AV/Om installerade BF3 och detta hände...

Permalänk

AV/Om installerade BF3 och detta hände...

Jag började få ont om utrymme på C:/ hårddisken så jag tänkte (av oerfarenhet) att jag skulle av /& om installera på D:/ hårddisken.

Efter denna procedur så funkar inte spelet mer..

Vad som händer är att..

När jag joinar en server, så dyker den där rutan upp där de står "Joining server" och origin startas.. men efter 10-15 sekunder så försvinner rutan "joining server"

- bf3.exe syns i aktivitetshanteraren under dessa 10 - 15 sekunder.

- Jag om installerade BF3 tillbaks till C:/ men funkar ändå inte..

- Först ominstallerade jag bara bf3. Funka inte.
- Jag av installerade origin och installerade den på D:/ tillsammans med bf3 hjälpte inte.
- Jag tryckte på "repair spel" i origin - hjälpte inte.
- Avinstallerade båda och ominstallerade både bf3 och origin till C:/

När jag avinstallerade BF3 och Origin så missade jag att avinstallerae punkbuster märkte jag. Men vette fan om de hjälper..

Visst finns de andra sätt jag kunde ha gjort, använt program som överför spel till annan hårddisk. Men dessa visste jag inte om förräns efter skadan skett.

Vad är det jag missar.. eller vad kan man göra för att få detta fixat, utan att behöva ominstallera windows.

tack på förhand.

Permalänk

Jag vet ej hur man ska göra för att få bort detta problem, men kontakta EA supporten via mail så kan de nog hjälpa dig

Permalänk

Tack, vette fan om dem har tid å svara.. men försöker undertiden. Kanske finns någon här som vet.. Ingen på battlelog forumet kunde hjälpa mig

Permalänk

Tid att svara har dem, men du får sällan ett vettigt svar. Om du har installerat tillbaka till C: kan jag inte se vad som skulle fel. Vet att jag hade problem med Origin när jag körde alla program på D:, den vägrade ladda ner BF3-betan (eller några andra spel). Vissa program har ju erkända problem med att installeras någon annanstans än på C:. Prova att installera Adobe CS någon annanstans, det är en mardröm. Spelen i Origin verkar vara likadana.

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte hjälpa dig men använd Steam Mover nästa gång! Funkar med alla spel, inte bara Steams.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Kan tyvärr inte hjälpa dig men använd Steam Mover nästa gång! Funkar med alla spel, inte bara Steams.

eller så lär man sig hur det funkar och gär det själv,

Skrivet av The Mupp:

Denna guiden är fixad av Trracer fast på www.ssg-clan.se jag tror det där är hans SweClockers användare
Den är inte riktat exakt för ditt behov men jag använde den och ändrade paths och så för att fixa över BF3 till min SSD så varsegod.
*edit*
jag vet inte om han har tagit den ifrån nån annan stans men jag har get credits så gott det går

Detta gäller endast för Vista och Windows 7!

I detta exempel flyttar jag Left 4 Dead 2 till en annan disk...

I mitt fall ligger mina steam-spel i:

C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common

Ta mappen "left 4 dead 2" och flytta den till en annan disk. I mitt fall väljer jag:

F:\store\steam

Starta en kommandotolk. Gå till din steamapps\common...

cd "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common"

skriv följande:

mklink /j "left 4 dead 2" "f:\store\steam\left 4 dead 2"

Detta förutsätter att du stänger av UAC eller kör kommandotolken som admin!

Nu har du skapat en filsystemslänk till den andra disken.

Starta Left 4 Dead 2, som nu körs från en annan disk...

Samma förfarande funkar för alla steamspel.

Info om mklink:

C:\>mklink Skapar en symbolisk länk. MKLINK [[/D] | [/H] | [/J]] Länkmål /D Skapar en symbolisk kataloglänk. Standard är symbolisk fillänk. /H Skapar en hård länk i stället för en symbolisk länk. /J Skapar en katalogknutpunkt. Länk anger namnet på den nya symboliska länken. Mål anger sökvägen (relativ eller absolut) som den nya länken refererar till.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Ursäkta mig, ers höghet. Alla vill inte hålla på i CMD.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

det är betydligt bättre än att lita på nått random program någon random person på internet har gjort, varför tror du att så många får sina battlenet och steam account stula stup i kvarten? Plus att det är hur lätt som helst och tar 30 sekunder att genomföra.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

det är betydligt bättre än att lita på nått random program någon random person på internet har gjort, varför tror du att så många får sina battlenet och steam account stula stup i kvarten? Plus att det är hur lätt som helst och tar 30 sekunder att genomföra.

Jag vill ha en källa på att detta är Steam Movers fel. Har du inte det, kan du vara tyst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Jag vill ha en källa på att detta är Steam Movers fel. Har du inte det, kan du vara tyst.

jag tror du missade min poäng, jag har ingen aning om det är steam mover eller inte men ju mer man slipper använda sig av såna där 3:e parts små program ju säkrare är man, dels för att man inte vet om upphovs makarna kan ha nått skumt i baktanke och man vet aldrig om deras host har råkat blivit hackad och deras EXE fil fått nått dumt injekterat i sig då han inte lämnar nån MD5 checksum för filen (inte för att det skulle göra dig 100% säker än då)

Jag har haft mitt steam account sen 2003 utan att blivit av med det, jag har aldrig fått min mail kapad eller blivit av med någon användare till ett MMO så något måste jag göra rätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Se till att du har avinstallerat Battlefield 3 och Origin ordentligt, använd dig av eventuellt Revo uninstaller pro. Starta om datorn för sakens skull, installera sedan Origin först och sedan Battlefield 3.

Du kan testa att ändra sökväg för installationen ifall någon registerfil ligger och stör. Detta är dock inga garanterade lösningar, men skadar inte att testa. Lycka till!

Permalänk

Damer och herrar..

Jag gjorde allt för att få det att funka efter att jag gjorde misstaget att radera spelet å försöka installera om det. Vilket inte borde vara nå problem egentligen? eller hur?

Jag försökte radera programet grundligt flera gånger, installerade och avinstallerade 5 ggr.. sedan använde jag mig utav Revo Uninstaller ett par gånger också.. raderade origin bf3 punkbuster allt som har med bf3 att göra.. men ack de hjälpte inte!!

Jag pratade med EA support ett X-antal gånger. De är amatörer rent ut sagt, dem följer en modell och ger samma svar, oavsett vem jag pratade med.. en av dem "fucka up" mus funktionerna och tangentbordet på min laptop.. riktig åsna! än idag har jag problem med musplattan.

De enda som skulle funka, är att ominstallera windows - vilket jag inte pallar med. Så får leva utan bf3

tack!

Skrivet av zin:

Se till att du har avinstallerat Battlefield 3 och Origin ordentligt, använd dig av eventuellt Revo uninstaller pro. Starta om datorn för sakens skull, installera sedan Origin först och sedan Battlefield 3.

Du kan testa att ändra sökväg för installationen ifall någon registerfil ligger och stör. Detta är dock inga garanterade lösningar, men skadar inte att testa. Lycka till!

Skrivet av The Mupp:

jag tror du missade min poäng, jag har ingen aning om det är steam mover eller inte men ju mer man slipper använda sig av såna där 3:e parts små program ju säkrare är man, dels för att man inte vet om upphovs makarna kan ha nått skumt i baktanke och man vet aldrig om deras host har råkat blivit hackad och deras EXE fil fått nått dumt injekterat i sig då han inte lämnar nån MD5 checksum för filen (inte för att det skulle göra dig 100% säker än då)

Jag har haft mitt steam account sen 2003 utan att blivit av med det, jag har aldrig fått min mail kapad eller blivit av med någon användare till ett MMO så något måste jag göra rätt

Skrivet av mtntwg:

Skrivet av The Mupp:

Skrivet av mtntwg:

Skrivet av mtntwg:

Skrivet av BrainOfSweden:

Tid att svara har dem, men du får sällan ett vettigt svar. Om du har installerat tillbaka till C: kan jag inte se vad som skulle fel. Vet att jag hade problem med Origin när jag körde alla program på D:, den vägrade ladda ner BF3-betan (eller några andra spel). Vissa program har ju erkända problem med att installeras någon annanstans än på C:. Prova att installera Adobe CS någon annanstans, det är en mardröm. Spelen i Origin verkar vara likadana.

Skrivet av The Mupp:

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectroVoice:

Damer och herrar..

Jag gjorde allt för att få det att funka efter att jag gjorde misstaget att radera spelet å försöka installera om det. Vilket inte borde vara nå problem egentligen? eller hur?

Jag försökte radera programet grundligt flera gånger, installerade och avinstallerade 5 ggr.. sedan använde jag mig utav Revo Uninstaller ett par gånger också.. raderade origin bf3 punkbuster allt som har med bf3 att göra.. men ack de hjälpte inte!!

Jag pratade med EA support ett X-antal gånger. De är amatörer rent ut sagt, dem följer en modell och ger samma svar, oavsett vem jag pratade med.. en av dem "fucka up" mus funktionerna och tangentbordet på min laptop.. riktig åsna! än idag har jag problem med musplattan.

De enda som skulle funka, är att ominstallera windows - vilket jag inte pallar med. Så får leva utan bf3

tack!

Du skulle kunna testa köra System Preparation Tool men det är mer ett långskott än något som med storsäkerhet kommer funka.

Visa signatur