Permalänk
Medlem

finns i ånge, västernorrland med omnejd (mopedavstånd)
inga mer avancerade byggen (vattenkylning och liknande) har ett ESDarmband hemma.

tillgänglig i princip dygnet runt nu när det blir sommarlov.

Edit: kan inte sleeva eller modda, bara bygga

Permalänk
Medlem

Riktigt schysst att folk erbjuder sånt här helt gratis. Fint

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Skulle kunna vara med!

Son, Norge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Riktigt schysst att folk erbjuder sånt här helt gratis. Fint

Skrivet av aekblom:

Jag är tillgänglig i Stockholm, mycket erfarenhet

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Rådström, Gävle. Eftersom jag har eget företag som sysslar med just det här så vill jag gärna inte bygga datorer åt andra gratis. Däremot hjälper jag gärna till och lär ut om någon vill lära sig och ev. ha någon med som har gjort det förr.

Kul initiativ!

Permalänk
Medlem

Jag kan hjälpa till med det mesta i datorväg. Befinner mig i Karlshamn under sommaren. 100% Sweclockers rabatt på arbetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

För er andra så är jag tillgänglig såfort jag byggt klart åt fweewea, vilket bör vara inom en vecka

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Visst jag är på,
Jag jobbar som bäst när det finns fika i anslutning samt att personen som önska hjälp är social, trevlig och intresserad under bygget.

Äger inget ESD-band och har byggt flertalet idag ännu felfritt fungerande maskiner. Om användning av ESD-band önskas får den som vill ha hjälp ordna detta på egen hand.

Jag är självklart försiktig med alla komponenter men jag tar INGET ansvar om några skador eller problem skulle uppstå.

Visa signatur

Citera gärna så jag hittar tillbaka,

Permalänk
Medlem

Jag vara med. Bor och studerar i Halmstad. Har byggt datorer åt företag samt drivit eget kring detta tidigare Har inte använt mig av ESD-band men kan göra det om så önskas
Säger som "NoK": Jag är självklart försiktig med alla komponenter men jag tar INGET ansvar om några skador eller problem skulle uppstå.

Permalänk
Medlem

Jag kan hjälpa till med montering av datorer under sommaren, beroende på avstånd (kan cykla runt Stockholm Västerort eller bistå med verbala instruktioner från skype osv). Jag har monterat datorer sedan 2002 och hjälper ofta kompisar och bekanta.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk

Jag vill gjärna hjälpa till bor nära östersund har byggt många datorer så ja vet va ja gör

Visa signatur

Citera För Svar !
NZXT Switch 810 | Intel Core i7 2600k @ 5ghz | Asrock Fatal1ty P67 Pro | G.Skill Ripjaws 8gb 1600 mhz | Msi GTX 680 | Corsair Tx 750 W | Xspc Rasa 750 Rs360 |

Permalänk
Medlem

Jag har byggt XX antal datorer och det har aldrig varit några problem. Har även installerat nya kylare på grafikkort och processorer och dyl.
Är även en jävel på att felsöka datorer, så tja, jag är en grym jävel på datorer helt enkelt.
Jag befinner mig i Karlstad.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GeForce GTX 580 | 8GB DDR3 1866MHz

Permalänk

Mycket trevligt initiativ. Har tyvärr inte tid att hjälpa någon för tillfället men återkommer efter sommaren!

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk

Jag hjälper gärna till!

Permalänk

Jag kan också "hjälpa" till, finns i Malmö, kroksbäck
Några saker bara:
1. Ska det användas ESD-armband så bekostar inte jag det oavsett vad det kostar. (Har byggt flertalet datorer och det har aldrig hänt något.)
2. Inga custom vattenbyggen, färdig vattenkylning är inga problem.
3. Jag tar inget som helst ansvar för ev. skadade komponenter.
4. Kan också hjälpa till med komponentval, men skapa gärna en tråd på swec för input från flera källor.

Permalänk

Stockholm innerstan här; är bekväm med allting förutom vattenkylning.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem

Jag kan hjälpa vilken kotte som helst i stockholm/köping/västerås och i trosa ( är lite överallt ) har väl byggt ihop 5-6 datorer nu. Det är bara att skicka ett pm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk

relativt hårdvarukunnig, i västernorrland (sollefteå-näsåker-junsele) kan hjälpas omedelbart, Allt utom vattenkylning ingår i erfarenheterna.

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk

Jag finns i Eskilstuna, tillgänglig 24/7
Arbetar med att bygga datorer så

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle väl vara smidigare att typ sortera folket på städer istället för anmälningsordning

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk

Falkenberg anmäler sig!

Vill påstå att jag är kunnig och påläst inom både hård- och mjukvara. Går på "IT - Teknik och support" på gymnasiet så hjälper dig gärna med datorn! Som sagt så finns jag i Falkenberg, men kan även hjälpa folk i Halmstad då jag studerar där.

Permalänk
Medlem

Om det behövs hjälp Norrköpings trakten så kan jag hjälpa till, enbart byggt ihop 1.5 själv (första fick jag hjälp med, andra fixade jag själv). Med det sagt så betyder det att jag är långt ifrån någon expert.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kingofmoon:

Kanske en dum fråga eftersom det är ett svenskt forum, men man vet ju aldrig folk bor ju överallt nuförtiden;
Finns det någon i Florida området, runt om kring Tampa helst som hänger på SweClockers och kan hjälpa till? Byggde en dator 2005 senast så är lite ringrostig.

hade kunnat pilla ihop en till dig om jag inte flyttade hem från south beach

Permalänk
Medlem

Finns i Gävle och har många års erfarenhet av att bygga datorer och val av komponenter. Har byggt ihop ca 35 datorer åt vänner, släkt och bekantas
bekanta.

Är 27år och har hållt på med datorer sen 2000.

- bygger dock inte ihop vattenkylningssystem.
- sleevar icke

Hjälper även till att beställa dom bästa komponenterna för ändamålet med datorn.

Ställer gärna upp och bygger ihop om någon behöver hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk

Jag är gärna på. Kan fixa detta i Mölnlycke.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk

Finns primärt i Gävle just nu.

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Medlem

ställer gärna upp.
Finns tillgänglig hela sommaren men kommer även befinna mig i supportbåset på DH.

Namn: Ohlert/Donkey
Stad: Trelleborg

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Jag är kunnig och brukar montera datorer!

Hej! Jag kan hjälpa till dem som bor i Mariestad! Jag vill gärna vara med på listan!

[Uppdaterat] 2012-06-10

- Jag bygger inte vattenkylning (har aldrig gjort det tidigare)
- Jag står inte för skador på "kundens" komponenter.
- Jag går IT och jag utbildar mig inom datorer.

Permalänk

Jag är på! Har byggt ett flertal datorer och det har alltid gått fint.

- Jag har inget ESD-armband för tillfället, oavsett vad det kostar kommer inte jag stå för detta.
- Skulle vara lättast om den som vill ha hjälp med datorbygget redan har de verktyg som behövs (ex. stjärnmejsel)
- Jag är bekväm när det gäller det mesta, förutom manuella vattenkylningslösningar.

Gäller för Karlskoga och Degerfors.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jag kan fixa datorer i lindome, utanför göteborg

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B