Permalänk

Trasig återställningsknapp DIR-655

Jag skulle återställa routern och märkte att nåt var galet med återställningsknappen. Den är böjd inåt nedåt och den lilla plastknapp som ligger innanför har ramlat ner. Har skruvat isär för att kolla vad som kan göras. Men när man trycker på knappen så hörs inte det där lilla klicket och routern blir inte återställd. Samt att knappen med lätthet trycks ner igen, verkar som att nån fasthållning har gett med sig.

Har spanat på D-links sida men kan inte hitta nåt annat sätt återställa routern på. Kan inte logga in på den heller eftersom jag inte kommer ihåg lösenordet, mitt antecknade lösenord är fel !
Kan man återställa routern på nåt annat sätt eller är det bara att kasta in routern i garderoben och skaffa en ny ?

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Det är nog inte mycket att göra med den. Dock brukar det vara lång garantitid på dessa. Jag tror jag har 11 år på min.

Permalänk
Medlem

Kortslut kontakten manuellt med en skruvmejsel.