Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

hahah en sån kung!! skit vilken otur, förekommer denna oturen i familjen?ärv kanske?XD själv så brukar det hända mej dåliga saker när jag har gjort dåliga saker!! skojar inte!karma verka funka bara på mej. Dissar en vän missar jag bussen, slår jag någon skadar jag mej, hittar jag något och behåller det blir av med något annatXD men gör jag bra saker så händer bra saker till mej med XD ger pengar till lilla brorn tjänar jag sjuktmycket på något affär, hittar jag något och lämnar tillbaka den så händer något bra, en gång så glömde en man sin väska och jag sprang och följde honom i 10min och sen till slut så gav jag honom väskan, blev sjukglad och dagen efter, 100grader varmt och skulle hem från gymmet och ser att plånboken är inte med mej(blev skjutsad av farsan) väntar på bussen(det var en söndag=inga bussar typ) förklarar för busschauffören hur stationen är, får ett nej och säger ha koll på dina grejerXD måste gå runt 6km för att komma hem, men vem ser man där han jag gav väskan till, han stanna och säger att han skulle gärna skjutsa hem mej( kall bmw hell yeah).
men du(din farsa) kanske tänker på annat? kär :o?

haha ja man undrar ju vad det är för fel, hahaha du får bli nya skådisen i my name is earl om dom drar igång en ny serie
haha jag tror att det var någon i familjen som hade den hela tiden och som upptäckte det då eftersom man går igenom allt när man ska åka hem och smyger in den i kassaskåpet igen utan att säga något eftersom vi hade lagt ner så jävla mycket tid på att hitta den, men alla förnekar fortfarande !!!

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

S2 är extremt kompetent.
Jag har aldrig använt mer än 2 kärnor på min HOX, ALDRIG.
Tänk på hur lång tid det tog för datorvärlden att gå upp till flera kärnor

Du kan vara lugn, om du är orolig, kolla in One S, den är riktigt snabb, och endast 2 kärnor (vene om det är samma som S2..men One S är snabbare än One X i flera saker)

fatta inte tiktigt, är one S sämre än S2 eller bättre? haha

Permalänk

Förutom Galaxy S2 och s3 kan ni rekommendera några andra mobiler ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björne92:

vad är rotta?

skrev fel det ska vara roota, det är som att jailbreaka, du kan inte köra alla appar på en orootad mobil, du kan ladda ner gratis appar oxå men garantin försvinner, men går att att bort rootet om man nu ska skicka den på lagning eller så

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

skrev fel det ska vara roota, det är som att jailbreaka, du kan inte köra alla appar på en orootad mobil, du kan ladda ner gratis appar oxå men garantin försvinner, men går att att bort rootet om man nu ska skicka den på lagning eller så

aha okej, är det enkelt att roota?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björne92:

aha okej, är det enkelt att roota?

tar fem minuter att göra men måste göras rätt
här är ett video http://www.youtube.com/watch?v=CCgncF59mwE(finns andra videor)
kolla på den många gånger så att du kan stegen utantill och fattat vad det du gör innan du börjar roota.
när du har rootat så kommer du få en gul triangel vid start, ser företaget den triangeln så säg hejdå till garantin så kom ihåg att ta bort rootet innan du ska lämna in den pga något!!

i vissa fall så kommer mobilen att kännas segare. men du kommer att ha tillgång till gratis appar (panda app och något mer) och massa annat som cpu klockning(behövs knappast) ändring* av upplösningen, ändring av rom och upplåsning av mobilen(om du har låst mobil till tre och vill använda telenors sim kort) och massa 3d spel, nfs, gta.....

detta är olagligt alltså XD

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

tar fem minuter att göra men måste göras rätt
här är ett video http://www.youtube.com/watch?v=CCgncF59mwE(finns andra videor)
kolla på den många gånger så att du kan stegen utantill och fattat vad det du gör innan du börjar roota.
när du har rootat så kommer du få en gul triangel vid start, ser företaget den triangeln så säg hejdå till garantin så kom ihåg att ta bort rootet innan du ska lämna in den pga något!!

i vissa fall så kommer mobilen att kännas segare. men du kommer att ha tillgång till gratis appar (panda app och något mer) och massa annat som cpu klockning(behövs knappast) ändring* av upplösningen, ändring av rom och upplåsning av mobilen(om du har låst mobil till tre och vill använda telenors sim kort) och massa 3d spel, nfs, gta.....

detta är olagligt alltså XD

hah okej tack, haha aa jag förstod det haha ;D

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

tar fem minuter att göra men måste göras rätt
här är ett video http://www.youtube.com/watch?v=CCgncF59mwE(finns andra videor)
kolla på den många gånger så att du kan stegen utantill och fattat vad det du gör innan du börjar roota.
när du har rootat så kommer du få en gul triangel vid start, ser företaget den triangeln så säg hejdå till garantin så kom ihåg att ta bort rootet innan du ska lämna in den pga något!!

i vissa fall så kommer mobilen att kännas segare. men du kommer att ha tillgång till gratis appar (panda app och något mer) och massa annat som cpu klockning(behövs knappast) ändring* av upplösningen, ändring av rom och upplåsning av mobilen(om du har låst mobil till tre och vill använda telenors sim kort) och massa 3d spel, nfs, gta.....

detta är olagligt alltså XD

vad tycker du om iphone är det värt att kolla på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björne92:

vad tycker du om iphone är det värt att kolla på?

nej, själv så hatar jag iphoneXD nej s2 är mycket bättre, skönare att använda och ha i handen, jag har galaxy z och skriver ifrån den nu(dator view) inget lagg, medan när jag en gång skulle göra det med iphone så laggade det sönderxD. tappar du iphone så går den sönder(glaset) medan tappar du s2 så e det inget problem, ska kanske ladda upp en bild på min XD vill kolla på en annan mobil så kolla motorela sjukt sexig xD tunn och lätt, dra till elgiganten och testa den, xperia är bra också men blir ful med skal(konstig form)

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

nej, själv så hatar jag iphoneXD nej s2 är mycket bättre, skönare att använda och ha i handen, jag har galaxy z och skriver ifrån den nu(dator view) inget lagg, medan när jag en gång skulle göra det med iphone så laggade det sönderxD. tappar du iphone så går den sönder(glaset) medan tappar du s2 så e det inget problem, ska kanske ladda upp en bild på min XD vill kolla på en annan mobil så kolla motorela sjukt sexig xD tunn och lätt, dra till elgiganten och testa den, xperia är bra också men blir ful med skal(konstig form)

okej för nu har jag kollat på xperia S och den verkar ha rätt bra hårdvara för priset tycker jag, vad tror du om den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björne92:

okej för nu har jag kollat på xperia S och den verkar ha rätt bra hårdvara för priset tycker jag, vad tror du om den?

alla tycker olika och man ska inte tro så mycket på det som står om den(specs) utan gå och håll i den i någon affär ta bilder och filma med den, ljuset på skärmen, kolla hur snabb den är i surf och meny och galleriet, min syrras mobil har 8mpixels och jag har 5mpx men jag tar ändå finnare bilder och bättre film, det kan vara hur många mpx som helst men ger den dej rörliga bilder och fångar ljuset dåligt och har dålig fokus så vill du inte den. alla håller olika i mobiler så kolla vilken mobil som sitter bäst i din hand, ta inte en som är för stor, själv så tycker jag att man ska kunna nå allt med sin tumme. när du är i affären så ska du återställa inställningar på kameran!!för det e många som testar den mobilen och så ändrar de saker osv
sen så vänjer man sig med tiden. en dålig sak som jag inte gillar med min mobil är att när det e vatten på skärmen så funkar inte touchen!!!regn svett du vet.

sist men inte minst stoppa in den i din ficka:O haha man måste ju kolla hur det och gå med denXD tajta byxor=tunn mobil stora byxor=lite tjockare xD se till att du gör det framför personalen annars så blir det ett förhör XD

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

alla tycker olika och man ska inte tro så mycket på det som står om den(specs) utan gå och håll i den i någon affär ta bilder och filma med den, ljuset på skärmen, kolla hur snabb den är i surf och meny och galleriet, min syrras mobil har 8mpixels och jag har 5mpx men jag tar ändå finnare bilder och bättre film, det kan vara hur många mpx som helst men ger den dej rörliga bilder och fångar ljuset dåligt och har dålig fokus så vill du inte den. alla håller olika i mobiler så kolla vilken mobil som sitter bäst i din hand, ta inte en som är för stor, själv så tycker jag att man ska kunna nå allt med sin tumme. när du är i affären så ska du återställa inställningar på kameran!!för det e många som testar den mobilen och så ändrar de saker osv
sen så vänjer man sig med tiden. en dålig sak som jag inte gillar med min mobil är att när det e vatten på skärmen så funkar inte touchen!!!regn svett du vet.

sist men inte minst stoppa in den i din ficka:O haha man måste ju kolla hur det och gå med denXD tajta byxor=tunn mobil stora byxor=lite tjockare xD se till att du gör det framför personalen annars så blir det ett förhör XD

haha tack, bra tips ska nog åka och kolla :), men ahr sett att dom skriver att xperia S tangeter inte reagerar så bra, eller botten knapparna (bakåt/ hem och det)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaBeN:

Jag själv har en Galaxy S2, och jag har aldrig varit så nöjd med en mobil nånsin som jag är med den här. Och med tanke på att S2:an har fått utmärkelser som världens bästa mobil så kommer garanterat S3 att vara väldigt mycket bättre om den blir som planerat med alla nya specs. Men även om du skulle välja en S2 så blir absolut inte besviken, det kan jag garantera!

Kunde inte sagt det bättre själv.

Jag har även haft iphone, tråkigare apparat får man leta efter.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Kunde inte sagt det bättre själv.

Jag har även haft iphone, tråkigare apparat får man leta efter.

okej varför är android bättre in IOS då?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Björne92:

okej varför är android bättre in IOS då?

Enligt mig är det öppenheten, möjlighet att roota och ändra Android (nästan) precis hur man vill.
Att sen kunna byta ut och ta bort systemappar är också fint = Ger möjlighet att göra egna roms som är betydlig bättre och snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Enligt mig är det öppenheten, möjlighet att roota och ändra Android (nästan) precis hur man vill.
Att sen kunna byta ut och ta bort systemappar är också fint = Ger möjlighet att göra egna roms som är betydlig bättre och snabbare.

Ja jag vet inte hur jag ska beskriva min erfarenhet. Det är ett tråkigt os även jailbreakat. Utan jailbreak hade jag kastat luren genom fönstret efter ett par veckor.

Men det är ju personligt.. vissa gillar det tydligen.

Kör checkrom revohd v6 med neak kernel på s2an. Perfekt flyt, kanonbra batteritid, inga krasher.
Ics revolution tema samt adw launcher ex.

Har aldrig varit så nöjd med något så länge som med s2an.
Slog dock till på samsungs 2000mAh batteri för ett par hundra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björne92:

Förutom Galaxy S2 och s3 kan ni rekommendera några andra mobiler ?

Skrivet av Gulbanan:

tar fem minuter att göra men måste göras rätt
här är ett video http://www.youtube.com/watch?v=CCgncF59mwE(finns andra videor)
kolla på den många gånger så att du kan stegen utantill och fattat vad det du gör innan du börjar roota.
när du har rootat så kommer du få en gul triangel vid start, ser företaget den triangeln så säg hejdå till garantin så kom ihåg att ta bort rootet innan du ska lämna in den pga något!!

i vissa fall så kommer mobilen att kännas segare. men du kommer att ha tillgång till gratis appar (panda app och något mer) och massa annat som cpu klockning(behövs knappast) ändring* av upplösningen, ändring av rom och upplåsning av mobilen(om du har låst mobil till tre och vill använda telenors sim kort) och massa 3d spel, nfs, gta.....

detta är olagligt alltså XD

Ja alltså rootandet i sig är väl knappast olagligt i sig men du syftade kanske på operatörsupplåsningen

Skrivet av Björne92:

okej för nu har jag kollat på xperia S och den verkar ha rätt bra hårdvara för priset tycker jag, vad tror du om den?

Xperia S verkar fräsh Speciellt kameran å skärmen är bra för priset. S3an kommer vara bra garanterat, ingenting som samsung har råd att lämna åt slumpen.

HTC One S verkar sjukt nice också Den ligger ju prismässigt mitt emellan Xperia S och S3an och erbjuder snabbaste tvåkärniga processorn på mobilmarknaden nu samt AMOLED skärm. För mig personligen så är det amoled som gäller alla gånger iaf^^ Dock har den inte en 720p utan 540x960 skärm.

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Skrivet av edda123:

Samma grafikdel, Mali-400 i båda. I princip samma processor kraft, båda kör ARM a9 kärnor, 2st mot 4st. Och i och med att få applikationer (om ens någon alls??) kan utnyttja mer än 2 så är det väldigt snarlik prestanda i dessa två enheter.

S2: 4.3" 480x800 pixlar RGB-Matrix
S3: 4.8" 720x1280 pixlar RGBG-Matrix (PenTile)

Typ det som du väljer mellan

Samma prestanda? Varför ge råd som inte stämmer matey?

http://www.anandtech.com/show/5811/samsung-galaxy-s-iii-preview

"The international Galaxy S III has an incredibly fast GPU (a very high clocked Mali-400/MP4), and a browser that runs javascript extremely quickly. The combination of the two is really what you'd expect to see given how big of a splash the Galaxy S II made upon its arrival."

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy Larsson:

Samma prestanda? Varför ge råd som inte stämmer matey?

http://www.anandtech.com/show/5811/samsung-galaxy-s-iii-preview

"The international Galaxy S III has an incredibly fast GPU (a very high clocked Mali-400/MP4), and a browser that runs javascript extremely quickly. The combination of the two is really what you'd expect to see given how big of a splash the Galaxy S II made upon its arrival."

http://images.anandtech.com/graphs/graph5810/46302.png

Jo, att Galaxy S3 är den snabbaste telefonen hitills i benchmarks och det med god marginal råder det ingen tvekan om, sen spelar det mindre roll vad vissa kretsar kallas de exakta speccen är ändå hemliga ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av Jimmy Larsson:

Samma prestanda? Varför ge råd som inte stämmer matey?

http://www.anandtech.com/show/5811/samsung-galaxy-s-iii-preview

"The international Galaxy S III has an incredibly fast GPU (a very high clocked Mali-400/MP4), and a browser that runs javascript extremely quickly. The combination of the two is really what you'd expect to see given how big of a splash the Galaxy S II made upon its arrival."

http://images.anandtech.com/graphs/graph5810/46302.png

vad betyder den där benchmarken?

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Ja jag vet inte hur jag ska beskriva min erfarenhet. Det är ett tråkigt os även jailbreakat. Utan jailbreak hade jag kastat luren genom fönstret efter ett par veckor.

Men det är ju personligt.. vissa gillar det tydligen.

Kör checkrom revohd v6 med neak kernel på s2an. Perfekt flyt, kanonbra batteritid, inga krasher.
Ics revolution tema samt adw launcher ex.

Har aldrig varit så nöjd med något så länge som med s2an.
Slog dock till på samsungs 2000mAh batteri för ett par hundra.

okej tack

Permalänk

Vilken skulle ni satsa på mellan Xperia S och SGS2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björne92:

vad betyder den där benchmarken?

Att spel men framförallt webbläsaren är vansinnigt snabb, exakt det den inte är på andra smartphones, en "must have"-feature alltså

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björne92:

Vilken skulle ni satsa på mellan Xperia S och SGS2

xperia s skärmen är bättre. Kameran ska vara bättre, och den är nyare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av the squonk:

Att spel men framförallt webbläsaren är vansinnigt snabb, exakt det den inte är på andra smartphones, en "must have"-feature alltså

hru torr du Xperia S skulle ligga på den?

Permalänk

Beror lite på vad du kommer använda. Jag köpte SII LTE den med 4G. Mig veterligen finns SIII inte med 4G ännu så det är ännu en parameter att tänka på.
Bord du på landet kanske 4G inte är att tänka på ännu.

Permalänk
Skrivet av Tomas Nielsen:

Beror lite på vad du kommer använda. Jag köpte SII LTE den med 4G. Mig veterligen finns SIII inte med 4G ännu så det är ännu en parameter att tänka på.
Bord du på landet kanske 4G inte är att tänka på ännu.

jag bor inne i stan

Permalänk

Vad ska du ha för abonemang? Nu när du ska skaffa en smartphone så är ju ett surfabonemang ett måste och en telefon medföljer ju nästan alltid när man skaffar det.
Såg att du kan få S2 för 199 kr i månaden hos tre med 5 gb surf i måander som är svårt att göra slut på om man kör med Wi-Fi hemma.
En S3 kostar 299 i månaden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björne92:

jag bor inne i stan

S2 LTE har väl lite sämre hårdvara o inte samma utbud med custom roms m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

nej, själv så hatar jag iphoneXD nej s2 är mycket bättre, skönare att använda och ha i handen, jag har galaxy z och skriver ifrån den nu(dator view) inget lagg, medan när jag en gång skulle göra det med iphone så laggade det sönderxD. tappar du iphone så går den sönder(glaset) medan tappar du s2 så e det inget problem, ska kanske ladda upp en bild på min XD vill kolla på en annan mobil så kolla motorela sjukt sexig xD tunn och lätt, dra till elgiganten och testa den, xperia är bra också men blir ful med skal(konstig form)

Vet i fan vad du tappar din telefon i ifall den spricker för så lite, polaren har kört över sin Iphone ca 3 gånger samt tappat den i betånggolvet minst 10 gånger utan att skärmen har spräckts, har haft min Iphone 4 i över 1 år nu utan att repa fram eller baksida. Är helnöjd med den men det är ju en smaksak mellan mobiler.

Gillar inte Android baserade mobilers utseende då jag tycker dom är fula men det är vad jag tycker, alla tycker ju olika så ta det du knner för istället för att lyssna på det oändliga kriget mellan Android och Apple.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]