Permalänk
Entusiast
Skrivet av bosis1:

vad är det för något vattenkylning på modekortet?

Eller heatpipes som är på de flesta moderkort?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Fortfarande segt med Twinfrozr-kort? :/

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Meantek:

Vad jag ser fram emot är ett schysst svart Z77 moderkort! Sitter på helspänn inför Computex!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Thunderbolt kommer fungera ungefär som ni hoppades; det går att köra på externa skärmar med en dedikerad GPU i PCI-E med just Virtu. Den här videon förklarar det mesta: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ajA0...

Kanon! Tack för informationen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Säger som Hannes!

Detta skall bli skoj att se!
on pins and needles!!!!!!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av sirnicke:

Fortfarande segt med Twinfrozr-kort? :/

Vi har ingen brist på kylare, men GTX 600-serien är det inte överdrivet gott om över lag, dessvärre.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Föredetting

Det var hyfsad respons på de senaste bilderna... Vi kör en till.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att göra ett Lightning kort med heltäckande vattenblock? Hade lätt köpt ett sådant kan jag medela!

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Nirr1:

Vad sägs om att göra ett Lightning kort med heltäckande vattenblock? Hade lätt köpt ett sådant kan jag medela!

Jag är relativt säker på att sådant har utvärderats, vi har kört HydroGen-modeller så sent som GTX 580. Jag kan inte säga varken bu eller bä i dagsläget, men filosofin med Lightning är att det är till för extrema användare, dvs flytande kväve/torris, och de gångerna man inte kör det behöver man luftkylning. Jag skulle således inte hålla andan efter ett Lightning med vattenblock, således.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jag är relativt säker på att sådant har utvärderats, vi har kört HydroGen-modeller så sent som GTX 580. Jag kan inte säga varken bu eller bä i dagsläget, men filosofin med Lightning är att det är till för extrema användare, dvs flytande kväve/torris, och de gångerna man inte kör det behöver man luftkylning. Jag skulle således inte hålla andan efter ett Lightning med vattenblock, således.

Jo detta är ju sant. Man brukar ju inte variera mellan torris och vatten... Men det hade varit kul att se ett upphottat kort i stil med EVGA "Classified Edition" kort

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jag inväntar fortfarande svar på det.

Inväntar du fortfarande svar efter en månad? Besviken på responsen här.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Föredetting
Skrivet av mille666:

Inväntar du fortfarande svar efter en månad? Besviken på responsen här.

Ah, ursäkta, hade missat att svara på det. Det ska inte vara några problem att styra fläkthastigheter med PWM-fläktar åtminstone, däremot funkar det inte riktigt som tänkt med splitters. Jag provade själv lite i helgen, där fungerade fläktstyrningen som tänkt på alla inkopplade fläktar. Testa ett nytt BIOS om du fortfarande har bekymmer.

Visa signatur

Permalänk
Föredetting

*Psst* Vi har en tävling på Facebook... Vinn ett Steelseries 7H genom att bara motivera varför just du ska ha det. Det blir inte mycket enklare. Dessutom bara två tävlande såhär långt, ni har till och med imorgon på er.

https://www.facebook.com/MSI.Europe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så svart och gul kommer bli era färger för 680 Lightning, nu när det är officiellt har du något datum?

Permalänk
Föredetting

Datum för Lightning... Inget officiellt, men början av Juli ser hyfsat lovande ut.

Visa signatur

Permalänk
Föredetting

Helgen äro över, och Dreamhack är i antågande... För våra Facebookfans har vi en liten tävling - för att illustrera tävlingen gjorde jag en "banner" till tävlingen helt själv (:D) i Paint:

https://www.facebook.com/MSI.Europe

Visa signatur

Permalänk

Hej! Jag har försökt få tag på en MSI GE70 0NC-010NE utan framgång. Då jag bor i Kalmar är den enda riktiga återförsäljaren jag erbjuds Net On Net men där är den slut. Laptopen går inte heller att beställa online och verkar bara finnas i lager i Borås vad gäller Net On Net-butiker. Online hade jag kunnat tänka mig Inet eller Komplett men jag hittar inte den på någon av de sidorna. På Net On Net sa de att det ligger en order på ett större parti sedan den 25/5 (har jag för mig) men de har fortfarande inget leveransdatum vare sig för online eller butik. När jag ringde till Net On Nets support kunde de inte säga om leveransen skulle komma nu i veckan, nästa månad eller nånsin. Så har ni någon mer information om när de skickas? Skulle vilja kunna svänga förbi och plocka upp laptopen så snart som möjligt.

Permalänk

Har ett AMD 6970 lightning kort som ligger på 35c idle men så fort man öppnar youtube så går det upp till 45-47c. Undrar om det är något med drivrutiner eller liknande?? (detta hände inte med mitt 6950 iaf som låg på 26c idle)

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Hellbeard:

Hej! Jag har försökt få tag på en MSI GE70 0NC-010NE utan framgång. Då jag bor i Kalmar är den enda riktiga återförsäljaren jag erbjuds Net On Net men där är den slut. Laptopen går inte heller att beställa online och verkar bara finnas i lager i Borås vad gäller Net On Net-butiker. Online hade jag kunnat tänka mig Inet eller Komplett men jag hittar inte den på någon av de sidorna. På Net On Net sa de att det ligger en order på ett större parti sedan den 25/5 (har jag för mig) men de har fortfarande inget leveransdatum vare sig för online eller butik. När jag ringde till Net On Nets support kunde de inte säga om leveransen skulle komma nu i veckan, nästa månad eller nånsin. Så har ni någon mer information om när de skickas? Skulle vilja kunna svänga förbi och plocka upp laptopen så snart som möjligt.

Jag vet att Netonnet har lagt order på en bunt GE70, och att de är på gång. Jag ska försöka luska fram ett ungefärligt datum åt dig under morgondagen när jag kan komma åt säljfolk som har tillgång till närmare info.

Skrivet av ninjamopeden:

Har ett AMD 6970 lightning kort som ligger på 35c idle men så fort man öppnar youtube så går det upp till 45-47c. Undrar om det är något med drivrutiner eller liknande?? (detta hände inte med mitt 6950 iaf som låg på 26c idle)

Flashspelare belastar grafikkortet såpass mycket att tempen påverkas. Grafikkortet klockar upp sig, och därför får du högre temps. Eller om vi ser på det från det andra hållet: AMD accelererar flashuppspelning, därför ser du skillnaden i temperatur (och även strömförbrukning).

Visa signatur

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Hellbeard:

Fick nyss ett svar på när GE70 beräknas dyka upp hos Netonnet, vecka 26 bör den första leveransen komma, så dessvärre inget snabbare än så.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Flashspelare belastar grafikkortet såpass mycket att tempen påverkas. Grafikkortet klockar upp sig, och därför får du högre temps. Eller om vi ser på det från det andra hållet: AMD accelererar flashuppspelning, därför ser du skillnaden i temperatur (och även strömförbrukning).

Ok, men är det bara med 6970 för på mitt 6950 hände ingenting??

Permalänk
Föredetting
Skrivet av ninjamopeden:

Ok, men är det bara med 6970 för på mitt 6950 hände ingenting??

Det ska i princip gälla alla AMD Radeon HD-kort. Det varierar däremot med inställningar i Flash såväl som i drivrutinerna.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Det ska i princip gälla alla AMD Radeon HD-kort. Det varierar däremot med inställningar i Flash såväl som i drivrutinerna.

Ok men vet du om man kan göra något åt det??

Permalänk
Föredetting

Här har du en artikel från Adobe på ämnet: http://www.macromedia.com/support/documentation/en/flashplaye...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej msi.

Jag har ett N560-GTX-Ti TF2. Och när jag spelar bf3 så crashar det hela tiden. Jag har höjt volten med msi afterburner samt sänkt klockfrekvensen mm, Gjort allt jag blivit rekommenderad på nätet, Dock utan större framgång.

Jag har även läst att man kan flasha bioset till en nyare. Bryter detta mot garantin? Och hur hittar jag den senaste? (ska inte ni ha det på hemsidan?) Live update 5 hittar ingen bios.

Jag hittade denna men är osäker på om den är nyare. (70.24.2E.00.02)

http://www.techpowerup.com/vgabios/112706/MSI.GTX560Ti.1024.1...

Värt att nämna är att jag bytt ut processorn tillfäligt till en q6600 @2.4Ghz, 4 kärnor.

Permalänk
Medlem

När kommer erat GTX 670 Power Edition ut ??

Vet du ett ca rekommenderat pris ut i butik ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Burks:

Hej msi.

Jag har ett N560-GTX-Ti TF2. Och när jag spelar bf3 så crashar det hela tiden. Jag har höjt volten med msi afterburner samt sänkt klockfrekvensen mm, Gjort allt jag blivit rekommenderad på nätet, Dock utan större framgång.

Jag har även läst att man kan flasha bioset till en nyare. Bryter detta mot garantin? Och hur hittar jag den senaste? (ska inte ni ha det på hemsidan?) Live update 5 hittar ingen bios.

Jag hittade denna men är osäker på om den är nyare. (70.24.2E.00.02)

http://www.techpowerup.com/vgabios/112706/MSI.GTX560Ti.1024.1...

http://gpuz.techpowerup.com/12/06/13/4zd.png

Värt att nämna är att jag bytt ut processorn tillfäligt till en q6600 @2.4Ghz, 4 kärnor.

BIOS-uppdatering på grafikkort är krångligare än på moderkortet: du kan testa uppdatera till det BIOS du länkar till på egen risk. Du förverkar inte garantin genom en BIOS-flash, men vet du inte vad du gör kan det i värsta fall resultera i att grafikkortet inte går igång. Annars, har du samma problem med andra drivrutiner?

Skrivet av Jonas79:

När kommer erat GTX 670 Power Edition ut ??

Vet du ett ca rekommenderat pris ut i butik ??

Vi har inget datum på GTX 670 PE i nuläget och därför heller inget pris. Normalt sett är det någon hundring över referensdesign det handlar om för en PE-modell.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

BIOS-uppdatering på grafikkort är krångligare än på moderkortet: du kan testa uppdatera till det BIOS du länkar till på egen risk. Du förverkar inte garantin genom en BIOS-flash, men vet du inte vad du gör kan det i värsta fall resultera i att grafikkortet inte går igång. Annars, har du samma problem med andra drivrutiner?

Har fått den stabil än så länge nu. Får se om det crahar något mera. Det verkar hända mest på 64 spelare servers.

Kör nu med dom nyaste drivarna. har kört med äldre dock samma resultat.

Permalänk

Hur kommer det sig att ni på MSI och alla andra bra moderkortstillverkare inte har några high-end M-ATX kort för AMD sockets?

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Skrivet av chipsfingers:

Hur kommer det sig att ni på MSI och alla andra bra moderkortstillverkare inte har några high-end M-ATX kort för AMD sockets?

Varför ska man ha något high-end till AMD, för i mina ögon är det ren budget.