Gratis hjälp vid montering av datorer

Permalänk
Medlem

Gratis hjälp vid montering av datorer

OBS: Innan du tar kontakt med någon i listan, läs detta inlägg först.

Eftersom många i Sweclockers marknad har visat intresse för gratis montering av datorer till andra medlemmar tycker jag att det är dags att skapa en tråd där vi kan lista alla som kan tänka sig att bistå med hjälp vid montering av datorer så att man enkelt kan kontakta varandra i forumet när man behöver hjälp!

Regler:

Kontakt sker över privata meddelanden i forumet Kontakta en person i din stad i taget, är personen upptagen kan du kontakta nästa Använd alltid antistatiskt armband > Ingen av de som står med på listan är kontrollerade eller godkända av SweClockers. > Skulle något gå fel eller gå sönder är det den som bygger och den som äger datorn i fråga som har ansvaret, inte SweClockers.

Medlemmar som ställer upp hittills:

Listan är ordnad efter anmälningsdatum, senast uppdaterad 2012-06-11 Medlem Stad arganis Malmö VeteraneN Partille Tunezz Oskarshamn Deba Örebro qarek100 Växjö m45t3rm1nd Vallentuna Tuxsux Skara macroy Leksand grasp247 Malmö tedeman1998 Skanör track_666 Hallandsåsen SideWinder86 Kristianstad folmeroN Älmhult DanneBern Växjö rockabilly65 Ludvika devhdc Kristinehamn Falcon Karlstad Tappi Växjö Trizi Skövde/Skaraborgs län _vanilla Stockholm/Täby/Danderyd Grayson Umeå Post roykio Ängelholm/Klippan Aids130 Alvesta hejkk Vänersborg tcntad Botkyrka/Salem Post Anton_Cimex Bollnäs chipsfingers Lidingö Post norowner Lund T1taN Ulricehamn Razor199 Borås elklazor Härnösand/Sundsvall Adammcintosh Karlstad Pantsoff Umeå unbound Höör swehunter2000 Östersund SkuM Mjölby Absurd Ludvika pettiz Norrköping aekblom Stockholm saltiiz Ånge, Västernorrland (med omnejd) Burks Son, Norge Rådström Gävle Post jocke92 Karlshamn NoK Linköping Post Aiwzor Halmstad Niczo Stockholm Västerort Post Dr.Swed =D Östersund transa Karlstad FelixLiao Mariannelund Nattmannen Malmö Post Willekillen Stockholm Innerstan ioskin96 Stockholm/Västerås/Köping/Trosa ErsdaHL06 Västernorrland (Sollefteå/Näsåker/Junsele) NinjaFisk Eskilstuna M4STERM1ND Falkenberg Reyintaz Norrköping lindbergski Gävle Post Hasseman84 Mölnlycke CaptainCarl Gävle Ohlert90 Trelleborg Jontonia Mariestad simonwellander Karlskoga/Degerfors waveer Lindome (Göteborg) etermos Örebro Post Fragdeath Vännäs Post Lunait Lund Post Johnny71 Nora/Lindesberg/Örebro Post Tedwallpro Nynäshamn/Haninge Post gammsateh Umeå Post timpan95 Skellefteå Post Wisdof Vimmerby/Kalmar Post Malawie Ulricehamn Post Nizor Lund Post ORanje Lund Post Karlduck Skaraborg Post Maedas Röninge (Stockholm) Post Undain Borlänge Post ZeebbZ Borlänge Post

Om Du är intresserad av att vara med och är kunnig, skriv i tråden så lägger jag till Dig.

Har du förslag till regler eller vad som, skriv i tråden!

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

jag är nåbar varje tid på dygnet nu tills den 20'de så titta förbi.

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Medlem

Finns också om någon behöver

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

jag kan hjälpa ngn i växjö.

Visa signatur

Är du trött på långa url adresser? BytURL.se
Ska du till DreamHack? Då har du chansen att vinna en Byturl T-shirt! Facebook
Citera för svar

Permalänk

finns i vallentuna har dock ej esd skydd

Permalänk
Skrivet av m45t3rm1nd:

finns i vallentuna har dock ej esd skydd

Kostar 30 kr på K&C

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Jag finns tillhanda i Skara med omnejd om monteringshjälp önskas jobbar dock oregelbundna tider så vi får väl komma överrens om tid

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Finns i Leksand.

Kan det mesta så länge det inte är väldigt avancerat.

Permalänk
Medlem

Härligt!
Jag är van att hantera komponenter med försiktighet.
Använder alltid;
- Antistatisk arbetsbänk
- Antistatiskt armband vid beröring
- Antistatisk förvaring av komponenter
Har även en hemsida där jag hjälpt en hel del "kunder"

Hemsidan är inte färdig
http://www.databygg.n.nu/

/ Tunezz

EDIT; Inga påhopp om "data" bygg tack vet att det inte heter så egentligen.

Permalänk
Medlem

Finns i Malmö.

Hjälper gärna till och finns tillgänglig nästan alltid.

*edit* Jag är även ESD certifierad.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Härligt!
Jag är van att hantera komponenter med försiktighet.
Använder alltid;
- Antistatisk arbetsbänk
- Antistatiskt armband vid beröring
- Antistatisk förvaring av komponenter

Har även en hemsida där jag hjälpt en hel del "kunder"
Hemsidan är inte färdig
http://www.databygg.n.nu/

/ Tunezz

EDIT; Inga påhopp om "data" bygg tack vet att det inte heter så egentligen.

Riktigt snygga byggen !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gomer:

Riktigt snygga byggen !

Tack så väldans mycket!

Permalänk

Datorer går i familjen jag och en kille till hjälper gärna till finns i skanör.
Använder ESD ps Gratis buntband.

Visa signatur

Alienware Aurora R3/intel core i7 3.4ghz/2 amd 6990/16gb ram/1 tb hdd/

Permalänk

finns på hallandsåsen. och är arbetslös för tillfället... utför även grövre modd's på chassin vid intresse (har mig-svets, pelar-borr, vinkelslip osv) så bara släng iväg ett p'm om behov av hjälp infinner sig
p.s sover praktiskt taget med esd-armbandet på xD

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Avstängd

Finns i Kristianstad, tar betalning mot gamla datorprylar ni har

Kan även sleeva eller göra en bra kabeldragning i chassit

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Finns i Kristianstad, tar betalning mot gamla datorprylar ni har

Kan även sleeva eller göra en bra kabeldragning i chassit

Gillar din signatur

Visa signatur

Define Mini / Celeron @ 2,4 Ghz / Hyper Tx3 / Ocz 4Gb 800mhz / NXgt8600 OC / WD 1000Gb
Älskar dig Martin Olsson <3

Permalänk
Medlem

Finns i Stockholms söderort och kan röra mig längs hela pendeltåg/tunnelbanenätet.

Har lång erfarenhet av datorer och dess hårdvara. Kan även sleeva, modda och fixa trasig elektronik(lödjobb, bakning osv).

Använder ESD-armband och ESD-påsar vid all hantering av elektronik, speciellt andras. Studerar och finns tillgänglig både dagar, kvällar och helger. Har även egna verktyg för nästan allt.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Observera forumreglerna.http://www.sweclockers.com/forum/regler
Det är inte tillåtet att bedriva handel i forumet. Om det ska gå under reglerna ska det vara en välgörenhetstjänst där man i regel räknar med att man jobbar gratis för att hjälpa andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Härligt!
Jag är van att hantera komponenter med försiktighet.
Använder alltid;
- Antistatisk arbetsbänk
- Antistatiskt armband vid beröring
- Antistatisk förvaring av komponenter

Har även en hemsida där jag hjälpt en hel del "kunder"
Hemsidan är inte färdig
http://www.databygg.n.nu/

/ Tunezz

EDIT; Inga påhopp om "data" bygg tack vet att det inte heter så egentligen.

Fin sida, fina byggen. Men kunde inte hitta en enda bild som inte var suddig. In med mera ljus nästa gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Fin sida, fina byggen. Men kunde inte hitta en enda bild som inte var suddig. In med mera ljus nästa gång!

Tack!
Det håller jag med dig om, är så jävla ostadig i handen när det gäller att fota

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lynn:

Gillar din signatur

Haha, tack

Läste en artikel från gamereactor tror jag det va Citerat där ifrån för utom det sista då xD

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Observera forumreglerna.http://www.sweclockers.com/forum/regler
Det är inte tillåtet att bedriva handel i forumet. Om det ska gå under reglerna ska det vara en välgörenhetstjänst där man i regel räknar med att man jobbar gratis för att hjälpa andra.

som du kanske ser vad tråden heter, så är det gratis hjälp, jag gör detta för välgörenhet till swec medlemmar och för hålla mig sysselsatt

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Medlem

Kan hjälpa folk med att montera ihop enklare byggen. Har inga problem med att bygga ihop en "vanlig" dator, men kommer det till mer avancerad felsökning och så så är jag nog inte rätt man att fråga

Finns i Älmhult, Småland

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk

Finns runt växjö-trakten om det skulle behövas hjälp! Allt från vanliga datorer till avancerade byggen / felsökningar.

Mvh Daniel

(Pm för Information)

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk

Stefan Ludvika med omnejd. Ledig mesta tiden av dygnet just nu. Mellan två jobb kan man säga
Tiden jag inte är tillgänglig tar min sambo upp *S*

Har jobbat i butik med att bygga/felsöka pc datorer mm sen 2001.

Ingen som klagat hittills iallafall.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Kan alltid bistå med hjälp var sig det gäller enkla byggen eller avancerade med vattenkylning osv, även enklare till avancerad felsökning på färdiga byggen, hjälp med AV & Backup osv osv. Jag finns i lilla Kristinehamn (3,5 mil ifrån Karlstad).

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd klistrad*

Då det verkar finnas ett intresse hos medlemmarna att få denna tråd klistrad så gör vi nu detta, observera dock följande:

Ingen av de som står med på listan är kontrollerade eller godkända av SweClockers.

Skulle något gå fel eller gå sönder är det den som bygger och den som äger datorn i fråga som har ansvaret, inte SweClockers.

Med det sagt, lycka till alla byggare!

Permalänk
Medlem

Jag kan också "hjälpa" till, finns i Karlstad-regionen.
Några saker bara:
1. Ska det användas ESD-armband så bekostar inte jag det oavsett vad det kostar. (Har byggt flertalet datorer och det har aldrig hänt något.)
2. Inga vattenbyggen.
3. Jag tar inget som helst ansvar för ev. skadade komponenter.

Permalänk
Medlem

Vilken respons! Riktigt kul att se att vi är så många. Har uppdaterat det första inlägget, hoppas att allt stämmer.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser