Permalänk

p4 tillsammans med 550ti

hej.

Som titeln säger så har jag ett grafikkort över från lan datorn som är ett asus 550ti. Vet inte vad jag ska göra med det och tycker det är synd att låta det sammla damm då det bara är 3 månader gammalt. har en dator stående hos min mormor som jag tänkte ta det är en p4 3,2ghz och jag vet att det finns en pci-e på moderkortet.
Så till frågan då vad för saker kan man tänkas kunna göra om man sätter i det grafikkortet i den datorn vilka spel klarar det sen klarar det mkv 1080p x264 filmer mm alla svar är välkommna

vet inte om detta inlägg passar i denna tråden men annars kan ju någon bara flytta den till en mer passande tråd =P

Mvh oscar

Permalänk

p4:orna har bara en kärna, right? Tror det kommer flaska rejält.

Permalänk

jo det tror jag med men frågan är om man kommer iallafall kunna ha de som htpc eller liknande eller köra mindre krävande spel etc =P

Permalänk
Medlem

Körde på en P4 3.2 med 4GB ram och ett GF9400-kort tills för några veckor sedan. Det gick faktiskt förvånansvärt bra att spela nya spel om man nöjde sig med låga settings.

Som HTPC kommer den duga alldeles förträffligt, att köra 1080p-material i 60 fps är nemas problemas med de grejerna.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

låter fint =D drar hem p4an imorn och kör igång den med mitt 550 då! tror de är 4gb ddr 2 i den med ska bli kul och se. btw tack för era svar!