påslaget, och admins kommer inte att flytta dig eller någon kompis på begäran.

  10. En server-admins uppmaningar skall alltid följas snarast - om du har klagomål på någon admin - kontakta den serveransvarige på widl (at) sweclockers.com.

  11. Admins äger tolkningsföreträde till ovanstående regler.

Vart ser du en regel om Baserape? Det går nämligen inte att ha det på TDM och Rush eftersom gamemode'n inte har mainbase.

Situationen du beskrev med att det var folk som spawnrapade hände precis när vi gick upp i second stage i metro tunneln, två var kvar där nere och slogs tills de dog? Efter det var det ingen där nere. Jag kan helt hålla med om att när någon spawnrapar är det inget roligt och vi uppmuntrar ingen att göra det.

Här är chatloggen;

Citat:

[21:38:13] DE_CHEF_SWE > stop spawn rape
[21:38:49] DE_CHEF_SWE > sirtje get the fuck out!!
[21:38:57] SirTej > tyst.
[21:39:13] WhyPapi > va inte dum nu
[21:39:16] Ljungan1971 > sorry
[21:39:36] DE_CHEF_SWE > men ge fan i o base rape d jvla sm glin
[21:39:41] WhyPapi > men tack fr den
[21:39:49] vargeEEEEn > De_CHEF; snart ker du ut
[21:40:13] DE_CHEF_SWE - {MISSING: global.rush.attackers} - {MISSING: global.Squad2} > l
[21:40:36] DE_CHEF_SWE > fu!! jvla server dr de e ok o base rape!!
[21:41:01] Lan > Men det r vl ingen som r dr nere?
[21:41:20] DE_CHEF_SWE > NU N EJ MEN INNAN VAR DET JU FAN MINST 3 !!!
[21:41:30] WhyPapi > hru chilla lite va
[21:41:31] vargeEEEEn > DE_CHEF; knip, sista varningen
[21:42:02] JimThaRippah > ...
[21:42:08] DE_CHEF_SWE > kfft p dig ta din jvla skit server o kr upp den i rven !! jvla swec
[21:42:15] JimThaRippah > lolz
[21:42:28] prentium > HAHA
[21:42:43] prentium > P DLIGT HUMR ELR?
[21:42:54] prentium > oj caps
[21:43:02] Lan > Hm...
[21:43:42] prentium > sorry ljungan
[21:44:41] Ljungan1971 > ok
[21:46:24] Ljungan1971 > omg... sorry
[21:49:42] prentium > sorry
[21:52:33] Sotomichi > omg team
[21:57:18] Admin > All: Admin j_soderback has just joined!
[21:58:24] Ljungan1971 > MK3A1=NO SKILL
[21:58:32] vargeEEEEn > grt
[21:58:37] Ljungan1971 > HAHA
[22:01:03] vargeEEEEn - {MISSING: global.rush.defenders} > sry
[22:02:18] superpwnguin > where the hell were you?
[22:04:22] superpwnguin - {MISSING: global.rush.attackers} > revive?
[22:08:28] superpwnguin > gg

Jag tog mig en titt nu på chatloggen och har redan pratat med både Sirtej (inte admin) och vargeEEEEn (admin) om att inte bemöta svordom med samma tonläge utan fråga vad som står på - du kanske ser att det var min första och enda fråga innan du hoppade ur servern (vet inte om chatfiltret kan ha kickat dig med tanke på vad du skrev ingame) och skrev ovan inlägg.

Beklagar att du upplevde läget sådant men dels tog det tid för mig att kolla vad som hänt och dels var faktiskt inte så illa som du verkar tro. Ja, du blev dödad i eller närheten av spawn men det var av spelare som ej dragit sig tillbaka?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Ingen som är sugen att panga lite i kväll?

Permalänk
Medlem

inga ursäkter!! klart som fan du har ett main spawn i TDM . och NEJ denna killen var där just för o döda så många han kunde i vår "bas".. men skit samma !! blicka framåt nya DLC på g ut snart hoppas man slipper massa spawn rape då!!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 932 Processor: AMD Phenom II X4 3,2Ghz Grafikkort: Asus Radeon HD5870
1GB, GDDR5, PCI-E 2.1, HDMI, DirectX 11, CrossFireX, Eyefinity
Moderkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 Ram: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL8 HDD: 1,6 TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av de_chef:

inga ursäkter!! klart som fan du har ett main spawn i TDM . och NEJ denna killen var där just för o döda så många han kunde i vår "bas".. men skit samma !! blicka framåt nya DLC på g ut snart hoppas man slipper massa spawn rape då!!

TDM har ingen main spawn, alla kan spawna överallt oavsett vilket lag man är på.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

vad heter servern? går ju inte att söka på swe eller sweclockers

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

vad heter servern? går ju inte att söka på swe eller sweclockers

Se första posten - finns länk till servern. Om du inte får upp den vid sökning så har du fel filter!

Permalänk
Avstängd

tjooho. vore trevligt om fler kunde joina swec Hardcore server. även att ni hoppar in på mumble. blir roligare/trevligare så

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Anar jag kvällslir för oss som inte tittar på melodifestivalen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sirnicke:

Anar jag kvällslir för oss som inte tittar på melodifestivalen?

Vi kan ha vår egna melodifestival på servern!

Visa signatur

Meow

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kinekin:

Vi kan ha vår egna melodifestival på servern!

Sjunger du så kan vi rösta?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Planerar min återkomst till helgen Förväntar mig att servern kommer vara fylld och även mumble.

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sellwin:

Planerar min återkomst till helgen Förväntar mig att servern kommer vara fylld och även mumble.

Har du offrat 3 nätagg, 7 fläktar och 9 sata kablar till Microhex? Ehum...jag menar bytt och testat, så att allt funkar? Vad var det som hände förresten, hörde ifrån någon som läst på din blogg att datorn pajat men inga detaljer.

Har haft en del annat i livet ett tag men får bli dags att lyfta servern igen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Har du offrat 3 nätagg, 7 fläktar och 9 sata kablar till Microhex? Ehum...jag menar bytt och testat, så att allt funkar? Vad var det som hände förresten, hörde ifrån någon som läst på din blogg att datorn pajat men inga detaljer.

Har haft en del annat i livet ett tag men får bli dags att lyfta servern igen.

Jag testade 3 olika nätagg ja;) Men sen visade sig att det var cpu kylaren, haha. Det knastrade till i nätagget så trodde ju att det var det för den dog strax därefter. Nu har den stått på mammas jobb så kommer hem till mig på fredag förhoppningsvis:) Och btw trevligt att du läser bloggen, hoppas du får många bra tips!

Okej förstår att privatlivet kommer först;) Men har taggat igång Flammsig ganska bra nu inför helgen ialllafall, ska bli riktigt kul att spela med er igen

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Medlem

Finns det något schemalagt Event kommandes tills helgen?

Visa signatur

Computer science major | Web programming

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sellwin:

Jag testade 3 olika nätagg ja;) Men sen visade sig att det var cpu kylaren, haha. Det knastrade till i nätagget så trodde ju att det var det för den dog strax därefter. Nu har den stått på mammas jobb så kommer hem till mig på fredag förhoppningsvis:) Och btw trevligt att du läser bloggen, hoppas du får många bra tips!

Okej förstår att privatlivet kommer först;) Men har taggat igång Flammsig ganska bra nu inför helgen ialllafall, ska bli riktigt kul att spela med er igen

Nja, jag läser tyvärr inte bloggar - hörde det i andra hand, sorry.

CPU kylaren? Det hör inte till vanligheterna att den ger upp. Intressant. Var det en standardkylare eller en tredjepart?

Skrivet av Tej:

Finns det något schemalagt Event kommandes tills helgen?

Nej, inte denna helgen. Däremot har vi planer på ett snart så stay tuned.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

vf är sweclocker server helt tomt? inga spelare är inne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Nja, jag läser tyvärr inte bloggar - hörde det i andra hand, sorry.

CPU kylaren? Det hör inte till vanligheterna att den ger upp. Intressant. Var det en standardkylare eller en tredjepart?

Haha okej, synd finns en hel del intressant att se och läsa där annars;)

Det är en cool it alc, har lämnat in den nu och det skulle ta 5 dagar så blir nog inget spelande i helgen. Ja det var väldigt oväntat faktiskt, därför jag antog att det var nätagget. Köpte ju ett nytt lite sådär snabbt för att testa så nu står det ett 1000w agg här utan syfte som jag tvivlar på att jag får lämna tillbaka. Har ju originalkylaren men orkar inte ta in datorn och ställa in den här för några dagar Får hålla ut och hänga på krogen denna helgen med.

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Medlem

en fråga...min kompis blev bannad av en admin på grund av baserape...hur längre blev man bannad?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ghost93:

en fråga...min kompis blev bannad av en admin på grund av baserape...hur längre blev man bannad?

När skedde detta och vad heter han ingame? Är du säker på att det var på SweC servern? Spawnrape regeln har inte ofta påkallats och vet inte om vi har någon ban på någon spelare just nu för det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd

Komigen nu soldater . vore kul om vi kunde fylla sweclockers 64 player ikväll. Det är ju trots allt fredag, Kom jätte gärna in på mumble servern också.,

vi måste visa lite tacksamhet till admin¨s som sköter servern,

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Blir det något spelande ikväll :)?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.