Jawbone Jambox anslutningsproblem

Permalänk
Medlem

Jawbone Jambox anslutningsproblem

Hejsan alla Sweclockare! Nu har jag ett jättestort problem med min Jawbone Jambox och hoppas på att ni kan hjälpa mig. Det är så att jag använt den till min HTC One X nu i två dagar via Bluetooth, och idag skulle jag prova koppla in min syrras Iphone istället vilket fungerade utmärkt. Men efter det så går det inte att spela upp musik från min HTC One X när den väl är kopplad till Jamboxen, utan Spotify står bara helt stilla. Det fungerar fortfarande för Iphonen att koppla sig in för att spela musik, jag har verkligen provat allt. Jag har provat både att ta "Glöm anslutning" på Iphonen och även stängt av Bluethooth för att det ska vara helt borta, har inte hjälpt. Jag har provat starta om HTC One X, ta bort anslutning och parkopplat återigen, inget fungerade där heller. Sedan gjorde jag en fabriksåterställning på Jamboxen vilket inte hjälpte till, vad ska jag ta mig till?

EDIT: Konstig nog så har det börja fungera igen efter ett tag.

Slutade fungera återigen

Har nu provat gå in på MyTalk intällningarna på webbrowsern och tagit bort alla anslutningar, hjälpte inte.

EDIT: Verkar ha blivit något knas med HTC One X, då en återställningen löste problemet!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

EDIT: Verkar ha blivit något knas med HTC One X, då en återställningen löste problemet!

Funkar den bra då? Jamboxen alltså.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Funkar den bra då? Jamboxen alltså.

Japp, riktigt bra måste jag säga! Man kan köra på riktigt hög volym, och det tror man inte när man ser den först kan jag säga, då den är lika som som en hand ungefär. Du kan sedan koppla in den i datorn för att uppdatera firmware, jamboxens röst och en del ljudinställningar som sound clarity och livesound. Du kan även ta bort anslutningar i jamboxens minne om det skulle vara så att du inte vill ha kvar de anslutningarna längre. Riktigt trevligt material måste jag säga, bra mot repor och fingeravtryck. Det ända negativa jag kan se, det är att när du spelar på några av de högst volymerna, så har den en tendens att flytta på sig beroende på materialet. Till exempel så flyttar den sig en del på trämaterial, så då får man lägga någonting under, om man inte vill att den ska göra 360°s dvs. Har inte provat så mycket om vilka avstånd den klarar av, men enligt Jawbone så ska den klara 33 feet, 10 meter alltså. Appen som kallas för Jawbone Companion verkar inte ha stöd för Jambox, jag vet inte om det är något som kommer komma, men man får hoppas på det! Vad jag har uppfattat det som ska du även kunna få Siri eller annat röststyrningsprogram att fungera tillsammans med Jamboxen, inget som jag testat dock.

Just nu kan man även få så kallade JamChain gratis, en kedja du kan sätta i högtalarna och ha runt halsen! Inget man alltid har kanske, men gratis smakar gott, förutom frakten då. Som Jawbone säger: "Why have a party when you can BE the party". Mer info här: http://jawbone.com/jamchain

Batteriet håller upp till 10 timmar, vilket jag måste säga är helt okej!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Trevligt!

10 timmars batteritid är mer än vad jag vågade tro, det är ju ganska bra måste jag ju säga!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50